![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hysteriet lenge leve!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, hun så jo absolutt farlig ut.
En skikkelig alvorlig trusel mot flysikkerheten ![]() Vet ikke om man skal kalle det hysteri eller galskap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Only in the states!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som jeg har repetert til det kjedsommelige - her er det noen som ikke kan jobben sin. Barn under 15 er automatisk ekskludert fra listen .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Forespørselen om å få henne fjernet fra listen ble jo avslått, så da er det vel flere som ikke kan jobben sin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Når røper de terrorplanene hennes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Her er det noe som skurrer. men det er vel sannsynlig at avslaget gjaldt aa faa fjernet navnet .. Fakta er uansett fakta ... no-fly listen er kun en samling med navn uten foedselsdatoer .. og prosedyren paa flyplassen er saare enkel .. faar du hit paa et navn og passasjeren er under 15, gjoer man bare en override i sjekkinn-systemet og loggfoerer begivenheten. Har selv gjort dette flere ganger.
Last edited by LN-MOW; 30-06-2010 at 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan kan noen som åpenbart ikke hører hjemme på en no fly-liste havne der?
Det er jo det som er spørsmålet her. Og hvorfor fjernes hun ikke? Når en 6-åring kan havne der kan vel hvem som helst havne der, og det virker jo som det skal mye til for å få navnet fjernet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Som jeg sier over - det er navnet som staar paa lista - ikke jenta. Med andre ord finnes det en person med det navnet som har gjort noe galt. Og naar lista ikke inneholder foedselsdato, vil slike ting lett kunne skje - noe avdoede senator Edward Kennedy ogsaa fikk oppleve.
For media er det imidlertid mye morsommere aa vinkle det annerledes. Og som jeg ogsaa skrev - jenta skulle bare lett og elegant blitt sjekket inn - but when you pay peanuts ... Last edited by LN-MOW; 30-06-2010 at 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det må jo være verdens mest verdiløse system.
Og hva skjer den dagen hun fyller 15 og fremdeles står der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, systemet er ikke bra, men det begynner aa komme forbedringer
Man kan 'reservere' seg fra dette ved aa gaa hit: http://www.dhs.gov/files/programs/gc_1169676919316.shtm Da vil man faa en kode, som man legger inn i reservasjonssystemet naar man booker billetten. Da vil man faa reise uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man kan reservere seg mot å stå på no fly-listen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Daarlig ordvalg kanskje - men koden gis deg ikke uten at man er trygg paa det dreier seg om en annen person ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men dersom det bare er navnet uten fødselsnummeret som står på no fly-lista, så hjelper det vel ikke å reservere seg så lenge andre med samme navn står der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Les hva jeg skriver. Naar referensenummeret er i bookingen, blir det ikke utslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt rart at dette ikke ble nevnt i artikkeln/nyhetsinnslaget.
Der ble det jo sagt at de kom til å anke avgjørelsen om ikke å fjerne henne fra listen. Det ble også sagt at hun kunne reise, men at innsjekkingen ville bli en mye lenger prosess så lenge hun står på denne lista. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, media har alltid de rette svarene ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var jentas far som sa det. På tv-innslaget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det skal lite til for å gjøre disse nissene mistenksomme.
En gang da jeg landet på ORD, fikk jeg problemer fordi jeg har en bokstav i etternavnet mitt som ikke er i det engelske alfabetet. Han bare pekte på bokstaven og sa: "What's this". Det var tydeligvis såpass alvorlig at jeg ble tatt til side og ført inn i et rom der jeg ble fratatt passet mitt, uten noen form for info, bare med beskjed om å "wait here". Etter en halv time kom det et særdeles militant kvinnfolk og gav meg passet mitt og sa det var greit, jeg kunne gå. Ingen forklaring, og ingen unnskyldning. Ganske ubehagelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? | blazius | Reiseforum | 17 | 19-05-2016 23:17 |
Hva er på din "bucket list"? | Peppep | Reiseforum | 55 | 26-12-2015 01:10 |
Abu Dhabi får "domestic" flight til USA | Superhai | Reiseforum | 11 | 19-04-2013 16:14 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |