![]() |
|
![]() |
#1 |
Banned
|
![]()
Da har endelig vinteren gått forbi og våren har kommet og det betyr bare en ting Spotting.
Her kommer litt av hvert fra i dag. ![]() LN-KKP med Grå nese. ![]() Veldig spesiell militærfly av typen Breguet Atlantic. ![]() LN-NOJ ny for meg. Det var alt for meg men mer bilder kommer senere |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stilig det bildet av Atlantique'n. Heldig med den. Så den på Sola en gang i april også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Prøv å rett opp skjeve horisonter og unngå å kutte noe av flyet på bildet. Så kan dette begynne å ligne på noe.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei!
Skarpe og fargerike bilder! Et par konstruktive tilbakemeldinger: Rett opp horisonten, første bilde så er det hvite litt over eksponert. Bare noe små plukk!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder. Med litt småjustering som nevnt over blir dette meget bra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder Oddi!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette går bra. Bare følg rådene du får og det blir spennende å se din neste serie. Stå på
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bra dette Oddi... Å rette opp horisonten er vel kanskje regel no1 når en fotograferer, selv om det ikke er alle bilder hvor dette er mulig (hvis ting går for fort, og objektet befinner seg FOR nær kantene av bildet...).
Jeg ser det er mange her inne som tidvis påpeker skjev horisont - OG - så ser de bare på flyet og rullebanen...! Når en står på ETT punkt, så vil selvsagt ikke dette muliggjør at rullebane/fly blir i "vater" over alt, det er ikke mulig... Det viktigste er å se på omgivelsene, på Sola (fra plattformen) er det et godt tips å se på Ullandhaug-tårnet, lyktestolper, radio-master o.l. - står disse tålig rett, så har du et utmerket utgangspunkt... H
![]() |
#10 |
Banned
|
![]()
Tusen takk for kommentarene og spesielt til deg Harald. Finnes det muligheter for og rette opp horisonten etter bildet er tatt ??
Skal ut en tur i dag og men da på andre siden med Sola Fallskjermklubb |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
hei å å H
![]() |
![]() |
#12 |
Banned
|
![]()
Tusen takk Harald !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
3 fra ENZV | krølle | Bilder & foto | 1 | 30-04-2014 08:04 |
3 raske fra ENZV fra meg :) | oddi | Bilder & foto | 15 | 26-10-2012 20:36 |
Hva er dette fra ENZV? | stian1 | Register- og ATC-Forum | 5 | 18-02-2010 00:16 |
2. juni variert fra fra ENZV | Ollie | Bilder & foto | 4 | 04-06-2009 20:41 |
Diverse vårbilder, med flygende ting på. | LN-EIR | Bilder & foto | 10 | 15-05-2008 21:39 |