![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Here we go again...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 511
|
![]()
Jeg leser det slik at det er blitt gjort permitteringer ved CPH basen pga et beregnet overtallighet. Når så SAS har funnet ut at de mangler crew vil de da kjøpe fridager til dobbelt betaling. Jeg vil tro at CAU ønsker å få inn de overtallige crew medlemmene før de sier ja til overtidsjobbing. Det er vel ikke bare for å være vrang, men også få sine medlemmer tilbake i arbeid. Som alltid, en sak har flere sider.
__________________
[ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Det er vist mest Takeoff der har agurketid og har hypet en fjer til at blive syv høns i dette tilfælde.
Ligefrem at kalde det en konflikt er nok at strække den mer en rimeligt. Der er en mindre uenighed omkring allokering af personale i sommerperioden pga. at man hos SAS ikke har formået at planlægge resourcerne (som forøvrigt har været helt kendetegnende for den afd. i årevis) CAU mener at SAS burde have gjort det bedre og at hvis de mangler så mange folk at de ligefrem vil betale dobbeltpris for at man arbejder på fridage, så skulle man måske ikke havde afskediget så mange så hurtigt. Hovedårsagen til personalemangelen er at man i Norge har regnet grundigt forkert og derfor ikke kan dække sin del af IC. Det betyder reduceret crew på mange IC-afgange fra CPH og at der er taget crew fra MD/CRJ/A320 til at flyve IC istedet. Derfor mangler der så på MD/CRJ/A320. Problemet er så at vikarerne primært kun kan flyve MD og det er ikke der den store manko er. Igen et udtryk for meget dårlig planlægning. Når man så samtidig ser at der scheduleret ture med 1 aktiv og 1 passivt crew på udturen og de så skal bytte på destinationen og flyve hhv. passivt og aktivt hjem - til trods for at de har masser af produktionstimer i sig alle sammen (og at den pågældende afgang var overbooket, så man måtte offloade pax), så kan jeg faktisk godt forstå at CAU reagerer. Det burde SAS ledelsen faktisk have gjort for længe siden og fået strammet op i planlægningen. Scheduleringen/trafikvagten er en af de afdelinger, hvor man virkeligt kunne spare mange penge, men specielt i CPH er de ligeglade fordi afdelingen jo alligevel skal flyttes til STO. Men igen - det er altså ikke nogen voldsom konflikt, men en uenighed omkring brug af resourcer.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
og så vidt jeg kan se er det 2(to) weekends ui juli der er problemet...
Det bliver løst og ingen kommer til at mærke det, altså storm i et glas vand Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aarets Scanair/Flyertalk DO gaar til Toulouse (med mer) 5-6. nov. Bli med du ogsaa | Tommy777 | Flyforum | 377 | 15-02-2011 15:58 |
Noen ganger skulle man vært en koffert | Discus | Reiseforum | 0 | 22-11-2009 13:28 |
Kan leve i håpet.. | LN-DYA | Flyforum | 1 | 25-09-2009 09:39 |
Det kan bli mer flykaos | sail4fun | Flyforum | 46 | 11-05-2006 09:34 |