Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2010, 15:40   #1
LN-DAG
ScanFlyer Pensjonist

LN-DAG's Avatar

OBB 19 Om det ikke er kulda, så er det mildværet :)

Tromsø Lufthavn stengt på grunn av mildvær.
Ikke bare kulde som skaper trøbbel.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/t...r-3095349.html

Tromsø Lufthavn holdt stengt fra klokken 11.30 til 13.30 lørdag - på grunn av væromslag.

– Vi har stengt flyplassen i to timer på grunn av at det har bygd seg opp is på banen, forteller lufthavnsjef Hans Børre Joakimsen til nordlys. (http://www.nordlys.no/nyheter/article4796879.ece )

Ifølge lufthavnssjefen valgte de perioden som ville gi minimalt med konsekvenser, med liten trafikk.

Flyet til Oslo med avgang 14.55 er ifølge Avinors nettsider foreløpig 35 minutter forsinket.

Publisert 09.01.2010 13.52
Oppdatert 09.01.2010 14.00
LN-DAG is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 15:47   #2
sukram
ScanFlyer Gold

Default Re: Om det ikke er kulda, så er det mildværet :)

Friskt vær idag, det skal sies. Men like greit å få det på en lørdag (for flytrafikkens skyld, altså), siden flytrafikken likevel er rolig på lørdager.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 16:47   #3
Tally-Ho
ScanFlyer Gold

Thomas Cook Re: Om det ikke er kulda, så er det mildværet :)

Tromsø (Langnes) har barske forhold, med en lang og krevende vinter. At de har såpass høy regularitet som de har, skal mye tilskrives god kunnskap og dyktige folk. Mange andre steder ville sånne forhold skapt mye kaos.

Så når "gutan" i min barndoms by stenger flyplassen et par timer, er det nok ikke uten grunn!

Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 17:07   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
Så når "gutan" i min barndoms by stenger flyplassen et par timer, er det nok ikke uten grunn!
Vi Tromsøværinger lar oss sjelden stoppe av litt vær.....

Det er jo imidlertid ikke helt uvanlig med slike væromslag, og personlig så trives jeg vel bedre med -10 enn med 1-2 plussgrader og regn, slaps, glatt is osv.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 17:50   #5
Polaris
Free Luigi

Burde nesten vært stengte veier også, var så vidt jeg kom meg ut på hovedveiene nå nettopp. Mørke, stri-regn, ubrøytede sideveier med 20cm sporete sørp og isfilm under....?? KREVENDE kjøreforhold. Sjøsprøyten sto over bilen da jeg kjørte bortover sjøveien til Langnes, og hentet farsan som meldte om hard landing med sydenflyet i dag. Han er ikke av typen som lar seg affektere av liten hump eller to.

Så Æ-BÆ søringer, vi har 4 varmegrader!

(Men jeg er enig med TOS, heller -10 minus enn dette dritværet. Ingen trives nå.)
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 21:10   #6
sukram
ScanFlyer Gold

Jeg foretrekker alternativ 3, 20 varme og sol. Muligens atypisk tromsøværing på den måten.

Jeg kom fra 23 minus i Trondheim for noen dager siden og hadde tilhold i et nokså kaldt hus. Tro meg, 4 varmegrader er å foretrekke. Slaps eller ikke.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2010, 00:04   #7
LN-MEH
ScanFlyer Molded

LN-MEH's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tally-Ho View Post
Tromsø (Langnes) har barske forhold, med en lang og krevende vinter. At de har såpass høy regularitet som de har, skal mye tilskrives god kunnskap og dyktige folk. Mange andre steder ville sånne forhold skapt mye kaos.

Tally-Ho
Tiltredes herved! Dersom det var så glatt på banen som det var rundt omkring ellers på bruket, etter hvert som det slo om til mildvær og regn så kunne det ha vært arrangert skøyteløp der. Stedvis så glatt at det var vanskelig å stå på føttene. Avinor brøytet, skrapte, sweepte, freste og strødde det de var kar om får å si det sånn...
Old 10-01-2010, 00:19   #8
Edricson
ScanFlyer Blue

Uff da, jeg var ute med barnevogn (BIG mistake) idag nær lufthavnen, og så brøytebiler (?) i arbeid nesten hele tida. Men det var åpen ved 13-tida allerede, og det var en del WF-avganger da.
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules