![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Har hatt EBG i rundt 4 år, og hadde i forrige periode mindre poeng enn nødvendig for EBS. Har likevel fått tilsendt EBS uten utløpsdato. Kjenner noen til reglene for dette? Er det slik at man forblir EBS uten minstekrav/poeng dersom man har vært EBG over x antall år eller har tjent x antall poeng?
m |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjenner ikke SAS spesifikt, men det er flere selskaper som bare degraderer deg ett trinn av gangen ... Selv hadde jeg Gold Medallion i fjor, men ble degradert til sølv siden jeg ikke hadde så mye aktivitet i 08 og i februar vil jeg få totalydmykelsen ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
ok. Takk for svar. Det som er rart er at EBS-kortet ikke har noen utløpsdato. Så det er jo lov å håpe.
Ble forresten positivt overrasket over at selv om jeg nå har EBS så har jeg fortsatt EBG-status på en billett jeg kjøpte før jeg ble nedgradert. Bra at det finnes flypsykologer fordi det er grusomt å gå ned i status ja.... m |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Hmm merkelig. Har "sjekket inn" i ebg-lounger 5 ganger denne uken kun med boarding kort - vil jo ikke gjøre noe nummer av at jeg er EBS. Men kanskje det skal være slik - at man får beholde statusen på allerede-bestilte turer selv om man er nedgradert i programmet.
m |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Billettsystemene oppdaterer ikke status automatisk, dermed vil SK*G/EBG komme på ombordstigningskortet om du hadde denne statusen da billetten ble bestilt. Hadde du SK*S/EBS ved bestilling, og du i ettertid har nådd gullstatus, vil sølvstatus komme opp, og det er nødvendig at du viser frem det fysiske kortet som dokumenterer at du har fått oppgradert statusen. Ellers nedgraderer SAS EuroBonus bare ett trinn av gangen, altså får du sølvkort uansett hvor dårlig kvalifisert du er så lenge du har hadde gullkort foregående år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Delta gjoer det ihvertfall ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, sånt varierer jo typisk nok mellom selskapene - men det var jo SAS vi snakket om her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
My SAS idea: Høyne kvaliteten på velkomst for EBS/EBG/EBD! | Ph34r | Reiseforum | 10 | 13-09-2014 08:48 |
Bruk av EBB/EBS/EBG ved bestilling av billetter | Ph34r | Reiseforum | 15 | 01-01-2014 17:59 |
Finnair statusmatchar EBS/EBG/EBP | L-1011 | Reiseforum | 7 | 18-11-2012 21:02 |
Fra EBS til EBG - når skjer selve overgangen? | Fly med oss | Reiseforum | 2 | 01-06-2011 21:21 |
5 år EBS = EBG | jb1 | Flyforum | 8 | 02-10-2008 02:12 |