Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-06-2009, 18:14   #1
SNSK
ScanFlyer Blue

SNSK's Avatar

Thai Bangkok

Hei
Jeg har bestilt billett til BKK i slutten av januar og skal videre til KBV.
Skal fly OSL-BKK med Thai. Ankomst BKK er KL0620. Har tenkt på kjøpe billett med Thai videre til KBV. Første avgang til KBV med Thai er kl 0800. Hvor lang tid trenger man i BKK til transfer..?
Kan man sjekke inn bagasje helt fram selv om man har kjøpt separate billetter med samme flyselskap..?

Også ett spørsmål til...Hvorfor er avgangen til Thai kl1330 til vinteren og ikke KL1445 som nå, ankomst er jo nesten likt kl0610 nå og kl0620 til vintern. Flytiden er oppgitt til 10t20min nå og 10t50min til vinteren.Tar det lengre tid og fly om vinteren..? Er det noe tidsforskjell greier jeg ikke har fått med meg..?

Ble litt mye dette....

SNSK
SNSK is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2009, 03:26   #2
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Default Re: Bangkok

Det bør gå helt greit - minimumstiden i BKK er 55 min. så lenge du skal til KBV.
Gjennomgående innsjekking av bagasje er også uproblematisk (men ikke alltid innsjekk i Norge vet at du ikke må ta ut bagasjen i BKK når du skal til de internasjonale flyplassene i Thailand). Om ting har endret seg etter at Thai har startet flyvninger fra OSL vet jeg jo ikke, men jeg har reist mange ganger OSL-BKK-CNX (Chiang Mai) og fått sjekket bagasjen hele veien igjennom uavhengig av om reisen har gått med SK, LH eller LX til BKK.

Passkontrollen skjer nå i BKK mellom internasjonal og domestic terminal, pleier ikke å være lang kø der på ettermiddagen. Har aldri kommet til BKK så tidlig på morgenen.

Tidsforskjellen er 1 time mer på vinteren, hvorfor flytiden er forskjellig aner jeg ikke.
Old 27-06-2009, 08:24   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Jeg gikk forbi det området hvor man tar passkontroll mellom int og dom forrige uke. Vi landet kl 0530 og da var den ikke åpnet enda. Det stod noen folk i kø som ventet på at de skulle åpne, men det var ikke avskrekkende, så det går nok bra!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2009, 09:35   #4
viking
Newcomer

Er minimumstiden 55 minutter også når man bytter flyselskap og må sjekke inn baggasje på nytt? Jeg lander 18:40 fredag ettermiddag med EK og vurderer et fly videre til Phuket med Bangkok Airways 20:25.

I utgangspunktet har EK og Bangkok Airways en sammarbeidsavtale med baggasje, men for å få sendt baggasjen fra London og helt til Phuket må hele reisen være på en billett - noe som ikke er tilfelle. Noen som har fått sendt baggasje hele veien selv om de har to type billetter?
viking is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2009, 09:38   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by viking View Post
Er minimumstiden 55 minutter også når man bytter flyselskap og må sjekke inn baggasje på nytt? Jeg lander 18:40 fredag ettermiddag med EK og vurderer et fly videre til Phuket med Bangkok Airways 20:25.

I utgangspunktet har EK og Bangkok Airways en sammarbeidsavtale med baggasje, men for å få sendt baggasjen fra London og helt til Phuket må hele reisen være på en billett - noe som ikke er tilfelle. Noen som har fått sendt baggasje hele veien selv om de har to type billetter?
Det der virker som en sikker oppskrift på å ikke rekke flyet videre
Old 07-10-2009, 13:54   #6
viking
Newcomer

Ikke uenig der nei. Hva anbefaler du av tid? 3 timer?
viking is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules