![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Ifgl nedenstående tråd fra A.net er BOE og MOL ikke heeeeelt enig om betingelserne om nye fly leverancer..Som jeg læser det, får MOL ikke sin
vilje...og det kunne måske se ud til at Boeing ikke vil levere B737ère på de vilkår som MOL vil det...dvs gratis.. http://www.airliners.net/aviation-fo....main/4633274/ og Airbus vil nok heller ikke deltage i form for fly levering....Måske er dette første gang at MOL ikke får sin vilje, som han vant til... Hilsen Ole PS: dette er vist et emne vi har haft oppe før, ,men denne udvikling er ny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Det er bra både Airbus og Boeing setter hardt mot hardt! Boeing har vel ikke den store fortjenesten av flyene de leverer til Ryanair og vil nok ikke gå med på en så dårlig avtale igjen.
Begge firma har store ordrebøker og er ikke desperate etter ordrer. Der får MOL føle på kroppen nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Ja, jeg er virkelig spendt på hvordan leppa fra Irland skal dra i land dette.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Her kan MOL jo ikke bare stoppe sine leveringer af fly på samme måde som han vil stoppe flyvninger til visse steder, som ikke danser efter hans pibe....
-- Men det kan jo være at han kan få Tupolev til at levere TU204 helt gratis !! Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Flyene er billige og koster kun 1 krone per stykk. MOL mener det er alle gebyrene til Boeing som suger!
![]() Last edited by Desk pilot; 10-12-2009 at 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Desto mer desperate flyfabrikkene er, desto lengere ned går de i pris for å kunne holde produksjonskapasiteten i livet. Nå om dagen er det som påpekt ikke noen stor krise, selv om luftfart generellt sliter litt, og kanskje særlig ikke i markedet for 737-størrelse.
Tror vel også at enhestflåten til Ryanair straffer seg litt nå, Boeing vet at det skal en del til at Ryanair ikke kjøper derfra neste gang også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Count me in....
Men det er godt at noen har gutt's til å si at nok er nok til leppa fra Irland ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]() Quote:
![]() http://forum.flyprat.no/showpost.php...6&postcount=28
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Dette er vel ikke annet enn en helt vanlig prosess. En kjøper vil ha en lavest mulig pris, og selgeren vil ha en høyest mulig pris. Det finnes bare to reelle tilbydere, og det er i dette tilfellet har Boeing en stor fordel at Ryanair har en enhetsflåte fra Boeing allerede, og at det vil være en fordel for de å fortsette med det. Ingen av partene, verken Boeing, Airbus eller Ryanair vil være villige til å inngå en avtale dersom de mener avtalen ikke er god nok for de.
Så kan de komme med alle mulige innspill direkte og inndirekte, mens prosessen pågår. Det er taktikk fra alle parter. Og det skulle vel bare mangle om ikke det var en del av det. MOL sa jo engang at flykjøp foregikk slik at produsenten kom med et hinsides tilbud, så kom Ryanair med et like hinsides tilbud, og så kranglet man og diskuterte litt, så kommer man til en avtale ett eller annet sted mellom disse. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Da har Boeing og Ryanair offisielt kommet til uenighet, og det er ting som tyder på at aksjonærene i selskapet har noe å glede seg til.
http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/188662.asp Men MoL stenger ikke døra helt ..... Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Så nå kommer kanskje MOL til å skaffe seg noen busser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Ukraina/Norge
Posts: 280
|
![]()
Jeg bare lurer på hvor stor er risikoen for at Ryanair bygger opp en Airbus flåte, da sitter de jo trossalt i en mye bedre forhandlingsposisjon en hva de gjør nå når de kun har Boeing maskiner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Ryanair kan jo satse på å utdanne piloter til å både kunne fly busser og boeinger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Location: Stokke
Posts: 101
|
![]() Quote:
A320 kun sertifisert for 180pax. Noe som betyr bortfall av 9pax plasser per sektor. Og Airbus sin salgssjef har vel også gått ut å sagt de ikke ønsker å selge fly til Ryanair på de vilkår de ønsker.
__________________
MVH Christian |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Les artikkelen. Det er uaktuelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair nærmer seg ny stor Boeing ordre | 73H | Flyforum | 42 | 19-06-2013 11:33 |
Ryanair har fått sin boeing 737-800 nr 200! | MartinL | Flyforum | 12 | 29-03-2009 21:16 |
Ryanair 738 i Boeing's husfarger | LN-MOW | Flyforum | 3 | 26-09-2004 08:19 |