![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Har denne vært på FORUMET tidligere)
Fra TB.no: (E-post: tips@tb.no) SANDEFJORD: 8132 personer vil at dette flyet skal få et permanent hjem på Torp. Nå tar det nemlig helt av for en Facebook-gruppe som vil ha Norwegian til å slå ut vingene på Sandefjord Lufthavn Torp. – Det startet egentlig litt på fleip. Men nå er det blitt dønn alvorlig, sier gründeren av Facebook-gruppa Sigrun Enstad. Det hele startet i februar i år. Men det er først i det siste gruppa på nettsamfunnet Facebook har fått luft under vingene. Nå teller de hele 8132 medlemmer. – Jeg reiser mye og jeg savner mer konkurranse på Torp. Derfor hadde det vært bra om Norwegian også kunne kjempe om kundene på Torp. Det hadde kommet flykundene til gode, mener Enstad
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skal være med på at det iallefall innenriks kunne gjort seg med konkurranse, da prisene er ganske drøye med WF - men er egentlig markedet stort nok til det? Og skal de fly utenlandsdestinasjoner fra Torp så flyr de jo også der fort i klinsj med Ryanair. Mistenker at Kjos greit skipper TRF.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg kan virkelig ikke se hva DY skal på Torp å gjøre. Gå i kamp med Ryanair og Wizzair på utland fra baser de allerede er på høres ut i beste fall tåpelig ut. Dermed står vi igjen med innladsruter, og det er vel ikke så stort grunnlag ut av TRF til at det skulle rettferdiggjøre to aktører. Tror mange av disse ruter er så pass tynne, at det hadde drept tilbudet om DY hadde kommet med 733. Nå kan WF ha et bra tilbud over hele dagen, det kan de ikke om DY skal komme og gi de konkurranse på morgen- og kveldsflyene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjos hadde vært på Torp allerede om han hadde ment det var attraktivt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
DY har blitt så sterke i Norge nå, så de hadde nok klart noen utenlandsruter fra TRF. Men for WF sin del får man håpe de holder seg unna innenriks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
En Facebookgruppe åïåiåi. Noen har invitert noen til å trykke på en knapp. Ja nå kommer Norwegian til å satse stort på Torp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjos kjenner sin begrensning. Han har ikke priser som er i naerheten av aa konkurrere med Ryanair og begge to er gebyrmestere og har tilnaermet like produkter, saa her er det smart Kjos holder seg unna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tja - han møter jo Ryanair på Rygge - så det hadde vært morsomt om han sloss tilbake på den andre siden av fjorden. Skjønner godt at Vestfold ønsker seg Norwegian etter mange år med Ryanair...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er jo en grunn til at man satser mest innenriks paa Rygge med en del ukentlige sydenruter. London forsvant inni glemmeboka og kommer aldri til aa starte opp.
DY har en sjans paa Rygge: Aa spille samme rollen som Wideroe gjoer paa Torp |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men satser DY mest inneriks fra Rygge??? De har vel enda flere utenriksruter???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]() ![]() Ellers er all PR god PR, for TORP ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Lørdag (typisk utenriksdag): Innenlandsavganger: 0 Utenlands: 4 Søndag: Innenlands: 4 Utenlands: 2 Mandag: Innenlands: 6 Utenlands: 2 Antall ruter er nå en ting, men når man ser på antall avganger er nok innenlands klart i flertall om man ser en uke under ett. Og nå: ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg kan melde meg inn i den facebookgruppa jeg også og naboen, men ingen av oss kommer noensinne til å fly fra Torp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Den grønne brusen Tropo (Grans) kom tilbake etter en ansiktgruppe så noe kan det ha for seg! Jeg tror heller ikke DY dukker opp på Torp med det første.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tropo ? , nei den var da produsert på Tofte, som Appelsinbrus , i kjellern i nabo hotellet ! (det kom faktisk 2 SAS vertinner fra den familien ,så vi er ikke engang OT...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er vel ganske stor økonomisk forskjell på og sette igang en reproduksjon av en sjokolade eller brus, enn og starte en ny flyrute
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
For enkelte er det vanskelig å ta inn over seg nye medier og den effekt de eventuelt måtte ha. Jeg sier ikke at fjesbok-grupper nødvendigvis har så stor gjennomslagskraft alltid (de fleste har det vel ikke), men man skal ikke undervurdere dem. Det gjør heller ikke kommersiell direktør i DY, Daniel Skjelsdam. I overnevnte artikkel sier han følgende:
– I Molde klarte man å få oss til byen på denne måten. Torp er noe vi nå helt klart vil vurdere som mulig satsingsfelt. Selv om vi flyr fra Rygge i Østfold, så regner vi Torp som et helt eget område. Kanskje vi er lokalisert på Torp innen et par års tid, forklarer Skjeldam. Men love noe vil han ikke. Hele artikkelen her: http://tb.no/article/20091014/NYHETER/611471736 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg har satt min underskrift under så mye forskjellig i mitt forsholdsvis korte liv at jeg etter hvert har skjønt at det ikke er noe kunst å samle noen tusen underskrifter, uansett formål. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sandefjord Lufthavn, Torp | Rano | Bilder & foto | 4 | 30-04-2014 08:02 |
Sandefjord Lufthavn Torp Spotting | AageL | Flyspotting | 5 | 26-01-2013 00:01 |
Sandefjord Lufthavn, 27-07-2010 | Scanorama | Bilder & foto | 11 | 02-08-2010 19:55 |
Sandefjord Lufthavn en fredag | cjobakk | Bilder & foto | 6 | 25-07-2009 12:15 |
Sandefjord Lufthavn Torp får ILS til rwy 36 ! | ENTO | Flyforum | 12 | 15-06-2007 19:07 |