Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 24-06-2010, 16:47   #1
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,422
Default Amerikanse selskaper og fuel.

Vett dette temaet har vært oppe før, men hadde litt problemer med å søke det frem.

Tingen er nemelig den, at den 9 Juni fløy jeg DL235 til Detroit fra AMS, vi pushet på rute, og taxet til RWY 18L (Polderbahn), for å ta av i medvind. Da vi kom til Polderbahn var medvinden så stor at vi ikke kunne ta av, og måtte taxe tilbake til "flyplass-området". Da vi var kommer tilbake, fikk vi beskje om at bremsene var varme og måtte kjøles, itillegg at flyet nå, ikke hadde nok fuel til DTW + reserve. Så da lurer jeg på hvor lite ekstra flyene har med seg? Taxeturen til Polderbahn og tilbake er rikitignok 4 miles, men det er ganske lite i det store løp.

Ellers har jeg opplevd å måtte taxe tilbake fra Polderbahn med KLM til SVG, og da uten å måtte refuele.

Hva som gjør at dem fyller fuel på literen, er det generell policy, eller er det bare for å spare unødvendinge utgifter på "dødfuel"?
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bio fuel/SAF Fellowship Flyteknisk forum 27 25-10-2023 11:10
Minimumsgrenser for fuel? TenFour Flyteknisk forum 6 24-02-2012 13:05
Dy's fuel surcharge krølle Flyforum 2 08-08-2008 07:08
Fuel forbruk DY Tech Flyforum 2 14-03-2005 10:26


All times are GMT +2. The time now is 02:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.