![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hoi!
Har noen dager mellom Montpellier og Barcelona som jeg tenkte å bruke på Andorra. Noen raske søk sier meg at det er ganske tungvint å komme seg dit kollektivt og mer enn dyrt nok med leiebil. Noen som har tatt seg bryet og turen og kunne tenke seg å utveksle erfaringer? Tar gjerne imot mer generelle tips også; Sove, spise, se, gjøre. You know the drill... H
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Barcelona-Andorra med buss er meget lett og flere selskaper finnes. Eksempel:
http://www.andorradirectbus.es/en/ finnes sikkert billigere alternativer også. I Andorra så er det en gågate i sentrum som kan være vært å få med seg. Det er et stort pariserhjul om man er interessert i sånt, i gågaten. Ellers så er det mange store kjøpesentere på grensen. Dette er Svinesund på steroider... Andorra er egentlig bare en handle by på sommeren da det hovedsakelig er vinterturisme som trekker folk dit. Buss videre til Montepiler blir vanskelig. Du kan ta den til Toulouse eller Prepignan men det tar lang tid. http://www.andorrabybus.com/es/horarios-y-tarifas (Toulouse buss). Om man skal til Andorra er bil best valg. Man kan jo leie bil til 30 € dagen +- i Spania så hvorfor pine seg med en lang buss tur? Denne kan man jo avtale å levere i Frankrike men det koster jo ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis jeg forstod riktig skulle du reise fra Montpellier til Barcelona. Det går også tog til L'Hospitalet-près-l'Andorre, en stasjon i Frankrike nær grensen til Andorra med bussforbindelse til Andorra. Toget mellom Toulouse og Barcelona stopper her. Fra Montpellier skulle man vel komme seg relativt lett til Toulouse med tog hvorfra det da går tog og buss til Andorra. En litt komplisert reise fra Montpellier, men har du tid går det. Jeg har vært i Andorra på sommeren og det er flotte fjell og shopping, og en fin tur opp bratte veier fra Frankrike (Pas de la Casa).
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 18-06-2015 at 07:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tusen takk, for svar!
Tog og tog på fransk side virker litt krøkkete, men leiebil til over to og et halvt i døgnet frister heller ikke mye. Finnes det noen bra steder å spise der?
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Har vært en tur innom der i forbindelse med en tur for å se litt på Tour de France i området. For oss ble det stort sett shopping i denne byen og kun 1-2 dagers opphold.
Fant en veldig bra restaurant rett over gaten for hotellet vi bodde på (Hesperia http://www.tripadvisor.com/ShowUserR...h.html#REVIEWS ). Restauranten het El Refugi Alpi (http://www.tripadvisor.com/ShowUserR...h.html#REVIEWS), og denne serverte bl.a. Raclette på originalmåten som vi likte godt. PS: Husker at vi slet litt med kjøringen i Andorra. Mye enveiskjørte/trange gater og det kunne være litt utfordrende med parkering. Men mulig det var mest fordi vi valgte et hotel midt i smørøyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Glimmers, Oladunk!
Har to kvelder, så den må testes. Hotelmessig blir det vel å svi av litt poeng hos Accor serdet ut til. H
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Noen flere anbefalinger?
Har både middag og lunch ledig på programmet. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seattle-tråden | Roxman | Reiseforum | 74 | 06-06-2025 07:52 |
California-tråden | Someone | Reiseforum | 221 | 19-03-2025 10:43 |
London-tråden | Futura | Reiseforum | 171 | 02-01-2024 20:23 |
Japan-tråden | Øivind | Reiseforum | 168 | 18-04-2023 10:46 |
VC-10 tråden | Stone | Flyhistorisk forum | 4 | 15-04-2017 23:51 |