![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,422
|
![]()
Vett dette temaet har vært oppe før, men hadde litt problemer med å søke det frem.
Tingen er nemelig den, at den 9 Juni fløy jeg DL235 til Detroit fra AMS, vi pushet på rute, og taxet til RWY 18L (Polderbahn), for å ta av i medvind. Da vi kom til Polderbahn var medvinden så stor at vi ikke kunne ta av, og måtte taxe tilbake til "flyplass-området". Da vi var kommer tilbake, fikk vi beskje om at bremsene var varme og måtte kjøles, itillegg at flyet nå, ikke hadde nok fuel til DTW + reserve. Så da lurer jeg på hvor lite ekstra flyene har med seg? Taxeturen til Polderbahn og tilbake er rikitignok 4 miles, men det er ganske lite i det store løp. Ellers har jeg opplevd å måtte taxe tilbake fra Polderbahn med KLM til SVG, og da uten å måtte refuele. Hva som gjør at dem fyller fuel på literen, er det generell policy, eller er det bare for å spare unødvendinge utgifter på "dødfuel"?
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bio fuel/SAF | Fellowship | Flyteknisk forum | 27 | 25-10-2023 11:10 |
Minimumsgrenser for fuel? | TenFour | Flyteknisk forum | 6 | 24-02-2012 13:05 |
Dy's fuel surcharge | krølle | Flyforum | 2 | 08-08-2008 07:08 |
Fuel forbruk | DY Tech | Flyforum | 2 | 14-03-2005 10:26 |