![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skal nok en tur til BRU tirsdag...nogen der ved om deter no kmed en 70-300mm fra Parkeringshuset...
Underligt nok har jeg aldrig været i BRU, selvom jeg har været i denne branche i næsten 40 år.... Nå, det er jo aldrig forsent at lære noget nyt... I øvrigt... Har ofte sværet ved at få de rette indstillinger på min canon 450D.... F.ex i grå vejr....hvad er egentlig det bedste ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke vært i BRU, men 70-300mm er helt sikkert godt nok!
Generell regel for gode bilder: Mode:AV- still inn ISO 100 eller 200 og Blender i området 6,3-7,1-8,0 og knips! Er det gråvær- still ISO til max 400 og prøv deg fram med det over. Får du en lukkertid som er lavere enn 1/250 sek- må du kanskje åpne blenderen noe til et lavere tall f.eks 5 eller 4. Prøv å unngå største blender (som på ditt objektiv kanskje er så høyt som 4,5), om du da ikke oppnår kortere tid enn 1/250 sek- kan du til nød gå til ISO 800 (men forvent korn)- ev prøv lykken på 1/200sek - 1/125sek, men forvent en del av bildene blir "blurry".(ikke bruk TV eller P, kun AV og velg blender, følg med på lukker). Og for all del- ikke gi opp og gå til Grønn firkant, det kan bli ennå verre! ![]() Og forresten, en ting til- prøv å bruke raw- ta gjerne både jpg og raw samtidig. Raw er lettere å redde om bildet blir skarpt men alt for lyst/mørkt! Dag
http://home.online.no/~dhaaeide/ Last edited by SE-DYD; 17-11-2009 at 01:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
hei å hå H.
![]() |
![]() |
#4 |
evig optimist
|
![]()
jeg skal våge meg frampå med en påstand her.. Hvis du er ny med foto og ikke er sikker på innstillinger, så er grønn firkant kraftig undervurdert! får sikkert hele foto-folket i mot meg her nå, men det får så være. Begynn i riktig ende, begynn med å se motiver, utsnitt og fine detaljer, det er tross alt det foto handler om :-) så får man heller lære seg å justere å skru og stille inn etterhvert. Bare å ta tida til hjelp, foto er en omfattende hobby :-)
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
hei å hå H
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Manchester-Bruxelles | TOS | Reiseforum | 2 | 08-05-2012 22:07 |
Spotting i Bruxelles | sk931 | Flyforum | 0 | 06-11-2009 14:30 |
SUN-AIR lancerer ny rute fra Bruxelles til Bern | Bll spotter | Flyforum | 0 | 08-02-2007 22:07 |