Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-07-2010, 20:37   #1
Mchansern
ScanFlyer Blue

Spørsmål Hvor skal vi dra?

Tja, jeg kan begynne med å introdusere meg selv som medlem på dette forumet. Jeg er en 18 år gammel gutt som studerer reiseliv og er meget interessert i dette. Takket være foreldre som liker å reise, både privat og i jobb har jeg nå tikket av 36 besøkte land. Mesteparten i Europa, noe i Asia og Afrika, samt at jeg har besøkt USA. Dette virker som et meget interessant forum må jeg si!

Så over til saken:

Jeg og en venn har spart opp en slant med penger (omtrent 30,000nok hver) og har tenkt oss på en ferietur neste år. Pga. jobb & skole vil denne ferieturen være rundt 2/3 uker i sommermånedene 2011.

her er noe av det vi er på jakt etter:

*Det må være utenfor Europa (Vi har nå vært i alle land i Europa, med noen få unntak og har lyst på en større utfordring).

*Det må være noenlunde varmt, vi kommer jo fra kalde strøk her i Norden.

* Det må være noe å gjøre eller se (Vi drar ikke for å ligge på stranda i 14 dager, gjerne noe kulturelle eller naturbaserte attraksjoner hadde vært fint.)

*Det er et stort pluss hvis landet er eksotisk (Tilbyr gode dykker, fisking eller safarimuligheter f.eks)

*Det er et pluss hvis det finnes uteliv på stedet, men absolutt ingen nødvendighet. Da hadde vi heller lagt turen til Ayia Napa (noe som forøvrig skjer over mitt lik )

*Landet må være somewhat safe.

Har tenkt på Sør-amerika en god stund nå, men er ikke det rimelig unsafe? Tenker da spesielt på Venezuela, Colombia og Brasil.

Jeg setter stor pris på innspill.

Last edited by Mchansern; 14-07-2010 at 20:50. Reason: Skriveleif.
Mchansern is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 20:48   #2
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Default Re: Hvor skal vi dra?

Kan på det kraftigste anbefale Mexico - her er alt hvad I kigger efter. Har selv været der 5 gange nu og kommer til at holde endnu mere af landet for hver gang.
Old 14-07-2010, 21:04   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Det hyggelige er at Colombia nå er safe etter pres Uribe tok over i 2002.. Hadde flott besøk ved påsketider. I nittiåra var det noe av det verste på kloden.

I nærheten har du Peru som også er greit safe med bl.a. Machu Picchu som kan anbefales på det sterkeste.. Og mye annet.. Kombiner de to...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 22:07   #4
pilot94
ScanFlyer Silver

pilot94's Avatar

Velkommen til forumet!

For å skyte inn om Sør-Amerika, så må du (om du allerede ikke har gjort det) lese denne kjempeflotte TR'en!
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68100

Har dere forresten vurdert å reise jorden rundt?

Last edited by pilot94; 15-07-2010 at 11:30. Reason: mente sør-amerika ja :)
pilot94 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 22:31   #5
Mchansern
ScanFlyer Blue

Jorden rundt blir litt knapt med 3 uker til rådighet og 30.000 på kontoen regner jeg med? Edit: Du mener vel sør-Amerika? Og ja, jeg leste den TR nettopp. Meget bra.

For tiden står det mellom (i rekkefølge).

Amazonas/Pantanal i Brasil.

Dykkerparadis på Fiji.

Angkor Wat, strender og Phnom Penh i Kambodsja.

Vestlige Sør-amerika (F.eks Chile og Peru)

Innspill?
Old 14-07-2010, 22:39   #6
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Australia har alt du etterspør, og reiser du i de nordlige områdene finner du mer enn nok varme, selv vinterstid på den sørlige halvkule.

Et alternativ som jeg har på min liste over steder jeg ønsker å reise til er Vietnam - kanskje i kombinasjon med Kambodsja?
A346 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2010, 23:57   #7
Mchansern
ScanFlyer Blue

Australia finner jeg lite spennende dessverre. Jeg vil dra et sted som er eksotisk.

Kambodsja er nevnt (se posten min over)
Old 15-07-2010, 00:17   #8
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Bali og Lombok i Indonesia. Varmt, eksotisk, strender, uteliv, safe, hyggelige mennesker, kulturelt og ikke minst billig.
Old 15-07-2010, 09:11   #9
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mchansern View Post
Australia finner jeg lite spennende dessverre. Jeg vil dra et sted som er eksotisk.
Det er smak og behag det. I mine øyne derimot er det umulig å finne verdens største (og flotteste?) korallrev, tropiske paradisøyer, storbyer, vinområder, regnskog, ørken og uendelige områder med bush, isolerte gruvebyer, spektakulære fjellformasjoner, dyreliv du ikke finner noen andre steder og noen av verdens flotteste strender lite spennende...

Fiji derimot er ikke så eksotisk som det virker, selv om det å drikke kava med de lokale selvfølgelig er gøy. Misforstå meg rett, Fiji er flott, men ikke verdt den lange turen kun for det ene stoppet.
Old 15-07-2010, 09:15   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vel, Stillehavet, Rarotonga og Cook Islands... Kan anbefales etter tre besøk...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2010, 10:04   #11
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Vel, Stillehavet, Rarotonga og Cook Islands... Kan anbefales etter tre besøk...
Helt enig, spesielt Aitutaki som må være noe av det mest postkortidylliske jeg har sett. Hvis dere er interessert i fisking så finnes det en amerikaner ved navn Butch som guider på bonefish i lagunen (fluefiske). Det finnes noen monstre av noen bonefish der.
Old 16-07-2010, 04:01   #12
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Costa Rica har alt du etterspør! :-)
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules