Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-01-2010, 13:15   #1
branserud
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2009
Location: Göteborg
Posts: 480
Boeing 787 må slankes?!

Hangar skriver 22/1-10 så det spörs hvor aktuellt det er:

Boeings nye Dreamliner skal ut på diett

Boeing har startet arbeidet med å slanke vekt av den ny 787 Dreamlineren som igjen vil bety enkelte endringer i designet.

I følge en talsmann for den amerikanske flyprodusenten veier flyet mer enn det som er lovet flyselskapene.

Dyrere enn først antatt
Problemet er i dag at de første seks testflyene som nå er produsert ligger langt unna det Boeing selger som drivstoffvennlige overfor flyselskapene. Dermed må designere tilbake på tegnebrettet for å forsøke å slanke vekk elementer som vil gjøre flyet lettere.

Syvende fly skal være lettere
Boeing håper å kunne vise til et langt lettere fly når de senere i år ruller ut det syvende flyet som skal testes grundig. Det er motorene og det aerodynamiske som skal få en finpuss i håp om å komme ned på et nivå som tilfredsstiller kundene.

737 får nye motorer

Samtidig fortsetter arbeidet med å forbedre selskapets mest populære flymodell Boeing 737 som skal få nye og mer drivstoff økonomiske motorer.

Trolig vil en nye erstatter for 737-serien bli annonsert ved slutten av dette tiåret kunne talsmannen til flyprodusenten fortelle britisk presse torsdag.
branserud is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2010, 20:59   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
Default Re: DY og Boeing 787 ??

Quote:
Originally Posted by branserud View Post
Hangar skriver 22/1-10 så det spörs hvor aktuellt det er:

Boeings nye Dreamliner skal ut på diett

Boeing har startet arbeidet med å slanke vekt av den ny 787 Dreamlineren som igjen vil bety enkelte endringer i designet.

I følge en talsmann for den amerikanske flyprodusenten veier flyet mer enn det som er lovet flyselskapene.
Dette er helt vanlig i utviklingsprossesen av et nytt fly...og slanke processen var allerede plangalgt for lenge siden....en del av denne prosessen kan ikke begynne foer de statiske testene er ferdige....og disse paagaar enna....hittil har Boeing gjennomfoert ester opptil 120% som er hva som er noedvening for aa starte testflygningene....fortiden jobbes det mot 150% som er ideelt for sertfisering (A380 kom til 147%)....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian med to flere 787-9. Totalt 19 787 LN-CGJ Flyforum 4 28-08-2015 22:13
787 Jamesbond_ppk Bilder & foto 7 24-06-2013 08:54
DY 787 stistens Flyforum 1 14-04-2011 20:11
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? SE-SAM Samlerhjørnet 4 08-01-2011 14:57
B-787 Atpl Flyforum 6 10-05-2005 21:06


All times are GMT +2. The time now is 01:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.