![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som de fleste andre har jeg sett TV-bildene fra Haiti, og kan ikke la være å la meg bevege. Haiti var allerede før katastrofen "f**d-up" - den vestlige halvkules fattigste land, med et statsapparat som bare så vidt fungerer og en bunnløs fattigdom og en vanskelig fremtid.
Når skjelvet rammer et sted som Haiti er det svært lite lokale myndigheter selv kan gjøre for å hjelpe sine innbyggere - da er det opp til verdenssamfunnet (aka OSS!) å gjøre noe for å hjelpe. Jeg oppfordrer nå alle medlemmer av Scanair.no (og alle dere som leser uten å bidra) til å finne frem til nettbanken og "gi et fly" til Haiti via din foretrukne organisasjon - Røde Kors, Leger uten Grenser, Norsk Folkehjelp, Kirkenes Nødhjelp eller andre. Det viktigste er at det kommer hjelp. Med "gi et fly" mener jeg (for å gjøre det litt morsomt og flyrelatert) at du skal gi et beløp som tilsvarer en flymodell - f.eks. en Electra (L-188 = 188 kr) en Metropolitan (CV440 = 440 kr), en Caravelle (SUD210 = 210kr) en av Airbus-modellene (300/310/320/330/380 kr) en Boeing-modell (707 kr osv), Fokker 50/100, en Embraer 135/145/170/190 - ok, dere skjønner greia... Gå i nettbanken og overfør penger i dag - og post bilde av det flyet du har gitt! Dette er ingen konkurranse om å gi mest - bare gi NOE! Leger uten Grenser fikk "mitt fly" til konto: 5010.05.53500 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]()
Mitt bidrag til ofrene på Haiti er en 330 gjennom Røde Kors (kto nr: 8200 06 08331).
Last edited by CV990; 15-01-2010 at 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg gav mitt bidrag for noen dager siden. Det ble en slik en:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg har allerede gitt til UNICEF .. det ble omtrent en slik:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Forferdelig det som har skjedd på Haiti. Penger ble overført til Unicef i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Er på vei ut men ville kommentere at dette var en bra idé! Jeg tror jeg gir en Electra senere i kveld. Den militære varianten blir litt "billig" :-)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg gir 3 x det beløpet som jeg betalte for flybillettene for min kone, barn og meg selv tur/retur Paris i høst. Pengene går til Unicef.
Flott initiativ CK. Ellers har jeg forslått på en gruppe på Facebook, at Rimi Hagen gir støtten han fikk til sin varmepumpe (180.000 kroner) videre til en veledig organisasjon, hvor beløpet øremerkes Haiti. Last edited by imm; 15-01-2010 at 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det nærmeste jeg kommer blir vel en slik.
Boeing 247 ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Ga en A380 til "Leger Uten Genser" fritt etter Else fra Pondus.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Læger uden grænser får min Airbus
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg ga også en Airbus. Mottageren ble MSF/Leger uten grenser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
TurbopropFlyer
|
![]()
En "Russer" er på vei fra BGO til Haiti
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]() ![]() En Dreamliner från mig till Läkare utan gränser i Sverige. CK, en mycket bra uppmaning som fick mig att göra något.. Last edited by Bengt; 18-01-2010 at 11:33. Reason: La till bild |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bra tiltak, CK !
Jeg gir et fly på den nåten at min gave går til MAF som har 3 av sine fly satsjonert på Haiti, og er i en unik situasjon i forhold til det å kunne fly ut forsyninger på de ulike 16 flystripene de betjener fast. Flyslipp er også aktuelt. jfr MAF får hjelpen ut og beløpet skulle tilsvare vedlagte fly
![]() |
#15 |
SVG/ENZV
|
![]()
Jeg ga en Gulfstream 250 til Røde Kors dagen etter skjelvet
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Veldig bra CK - for min del blir det 2 fly - arbeidsgiveren min vil nemlig på fredag doble innsatsen av hva vi ansatte gir. Skal bare finne flyetypen først
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ÜberScanFlyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg ga et beløp tilsvarende Airbus A300 til Norges Røde Kors.
All ære til CK for et flott og kreativt initiativ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har ikke hørt om dem før jeg så innlegget her. MB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott tiltak! Her i huset har vi vel gitt noe som tilsvarer ca dc 8-63 (riktignok gitt før jeg så denne oppfordringen, så derfor ikke et helt korrekt beløp). Gitt til UNICEF og en innsamling til en skole på Haiti (Petit Troll) delvis støttet av lærere ved mine barns skole i Tromsø. Fortsett å gi!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |