![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,414
|
![]()
767`n ble utrolig stilig i den siste designen til BU-SAFE...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Sjekk denne på E-bay.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=806&item=6 523034148&rd=1&ssPageName=WDVW
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
...og der hadde vår mann lagt inn bud, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
har en sånn liggende i opplag i boden (mitt eget private Arizona...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mad dog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Vel, da var både dekaler og et kit fra Hasegawa i boks. Og snart på hylla...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]()
Ja ja...learning by doing er jo det noe som heter!!
Venter i spenning på en oppfølger ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Hrmf!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Noen som sitter på info om hvor mye man skal korte inn /kutte Revell sin 767-300 for at det skal bli en 767-200 da ? Har et sett liggende til lagring ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Tja, -300 er 6,4 meter lenger enn -200, så da vil jeg si at man må kutte ned skroget med ca. 45,14 mm.
![]() Edit: Her er forresten en som har fått det til: http://www.707fan.de/Modellbau/Modelle_1_144_Jets/B767ElAl/b767elal.html Det er tydeligvis ikke mulig å oppdrive kit for -200, så den mest nærliggende måten å bygge Braathens-maskinen(e) er å gå på en -300 med saga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Fant denne forklaringen på nettet.....
767-200: [from an article in Airline Modeller by Russell Brown]: Conversion of a 1/144 scale 767-300 to a -200 series involves two steps. Firstly, removal of two sections of fuselage fore and aft of the wings. 21.3 mm or 13/16 in (that is all the door area) is removed from ahead of the wing and 23.3 mm / 15/16 in (equivalent to six windows) from aft. Finally to complete the conversion, as the -200 does not have a tail skid the tail skid faring on the lower aft fuselage is removed. When assembled the cut sections can be puttied over and sanded smooth. For a complete description of this conversion refer to "Airline Modeller" Vol 1 number 2. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,806
|
![]()
Eg har nettopp skaffet med denne i 1:200
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
Braathens "stallen" min i 1/200 består av:
737-200 gammel logo 737-500 gammel logo 737-500 samme som REF 737-700 ny logo (siste rene BU) 767-200 gammel logo I tillegg har jeg en 737-700 i 1/100 samme logo som 700'en over, og ikke minst, en F-27 i gammel logo (er ikke helt sikker på skala, men den ligger nær 1/72).
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Hva kan man få for 2 Pacmin modeller da ?
1. 737-700 m/Nordlys design 2. 737-700 Just before Member of the SAS Group colorsheme De er ca. 25-0Cm lange |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,414
|
![]()
Olebno! Hva er F-27`n laget av? Jeg hadde som ungdom en BusyBee F-27 i kanskje samme størrelse laget av tre....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]()
EB. Jeg er jaggu ikke sikker, men virker som resin. Tror ikke det er tre som skjuler seg under lakken. Modellen er uten hjul og props.
__________________
Ole Bjørn Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ABX Air B767 til OSL | GF1 | Flyforum | 9 | 16-03-2011 21:06 |
Decaler 1:72 | terje t | Samlerhjørnet | 3 | 24-08-2010 12:16 |
Decaler | terje t | Samlerhjørnet | 4 | 10-01-2010 01:51 |
Nye Norske decaler | G-COLE | Samlerhjørnet | 7 | 04-12-2006 19:54 |
Aerocontinente F-28 decaler | G-COLE | Samlerhjørnet | 10 | 19-09-2005 15:44 |