Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-10-2009, 15:45   #1
DY_ENZV
ScanFlyer Blue

Norwegian Norwegian flying sky high!

Det er imponerede og se hvordan norwegian i den siste tiden har steget kraftig på oslo børs!

Bare i dag er aksjen opp 10% og analytikerne spår nå aksjen enda høyere!

Artikkel:
http://e24.no/boers-og-finans/article3340107.ece

Aksjen:
http://bors.e24.no/e24.no/site/stock...27903%29%29%29

Det finnes nok et par ansatte som sitter å gliser etter å ha byttet lønn mot aksjer i disse dager skal du se!!
DY_ENZV is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2009, 15:53   #2
seatsniffer
ScanFlyer Blue

seatsniffer's Avatar

Default Re: Norwegian flying sky high!

Angrer litt på at jeg ikke kjøpte flere når jeg kjøpte på 90 for en stund siden.
Old 26-10-2009, 16:13   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Kjøpte masse aksjer på 10-15 kr., jeg Norwegian flyr høyt på Oslo Børs - jeg flyr høyt med SAS i lufta!
Old 26-10-2009, 16:16   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Imponerende - men nå er den uansett så høyt at den vel etterhvert vil flate ut ... Hadde jeg kjøpt et stort antall til 10-15 kroner, hadde jeg tatt ut halvparten og satt dem i SAS-aksjer. Veien til 10 kroner (tredobling) er ikke skremmende lang når det snur ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2009, 18:03   #5
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Imponerende - men nå er den uansett så høyt at den vel etterhvert vil flate ut ... Hadde jeg kjøpt et stort antall til 10-15 kroner, hadde jeg tatt ut halvparten og satt dem i SAS-aksjer. Veien til 10 kroner (tredobling) er ikke skremmende lang når det snur ...
Men vil det snu, det er spørsmålet.
storg is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2009, 18:05   #6
sukram
ScanFlyer Gold

Jeg for min del ville vurdert å realisere en god del DY-aksjer snart for deretter å holde meg langt unna flybranse-aksjer
sukram is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2009, 18:19   #7
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Jeg for min del ville vurdert å realisere en god del DY-aksjer snart for deretter å holde meg langt unna flybranse-aksjer
Jeg har gradvis solgt meg ut etter hvert som Norwegian-aksjen har gått over 130 kr., men jeg har fortsatt en god post igjen. Jeg har lagt en liten slant i SAS, men det er en lite omsatt aksje uten stor aktivitet. I utgangspunktet kan det være en grei investering - dersom SAS klarer å løfte seg igjen, kan aksjen relativt lett fordobles. Spørsmålet er om SAS klarer det, eller om SAS' konflikter, inkonsekvente satsinger og den evige usikkerheten bare fortsetter. Jeg tror det siste - men håper på det første! Jeg bidrar i alle fall med mitt gjennom å reise masse med SAS.

Jeg har uansett mer tro på et annet selskap innen reiselivsbransjen - som i likhet med SAS har slitt lenge - nemlig Hurtigruten. Aksjen er i dag verdt 1.88 kr., altså ingenting - men dette er et stolt, stort og flott selskap som dessverre har hatt altfor høye kostnader altfor lenge. Selskapet har imidlertid vært gjennom en omfattende omorganisering og for første gang levert positive resultater samtlige kvartaler i år. I november kommer 3. kvartalsresultatene som garantert vil løfte aksjen ytterligere oppover. Aksjen har steget sakte oppover etter at jeg kjøpte på 1.30 kr.

Jeg tror for øvrig ikke at potensialet i Norwegian-aksjen er realisert. Men jeg er redd for at balongen kan sprekke på et tidspunkt. Norwegian vokser veldig fort, det er nye satsinger hele tiden - og aksjen har blitt svært populær blant 'alle', det er ikke lenger bare en sektoraksje. Husk at Norwegian gikk opp fra ca. 10 kr. til ca. 140 kr. og deretter ned til ca. 10 kr. før selskapet igjen har nådd tidligere toppnivå - og vokst videre til 160-170 kr.

Last edited by FlightDeck; 26-10-2009 at 18:23.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2009, 09:44   #8
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Hans-Petter Aanby, Chief Information Officer (CIO) i Norwegian, har kvittet seg med alle aksjene sine i flyselskapet.
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked....mc_id=dn_rss#
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2009, 09:56   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg har uansett mer tro på et annet selskap innen reiselivsbransjen - som i likhet med SAS har slitt lenge - nemlig Hurtigruten. Aksjen er i dag verdt 1.88 kr., altså ingenting - men dette er et stolt, stort og flott selskap som dessverre har hatt altfor høye kostnader altfor lenge. Selskapet har imidlertid vært gjennom en omfattende omorganisering og for første gang levert positive resultater samtlige kvartaler i år. I november kommer 3. kvartalsresultatene som garantert vil løfte aksjen ytterligere oppover. Aksjen har steget sakte oppover etter at jeg kjøpte på 1.30 kr.
Og nå er Hurtigrute-aksjen oppe i 2.64

Norwegian-aksjen vil nok flate noe ut, og det skal bli spennende å se om den får støtte på det høye nivået den er på nå. Jeg kan ikke helt se hva som skal hjelpe den videre oppover utover eventuelt svake SAS-resultater.

Posting Rules