![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
http://e24.no/utenriks/article3157214.ece
Ifølge e24 skal man selge ståplasser. Såvidt jeg forstår er det en slags krakker, der man sitter mer oppreist og følgelig får plass til fler passasjerer. Finnes det regler for maksimalt antall passasjerer i de forskjellige flytyper, eller kan man stappe inn så mange man vil, forutsatt at andre regler med hensyn til setebelte, cabincrew m.m. er oppfylt? Av alle merkelige utspill fra Ryanair om f.eks. toalettgebyr og bæring av bagasje, må jeg faktisk si at dette siste utspillet har jeg minst problemer med, hvis det blir realitet. Etter adskillige timer på barkrakker i mitt liv, finner jeg ikke det særlig mer ukomfortabelt enn trange flyseter. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette kinesiske selskapet det vises til, har vel ikke gjennomført dette, men skal ha vært inne på samme tanker ...
Uansett - det står at man skal diskutere muligheter med Boeing, så da er det jo mulig at det på sikt vil komme en 738 med en ekstra nødutgang, slikt man gjorde med 739ER. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Så om det er mulig er det vel høyt oppe og langt fram? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flyklapper
|
![]()
Ja, og det synes jeg også egentlig står ganske klart hvis man tar seg tid til å lese artikkelen ....
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ifølge e24 skal man selge ståplasser.
Been there, done that, stått altså ![]() Fra Bgo-Trd i en F-27, greit nok det, hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kan de ikke bare be de som skal reise om å ta toget? Da kan de jo selge alle flyene sine og kutte alle kostnadene..
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Knallbra forslag fra Boeing...det virker ikke som MoL liker tanken på å drive flyselskap - frakt og krøtter transport derimot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Free Luigi
|
![]()
http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6705454
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ryanair er ikke først ute med å foreslå ståplasser. Forslaget dukket også opp for et par år siden fra Asia eller noe. Da var vel Airbus på banen også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette har vært oppe før også.
Det var også noen tegninger som illustrerte hvordan man hadde tenkt seg dette, og det så ikke særlig komfortabelt ut for å si det sånn. Man stod mer eller mindre fastbundet til en plate i loddrett stilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
N/A
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men gode O´Læri har ikke skjønt hvordan det skal løses. På pressekonferansen på Rygge klarte han å si at folk fint klarer å stå 1 time på t-bane, buss etc, så det burde heller ikke være vanskelig på fly. Det er heller ikke mer farlig på fly mente han. Men har han ikke hørt om turbulens? Det er jo en grunn til at folk som sitter skal være fastspent. Begynner de som står å sprette rundt kan det fort bli mange skadde personer.
Tegninger jeg så for et par år siden da saken sist var oppe, bestod av skulderfeste-anordninger om jeg ikke husker feil, på samme måte som i en del berg-og-dalbaner. Det kan sikkert fungerte fint det, for da er man i hvert fall festet og spretter ikke rundt i kabinen som en sprettball ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men hva tror dere blir deres neste utspill for å øke intjeningen?
Jeg tipper at ved neste flyordre ifra den kanten har dem fjernet leselys og luftdysene over setene for å gjøre flyene enda billigere i innkjøp, og kansje spare noen kilo i egenvekt på flyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dessuten vil det vel bli lite med overheadbins der det er ståplasser. Så da kan man fly billig, å batele skjorta for å få med seg bagasjen. Regner med at ståplass blir uten
carry-on.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
N/A
|
![]()
Slik blir Ryanairs ståplasser...
Quote:
Last edited by KennethGS; 23-07-2009 at 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, skal man presse inn 30 personer ekstra må de vel også gjøre noe med antall nødutganger? Hva med krav til evakueringstiden på 90 sek?
Vi kan vel vente å få se det samme hos DY og andre lavprisselskaper dersom Boeing og Ryanair faktisk får dette sertifisert og godkjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med nytt interiør og nye uniformer | Navigator | Småprat | 8 | 03-12-2015 10:33 |
Ryanair med nytt interiør | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-03-2015 23:00 |
Andre Ryanair på Nytt på nytt nå! | LN-NGT | Spotteralerts | 0 | 12-04-2013 21:02 |
LO: Ikke fly med Ryanair - vinn en tur med Ryanair! | Wig-wag | Flyforum | 2 | 25-10-2010 10:39 |
Nytt Ryanair utspill | Elling | Flyforum | 9 | 03-09-2010 15:32 |