![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Som ventet, men ydeligere en nedjustering for 2010/11 var ikke ventet,
dette koster på kursen som nu handles 70% under startkursen ! Her skal virkelig ske noget markant, såfremt QI vil blive på vingerne ret længe ! Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
De må vel efterhånden være ved at løbe tør for likvider... Mon ikke vi kommer til at se en del cash-genererende nye ruter bliver startet op i løbet af kort tid.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
så på EPN.dk at egenkapitalen var 187mill, men hvor stor en del der er operationelle / likvider er jo ikke let at vide. Så ja Cash-genererende nye ruter har du nok ret i, tror ikke Hr. Ree spytter mere i kassen, han har vist rigeligt at se til hos Amagerbanken !
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
|
![]()
Tja, men kan man finnes cash-cow ruter uten problemer utifra Danmark i dagens marked??? Jeg tror det ikke.
Cimber blir en ofre av sitt eget strategi. De kjemper mot FR i BLL, mot EZY og DY og HV i CPH. Det blir rett og slett for mye for en slags sma selskap. Det Cimber kan er a levere high-frequency forbindelser innenlands i Danmark og muligens en del utvalgte code-shares. Men, dette er dette. Dersom de ikke klarer a avhende 737-ops snart, vil den cash som kommer inn fra intra-Danmark ikke vaere nok a holde driften i lufta. Og - etter man ikke klarte a avhende 737-ops i förste forsök, vil man vaere i nöd a tilby en litt mer attraktiv pakke til en mulig kjöper, eller legger 737-ops ned selv, som vil koste en god del penger... Siste mulighet er vel a forsöke a utleie sine 700er, men dagens bruktmarked for denne flytype er relativ problematisk...
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Something's (or someone's) gotta give på det danske markedet. Tre aktører på et av Europas minste innenriksmarked og fire "lokale" aktører, pluss alle de utenlanske på Europa. Puh! Tøffe tak. Hvem har de dypeste lommene?? Jeg er redd det ikke er QI. SAS kan ikke oppgi DK og Norwegian har vist at de kan tåle tap lenge (ref Polen) for å bite til seg markedsandeler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Personligt er jeg meget spændt på at se hvad der sker med DY på KRP. De sidste 4 gange mine forældre har fløjet på den rute har der max været 40 pax med og selvom det jo på ingen måde er repræsentativt, så tegner det da ihvertfald ikke et billede af at den går specielt godt for dem. Oven i købet har det været ret attraktive afgangstider og booket rimelig kort tid før afgang til under 400 kr. t/r. Ikke just noget man tjener penge på. SAS kommer ikke til at give sig - dertil er feeder markedet alt for lukrativt og SAS har specielt på AAL trods alt en hel del faste pendlere også og jeg er ret sikker på at hovedparten af erhvervsfolkene vælger SAS på denne rute - både pga. service og frekvenser. Det er min opfattelse at SAS-flyene er ganske godt fyldt op på ruten, men at de er nødt til at sælge billetterne for billigt p.t. Jeg har lidt svært ved at bedømme om QI's strategi med flere frekvenser på indenrigs er godt eller skidt for dem. Med tænke på deres økonomiske situation kan jeg frygte at de ikke har udholdenheden til at høste frugten af satsningen. Hvis du kan stå imod længe nok kunne jeg godt forestille mig at det kunne ende med at DY trak sig som de allerede har gjort på BLL og RNN, men DY har betydelig bedre modstandskraft økonomisk end QI, så i virkeligheden kan alt ske - og specielt AAL kommer de nok til at forsvare til sidste blodsdråbe. Men uanset hvad der sker så bliver det en blodig kamp på dansk indenrigs den kommende tid. En ting er sikkert. Med returpriser på helt ned til 327,- på AAL-CPH - endda booket kun en uges tid før afgang, så tyder det ikke på at der er nogen der tjener penge på ruten idag. Og på KRP er det endnu værre hvor disse lave priser er tilgængelige på næsten alle afgange.
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her lidt om hvordan QI vil skaffe cash !
Først et beredskab på 60mill !, her taler vi om måneders drift ! Quote:
nok, eller de pønser på en ny aktieemission ?, hvilket ikke vil være en god situation for storaktionærerne. http://www.business.dk/transport/ana...r-tal-grufuldt
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Cimber Sterling fraktet 196.442 passasjerer på sine egne ruter i juni 2010 mot 151.673 samme måned i fjor. Det gir en økning på 30 prosent i forhold til samme måned ifjor.
Trafiktal - maj/juni 2010 July 06, 2010 Selskabsmeddelelse nr. 6 - 2010/11 6. juli 2010 Udviklingen for juni 2010 sammenlignet med juni 2009: • Antallet af egne passagerer steg med 30%. • Egenkapaciteten (ASK) steg med 47%. • Egentrafikken (RPK) steg med 40% . • Load factoren (RPK i forhold til ASK) faldt 3 procentpoint. • Yielden i maj 2010 faldt til DKK 0,90 (-4%). Kilder: investor.cimber.dk, http://boarding.no/art.asp?id=42358 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hjelper ikke stort det, når selskapet nesten er konkurs!
Håper derimot at de klarer seg over kneika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det verste er at dette er så utrolig forutsigbart ... Hvorfor kunne ikke Cimber bare drive med det de var gode på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Karsten Ree har i dag købt 1.250.000 Cimber Sterling aktier for 4.1 mio kr., hvilket bringer ham op på 13,75% af aktierne i Cimber Sterling og bliver derfor største aktionær i selskabet.
Ree køber skrantende luftfart-aktier af stifterfamilie Selv om det ser sort ud lige nu og man absolut må sætte spørgsmålstegn ved Cimber Sterlings strategi, så har jeg må fornemmelse af selskabet kommer til at holde sig i luften længere end mange tror.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
4,1 mio er trods alt småpenge for ham, men jeg tager det som et signal om at han er med fremadrettet.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Aktieinfo har lavet en analyse af (og for) QI
http://www.aktieinfo.net/filer/Cimbe...ng12072010.pdf Anbefaling er pt. sådan: Kort sigt: Hold Langt sigt: Køb Dette lyder lidt forkert i mine ører, tror ikke kursen falder ret meget mere hvorimod der er stor muligheder den anden vej ! Men der er så jo også den mulighed at de ryger helt på røven ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor kjøper Karsten Ree ut Jørgen Nilsens aksjer?
Dette blir spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai med røde tall. | Hpkris | Flyforum | 9 | 04-03-2014 19:07 |
Ikke bare SK med røde tall - Virgin Atlantic med tap | krølle | Småprat | 2 | 12-03-2013 13:46 |
Røde tall fra BA | sirpjalle | Flyforum | 5 | 09-08-2008 16:11 |
Vækst i pax tal på CPH i 2004: 7,9% | Guest | Flyforum | 4 | 12-01-2005 18:51 |
Røde tall for CHC Helicopter | N-3PB | Flyforum | 0 | 14-12-2004 22:00 |