![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,589
|
![]()
Banen er bare 2160m, så på glatt føre kan det nok være en utfordring å få stoppet hvis de hadde fått fart ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Former CCA F-16
Join Date: Jan 2008
Location: Bodø
Posts: 524
|
![]()
De har da vel muligens taxfree selv om det er i Tyskland da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 563
|
![]()
http://www.dagbladet.no/2010/01/03/n...lykke/9758063/
Ser ikke ut som de brukte sliden under evakueringen nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Location: Stokke
Posts: 101
|
![]()
Ser ut som den største skaden rent fysisk her ble på flyet, noe som må være positivt
![]() Det er vel ikke Tax-Free mellom landene i EU, denne flighten skulle vel til Las Palmas så det var vel dårlig med poser å redde...
__________________
MVH Christian |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det var dette med å gå over bekken for hente vann da
![]() Hvorfor kjøpe i dyre dommer på en flyplass, når en får det billigere i butikk på Kanariholmene eller i Tyskland - og så slipper en å drasse på det også. Nordmennene er en utdøende rase av taxfreeister !
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]()
Er det en sprekke i skroget under fwd servicedør eller...
Kan vel isåfall bli en dyr affære. ![]() http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=599940
__________________
upcoming flights.. mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
|
![]()
Ser ut som en buske og ikke en sprekke for meg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
upcoming flights.. mange |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Regner med at denne kommer i lufta igjen, ser jo ikke skadet ut på de bildene som vises?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
"the airplane however did not receive any substantial damage and is expected to be back in service during the day after being removed from the soft ground. The takeoff was rejected because of an indication of a technical malfunction." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Jeg hadde lagt inn enn
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
T/O ble rejected på grunn av forskjellig airspeed mellom CPT og FO.
AB sier at flyet skal tilbake i trafikk innen kort tid, for det er ingen skader på flyet(ikke bekreftet)
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Nå skal man ikke spekulere altfor mye, men i farten kan jo den som tok avgjørelsen om reject ha sittet med den "laveste" airspeed, og derfor ment at reject kunne gjennomføres uten problem? Man har vel ikke akkurat mange øyeblikkene på å kryssjekke før en slik avgjørelse under takeoff?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Forskjellig hastighet på målerne mellom CPT og F/O?
Kan det tyde på elektronikk eller pitot-feil?
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
På det øverste bildet i vedlagte lenk fra Westdeutsche Rundfunk ser vi at flyet står nokså stått på nesehjulet:
http://www.wdr.de/themen/verkehr/str...2/100103.jhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Posts: 329
|
![]()
Med standard Boeing prosedyrer sjekkes air speed når man passerer 80kts. Burde være nok tid til å ta en avgjørelse godt før V1.
Har en kollega som var ute for samme feil (air speed disagree) hvor de avbrøt, FDR viste at de nådde 91kts før de bremset. -Eggs |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Juletur til Berlin med Air Berlin | Fbu76 | TripReports | 4 | 02-01-2014 08:47 |
Air Berlin starter Berlin - Bukarest og Sofia | Boeing_fan | Flyforum | 19 | 15-12-2012 12:30 |
Air Berlin, i form av Niki, til Berlin | Someone | TripReports | 7 | 19-04-2012 22:39 |
Air Berlin eller Norwegian til Berlin | kristian | Reiseforum | 22 | 12-06-2010 08:41 |
Til Berlin med Air Berlin, DUS-TXL-CGN | WF-380 | TripReports | 14 | 13-04-2009 16:26 |