Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-07-2005, 23:35   #1
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Default Høj lavpris hos Sterling

Fra www.jp.dk

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3172154/
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2005, 07:12   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Re: Høj lavpris hos Sterling

"Typisk skyldes det, at vi er bedre til at sælge billetterne end konkurrenterne."

Konkurrent??? Jeg trodde flynordic var Sterlings samarbeidspartner... ??

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2005, 09:03   #3
TheDane
ScanFlyer Blue

Forstår ikke at Sterling skal "skældes ud" fordi de er gode til at tjene penge. Naturligvis skal man ikke sige at man giver 50% rabat hvis man ikke gør. Men hvis Sterling kan bevise at de før og evt. efter salgsperioden faktisk sælger billetter til det "normale" niveau, så er de vel bare bedre til at tjene penge end flynordic.

Det som jeg også synes lyder lidt sjovt i artiklen er at denne IT konsulent synes at en returpris på knap 1200,- DKK (inkl. skatter og afgifter) fra København til Tallinn var dyrt. Folk tror efterhånden at det er gratis at flyve!
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2005, 09:13   #4
Bll spotter
ScanFlyer Gold

Bll spotter's Avatar

Der står intet i artiklen om en returbillet, tværtimod lyder det til at det kun er one way.

Hos Sterlings konkurrent og samarbejdspartner Flynordic lyder prisen på samme afgang, samme dag, med samme fly således på blot 409 kr.
Bll spotter is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2005, 10:05   #5
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

1200 én vei er vel heller ikke dyrt?

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2005, 10:47   #6
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Folk skjønner tydeligvis ikke helt hvordan dette samarbeidet fungerer. Selskapene er på mange måter konkurrenter; LF kjøper et visst antall seter av NB eller motsatt, så begge selskap er jo interessert i å selge SINE billetter først. Så Sterling er rett og slett flinkere til å selge billetter. Noe annet samarbeid enn billettkjøp/codeshare er det vel ikke?
Old 27-07-2005, 10:57   #7
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Jeg vil nu give journalisten ret.

Jeg har selv været inde og kigge på Sterlings "tilbud" med 50 pct. rabat for at købe billetter på CPH-NCE og selv med rabatten synes jeg ikke priserne er billigere end da jeg kiggede for få dage siden - tværtimod i nogle tilfælde.

Nu er det jo lidt svært at "bevise" noget, da jeg ikke har gemt de tidligere priser og de jo heller ikke er tilgængelige mere.

Jeg har igennem længere tid haft Sterling under mistanke for at justere normalprisen kunstigt op når de kører sådanne 50 pct. kampagner. Sjovt nok findes der ikke flere billetter til 298,- eller 5-600 kr. mere - det var stadig muligt at finde nogle få af dem for bare nogle få dage siden. I en 14-dages periode i august er Sterlings billigste "normalpris" kr. 1.288,- oneway - hvilket slet ikke hænger sammen med de priser de ellers har tilbudt inden tilbuddet startede.

I praksis burde sterling jo have billetter til kr. 298 minus 50 pct. nu - de reklamerer jo fint og flot med at deres startpris er kr. 298,- Jeg har ikke kunnet finde nogen af disse.

Naturligvis synes jeg det er helt fint hvis Sterling er bedre til at sælge billetter end konkurrenterne og jeg vil da også medgive at 650,- kr. for en enkeltvejsflyvning ikke er dyrt. Men denne pris kunne man altså også få billetten til før kampagnen startede. I mine øjne kan Sterlings 50 pct. kampagner ikke bruges til noget som helst. Jeg har aldrig fundet nogle tilbud på dem som er bedre end normalt...

Posting Rules