![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
Tromsø Lufthavn stengt på grunn av mildvær.
Ikke bare kulde som skaper trøbbel. http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/t...r-3095349.html Tromsø Lufthavn holdt stengt fra klokken 11.30 til 13.30 lørdag - på grunn av væromslag. – Vi har stengt flyplassen i to timer på grunn av at det har bygd seg opp is på banen, forteller lufthavnsjef Hans Børre Joakimsen til nordlys. (http://www.nordlys.no/nyheter/article4796879.ece ) Ifølge lufthavnssjefen valgte de perioden som ville gi minimalt med konsekvenser, med liten trafikk. Flyet til Oslo med avgang 14.55 er ifølge Avinors nettsider foreløpig 35 minutter forsinket. Publisert 09.01.2010 13.52 Oppdatert 09.01.2010 14.00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Friskt vær idag, det skal sies. Men like greit å få det på en lørdag (for flytrafikkens skyld, altså), siden flytrafikken likevel er rolig på lørdager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tromsø (Langnes) har barske forhold, med en lang og krevende vinter. At de har såpass høy regularitet som de har, skal mye tilskrives god kunnskap og dyktige folk. Mange andre steder ville sånne forhold skapt mye kaos.
Så når "gutan" i min barndoms by stenger flyplassen et par timer, er det nok ikke uten grunn! Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Det er jo imidlertid ikke helt uvanlig med slike væromslag, og personlig så trives jeg vel bedre med -10 enn med 1-2 plussgrader og regn, slaps, glatt is osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Burde nesten vært stengte veier også, var så vidt jeg kom meg ut på hovedveiene nå nettopp. Mørke, stri-regn, ubrøytede sideveier med 20cm sporete sørp og isfilm under....?? KREVENDE kjøreforhold. Sjøsprøyten sto over bilen da jeg kjørte bortover sjøveien til Langnes, og hentet farsan som meldte om hard landing med sydenflyet i dag. Han er ikke av typen som lar seg affektere av liten hump eller to.
Så Æ-BÆ søringer, vi har 4 varmegrader! ![]() (Men jeg er enig med TOS, heller -10 minus enn dette dritværet. Ingen trives nå.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg foretrekker alternativ 3, 20 varme og sol. Muligens atypisk tromsøværing på den måten.
Jeg kom fra 23 minus i Trondheim for noen dager siden og hadde tilhold i et nokså kaldt hus. Tro meg, 4 varmegrader er å foretrekke. Slaps eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Uff da, jeg var ute med barnevogn (BIG mistake) idag nær lufthavnen, og så brøytebiler (?) i arbeid nesten hele tida. Men det var åpen ved 13-tida allerede, og det var en del WF-avganger da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det ikke det ene, så er det det andre (A380 nytt) | CK | Flyforum | 4 | 03-12-2008 18:51 |
Var det ikke det vi visste... | Isbamse | Flyforum | 6 | 30-10-2008 19:01 |
Skal det først gå gale så kan man i det minste gjøre det skikkelig | Utflyttet | Flyforum | 19 | 23-02-2008 12:39 |
Det KAN lønne seg å ikke ha det for travelt.... | ENGM RAMP | Flyforum | 11 | 03-12-2006 17:21 |
Det er ikke lenger det det var .... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 09-02-2005 01:03 |