Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-07-2005, 04:38   #1
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Default God soendag morgon

Da var det dags. Klockan aer 10:37 PEK lokal tid och 04:37 hemma i Skandinavien. Sitter paa Beijing Captial Airport och vaentar paa att SK996 skall oeppna foer check in 11:45. Blir en laang resa hem med 5 timmar paa Kastrup. Ser min saeng igen naagongaang efter midnatt beroende paa om SK1428 aer paa tid eller inte.

Ha en fin avslutning paa helgen

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 05:38   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: God soendag morgon

Og her paa Bainbridge er det snart leggetid ... sitter med et stort glass isvann . har jobbet hele dagen med pakking, og naa er jeg saa godt som ferdig. Bare smaating igjen. Bilen er pakket og bikkja er omtrent psykotisk. Han har laert at kofferter og bokser er daarlig nytt, saa han gaar omtrent fra vettet bare jeg setter meg i bilen uten aa ta ham med.

Godt og varmt -- tipper det har vaert oppimot tredve, men det er bare barnemat mot det jeg snart moeter ....

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 07:45   #3
Falcon
ÜberScanFlyer

Falcon's Avatar

God morgen! Her drypper det litt fra oven etter noan fine sommerdager. Det kan bety at jeg får lest litt mer i Caravelle-boken til Wegg.

Riktig god tur til Savipix og MOW. Kjør forsiktig, Andreas.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 09:19   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad søndag... Det regner eller det pøsregner er vel riktigere å si... Skogbrannfaren er absolutt over for i år. Siste dag før arbeidslivet innhenter meg igjen. Ha en bedre søndag!
EB is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 17:19   #5
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

glad søndag fra Asker. I dag ble det opprydding i Den Store Flypostkort-samlingen, og der var det mange godbiter jeg hadde glemt jeg eide. Hvis Falcon er grei, kan det jo hende det drypper noe på ham også... Satser på at det er mye skitt på TV i dag, slik at Carvelleboken kan nytes i dag også. I går myste vi på "After The Sunset" som var en morsmo liten film - selv om jeg hadde fått mer enn nok allerede i de flrste 15 minuttene: Selma Hyack i minimal bikini og en Chalk's Turbo Mallard!!!! Hva mer trenger man en lørdag kveld!?

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 19:34   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

.. og sitter jeg paa fergen for 'siste' gang .. skal riktignok tilbake om fire uker ogs ende flyttelasset, men likevel ....
Saann saa det ut da Vovsen og jeg kjoerte ombord:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ferry_bye.jpg
Views:	4
Size:	48.1 KB
ID:	1841  
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 19:55   #7
GFL
ScanFlyer Gold

God kveld fra Rena. Har begynt førstegangstjenesten her, nærmere bestemt gardeskolen. Blir her i 2 mnd'er, før jeg setter kursen mot Huseby! Skulle kanskje valgt noe innen luftforsvaret....men det ble ikke sånn

Har sett RBK slå Bodø/glimt, noe som var deilig!
Old 31-07-2005, 20:03   #8
OJB
ScanFlyer Rusty

God søndag kveld,

Bildene fra ferja minner meg om sommeren 2001. Tilbragte sommerferien i Seattle området og dro med ferjene flere ganger over til Bainbrigde Island og videre ut til Olympia området med tur innom Poulsbo. En rar liten by med mange innbyggere med norsk avstamming.
Vår konge og dronning hadde besøkt byen kort tid i forveien og bilder av kongeparet hang i flere forretninger. Husker bakeriene her godt og hele familien gikk "berserk" i godterier.
Kjørte videre ut over Hood Canal Brigde til Port Argel og parkerte bilen der for å ta ferja over til Victoria på Vancouver Island. Victoria er jo en meget spesiell plass og kan anbefales alle fan av de Havilland Beavere og Ottere.
Her er det en skjønn forening av småbåter, ferjer og sjøfly som alle krever plass i indre havn.
Prinsippet se og bli sett gjelder her. Sjøfly tar av og lander i et trafikkert område på indre havn som ikke er for folk med dårlige nerver. Fasinerende! Må oppleves!
Canada og sjøfly er et kapittel for seg.
Ellers har jeg mange opplevelser fra BFI selv. Hentet hjem til fedrelandet G-BNXW s/n 23827 senere LN-NOR og LN-NOS s/n 23830 der jeg hadde ansvaret for overtagelsesprosessen fra Boeing til flyselskapet via finansinstitusjoner . Det er en annen historie som jeg kommer tilbake til senere.
Har mange turer til Seattleområdet og kan anbefale dette som ferieområdet til alle årstider.
Vi er jo tradisjonelle i ferievalg her hjemme på berget!
OJB is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 20:24   #9
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by CK
Satser på at det er mye skitt på TV i dag (...)
Ikke glem Top Gun kl 2145 på TV2. God bakgrunnslyd i det minste.
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2005, 21:37   #10
N-3PB
ScanFlyer Gold

N-3PB's Avatar

Quote:
Det kan bety at jeg får lest litt mer i Caravelle-boken til Wegg.

Quote:
slik at Carvelleboken kan nytes i dag også
Hvilken bok er det snakk om her?? Noe nytt som er kommet ut??

Selv skal jeg begynne på "Luftens Vikingar- en bok om SAS alla flygplan" innkjøpt under et besøk på Flygvapents museum i Linköping for noen uker siden.

Posting Rules