![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
hmm, en merkelig tittel... Men, altså - jeg gledet meg SÅ til å fange en av mine fav.fly, B757-300. Men klokka gikk for fort og mørket fulgte klokka. Jeg er ingen fotograf, så jeg må eksperimentere med eksponeringene, og det er ikke alltid like vellykket. Jeg er heller ikke så begeistret for fargeskjema til denne Israeleren, og som ateist så føles det litt rart å bevitne disse "pilgrimsreisene" til Bedehus-Rogaland.
Men - jeg fikk svært hyggelig selskap på plattformen, takk for laget til BSSW og Sirpjalle - det var svært hyggelig å hilse på dere, samt å lytte til deres beretninger fra alle oppdagelsesreisene deres. Det er fantastisk å høre om utferdstrangen, og jeg skulle ønske jeg kunne få leve mine siste 20 år omigjen, jeg var kun 23 år da jeg brakk ryggen, begge armene og begge beina i en bilulykke, så det ble ikke store mulighetene til den slags reising for min del, heldigvis litt komensasjon at jeg fartet Europa rundt i en stor, gammel trailer før ulykken... Nok syt, det var uansett hyggelig å treffe dere :-) Som sagt, fotoforholdene var ikke gode, kl 18 er blitt et sent tidspunkt for optimal fotografering på amatørnivå, så dere får ta det som kommer uten for stor skepsis - jeg eksperimenterte litt for mye med ISO... Så mørkt var der kl 18 på Sola... ![]() Eh, det var der altså ikke, bare et undereksponerings-forsøk... Og så et høy-ISO bilde... ![]() Ja, den er laaang... ![]() hei å hå H.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Lekre bilder OG kommentarer igjwen ifra deg Harald.
odt for meg at denne Arkia'en har vert her ett par ganger tidligere, sammen med LH A320 D-AIQN. Jeg hadde nok med å stille opp mine modell-fly til helgens hobby-messe på Voll. Tar turen de som kan, Voll idretts-hall, lørdag og søndag 12-17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er ikke så begeistret for at folk skal valfarte til Israel jeg heller. Selv boikotter jeg Israel (Men det trenger vi ikke og komme innpå her). Selv ville jeg heller hatt tilbake den A330'n fra Israir som var innom!
Men det var flotte bilder. Hadde det vært NAX el. SAS så hadde jeg ikke gidda og sagt ett kløyva ord. Men siden vi sjeldent har Israelske 757 på Sola. Så må jeg si at det var flotte bilder. Merkelig nok så syns jeg første bildet var skikkelig kult. Delvis pga at det (kansje uten vilje) fokuseres på lys! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Og på venstre side av SX-BAU har de hebraiske og latinske bokstavene byttet plass.
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Det ble da bra bilder dette...
Hyggelig å treffe deg og. Satser på at det ikke blir siste gang ![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal si du har vært kjapp med å svitsje fra undereksponering til høy ISO !!
Flott maskin, uansett hvor den kom fra eller skulle til. Quote:
![]() Yngve
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
det første bildet var ganske bra
![]() men fy så typisk at denne landa der jeg JOBBER til å med, så fikk jeg ikke sett den : ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Canonskytter
|
![]()
Typisk. Da var jeg festsjåfør for noen og var i Sandnes
![]() Men flotte bilder! ISO egenskapene på D300 er råe!
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mitt møte med drømmen ble ikke 1. Mai | putzmeister | Bilder & foto | 23 | 07-05-2012 09:41 |
A330 ble vel høydepunktet en stille lørdags-ettermiddag | findus | Bilder & foto | 7 | 28-05-2011 19:48 |
Ambassador på Norsk reg. som ikke ble noe av? | MountainDew | Flyhistorisk forum | 4 | 22-01-2007 19:05 |
Døde på fly - ble ikke oppdaget | TG923 | Flyforum | 3 | 23-05-2006 23:39 |
Det ble ikke sånn... | EB | Flyforum | 6 | 30-10-2005 11:57 |