![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Aug 2010
Posts: 2
|
![]()
Jeg har jobbet noen år i USA og har hatt gullkort hos United i denne tiden og har fremdeles dette (kortet utlper 31.12.2011). Jeg har nå flyttet tilbake til Norge og har ny jobb som gjør at jeg flyr en del SAS til Asia.
Er det mulig å bytte gullkort-status mellom selskaper, slik at jeg kan bli Eurobonus medlem og få gullkort der med det samme? Det er neppe noen automatikk i dette, men er det noe SAS normalt gjør eller er det helt urealistisk å få til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,844
|
![]()
Nei, statusmatch innen samme allianse går normalt (aldri?) an.
Men er det biz eller eco extra du flyr til Asia? Isåfall tar det ikke lang tid før du blir EBG ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Aug 2010
Posts: 2
|
![]()
Hei og takker for svar.
Det var vel som ventet ![]() Flyr stort sett business, så det vil, som du skriver, uansett bare ta et par måneder før jeg får EBG status. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Egentlig hvorfor egentlig bytte ?? Jeg veldig langt fra ekspert, men du bør vel se på opptjening på LH og andre Star-selskaper.. Du beholder vel glatt StarGold uansett...
Tommy777 bør snarest komme på banen.. Dette kan han... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,844
|
![]()
Fordi hvis han primært flyr SAS og da i business på IC, så lønner Eurobonus seg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Hvis en primært reiser på dyre billetter, så er fortsatt Eurobonus et av de beste programmene. Problemet er hvis en reiser på billigere billetter, ettersom 100% kategorien nesten ikke finnes hos SAS. Enten er man på 200/150% eller på 25%, slik at forskjellen er enorm. Hos mange andre programmer har man gjerne 150% som maks opptjening, og en veldig stor andel som ligger i 100% sekken, evt. med noen få klasser i 50%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Enig, Hickok, men det spoers hvor mye du reiser. Lufthansa M&M har mye mer aa by paa dersom du flyr mer enn 100K EQM i aaret.
Men i forhold til Mileage Plus, er EB bedre dersom du flyr mest business. Det kommer selvsagt an paa hvem du reiser mest med, loenner seg selvsagt aa ha gull i det selskapet man reiser mest med. Jeg ville dog satt 25K paa Mileage Plus naar du passerer de utrolig enkle 45K man trenger for EBG slik at du faar alle benefits Mileage Plus gir, som Economy Plus, bonuser etc dersom du skal tilbake en del til USA. Husk at UA snart kommer til Oslo ;-) Jeg har en kombinasjon BMI/EBG og 1K hos UA. Setter dyre billetter paa enten BMI eller EB, mens de rimelige setter jeg paa UA. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det mange som flyr fra LHR til CDG for så å bytte fly ut i store verden? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 7 | 15-08-2013 18:00 |
Milage Run fra KRS uten Milage | Bizflyer | Reiseforum | 4 | 20-04-2013 22:03 |
Flytte poeng fra Miles & More til Eurobonus-konto? | ENGM/- | Reiseforum | 1 | 26-12-2012 01:58 |
Milage run for Milage Plus | robertaas | Småprat | 7 | 14-12-2011 09:36 |
Bytte av flytyper fra SVG og BGO til FRA med LH | barca | Flyforum | 7 | 14-09-2010 13:42 |