![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tja, jeg kan begynne med å introdusere meg selv som medlem på dette forumet. Jeg er en 18 år gammel gutt som studerer reiseliv og er meget interessert i dette. Takket være foreldre som liker å reise, både privat og i jobb har jeg nå tikket av 36 besøkte land. Mesteparten i Europa, noe i Asia og Afrika, samt at jeg har besøkt USA. Dette virker som et meget interessant forum må jeg si!
Så over til saken: Jeg og en venn har spart opp en slant med penger (omtrent 30,000nok hver) og har tenkt oss på en ferietur neste år. Pga. jobb & skole vil denne ferieturen være rundt 2/3 uker i sommermånedene 2011. her er noe av det vi er på jakt etter: *Det må være utenfor Europa (Vi har nå vært i alle land i Europa, med noen få unntak og har lyst på en større utfordring). *Det må være noenlunde varmt, vi kommer jo fra kalde strøk her i Norden. * Det må være noe å gjøre eller se (Vi drar ikke for å ligge på stranda i 14 dager, gjerne noe kulturelle eller naturbaserte attraksjoner hadde vært fint.) *Det er et stort pluss hvis landet er eksotisk (Tilbyr gode dykker, fisking eller safarimuligheter f.eks) *Det er et pluss hvis det finnes uteliv på stedet, men absolutt ingen nødvendighet. Da hadde vi heller lagt turen til Ayia Napa (noe som forøvrig skjer over mitt lik ![]() *Landet må være somewhat safe. Har tenkt på Sør-amerika en god stund nå, men er ikke det rimelig unsafe? Tenker da spesielt på Venezuela, Colombia og Brasil. Jeg setter stor pris på innspill. Last edited by Mchansern; 14-07-2010 at 20:50. Reason: Skriveleif. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan på det kraftigste anbefale Mexico - her er alt hvad I kigger efter. Har selv været der 5 gange nu og kommer til at holde endnu mere af landet for hver gang.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Det hyggelige er at Colombia nå er safe etter pres Uribe tok over i 2002.. Hadde flott besøk ved påsketider. I nittiåra var det noe av det verste på kloden.
I nærheten har du Peru som også er greit safe med bl.a. Machu Picchu som kan anbefales på det sterkeste.. Og mye annet.. Kombiner de to... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Velkommen til forumet!
![]() For å skyte inn om Sør-Amerika, så må du (om du allerede ikke har gjort det) lese denne kjempeflotte TR'en! ![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68100 Har dere forresten vurdert å reise jorden rundt? Last edited by pilot94; 15-07-2010 at 11:30. Reason: mente sør-amerika ja :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jorden rundt blir litt knapt med 3 uker til rådighet og 30.000 på kontoen regner jeg med? Edit: Du mener vel sør-Amerika? Og ja, jeg leste den TR nettopp. Meget bra.
For tiden står det mellom (i rekkefølge). Amazonas/Pantanal i Brasil. Dykkerparadis på Fiji. Angkor Wat, strender og Phnom Penh i Kambodsja. Vestlige Sør-amerika (F.eks Chile og Peru) Innspill? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Australia har alt du etterspør, og reiser du i de nordlige områdene finner du mer enn nok varme, selv vinterstid på den sørlige halvkule.
Et alternativ som jeg har på min liste over steder jeg ønsker å reise til er Vietnam - kanskje i kombinasjon med Kambodsja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Australia finner jeg lite spennende dessverre. Jeg vil dra et sted som er eksotisk.
Kambodsja er nevnt (se posten min over) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Bali og Lombok i Indonesia. Varmt, eksotisk, strender, uteliv, safe, hyggelige mennesker, kulturelt og ikke minst billig.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fiji derimot er ikke så eksotisk som det virker, selv om det å drikke kava med de lokale selvfølgelig er gøy. Misforstå meg rett, Fiji er flott, men ikke verdt den lange turen kun for det ene stoppet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, Stillehavet, Rarotonga og Cook Islands... Kan anbefales etter tre besøk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Helt enig, spesielt Aitutaki som må være noe av det mest postkortidylliske jeg har sett. Hvis dere er interessert i fisking så finnes det en amerikaner ved navn Butch som guider på bonefish i lagunen (fluefiske). Det finnes noen monstre av noen bonefish der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Costa Rica har alt du etterspør! :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor i USA bør man dra? | robertaas | Reiseforum | 354 | 06-10-2019 09:21 |
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? | blazius | Reiseforum | 17 | 19-05-2016 23:17 |
Har 100k EB points o brenne bort, hvor skal jeg dra?? | Fred | Reiseforum | 15 | 22-05-2012 00:56 |
Hvor bør jeg dra nå? | Sondbjo | Reiseforum | 14 | 15-02-2012 15:05 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |