![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Jeg har bestilt billett til BKK i slutten av januar og skal videre til KBV. Skal fly OSL-BKK med Thai. Ankomst BKK er KL0620. Har tenkt på kjøpe billett med Thai videre til KBV. Første avgang til KBV med Thai er kl 0800. Hvor lang tid trenger man i BKK til transfer..? Kan man sjekke inn bagasje helt fram selv om man har kjøpt separate billetter med samme flyselskap..? Også ett spørsmål til...Hvorfor er avgangen til Thai kl1330 til vinteren og ikke KL1445 som nå, ankomst er jo nesten likt kl0610 nå og kl0620 til vintern. Flytiden er oppgitt til 10t20min nå og 10t50min til vinteren.Tar det lengre tid og fly om vinteren..? Er det noe tidsforskjell greier jeg ikke har fått med meg..? Ble litt mye dette.... ![]() SNSK |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det bør gå helt greit - minimumstiden i BKK er 55 min. så lenge du skal til KBV.
Gjennomgående innsjekking av bagasje er også uproblematisk (men ikke alltid innsjekk i Norge vet at du ikke må ta ut bagasjen i BKK når du skal til de internasjonale flyplassene i Thailand). Om ting har endret seg etter at Thai har startet flyvninger fra OSL vet jeg jo ikke, men jeg har reist mange ganger OSL-BKK-CNX (Chiang Mai) og fått sjekket bagasjen hele veien igjennom uavhengig av om reisen har gått med SK, LH eller LX til BKK. Passkontrollen skjer nå i BKK mellom internasjonal og domestic terminal, pleier ikke å være lang kø der på ettermiddagen. Har aldri kommet til BKK så tidlig på morgenen. Tidsforskjellen er 1 time mer på vinteren, hvorfor flytiden er forskjellig aner jeg ikke.
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg gikk forbi det området hvor man tar passkontroll mellom int og dom forrige uke. Vi landet kl 0530 og da var den ikke åpnet enda. Det stod noen folk i kø som ventet på at de skulle åpne, men det var ikke avskrekkende, så det går nok bra!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Er minimumstiden 55 minutter også når man bytter flyselskap og må sjekke inn baggasje på nytt? Jeg lander 18:40 fredag ettermiddag med EK og vurderer et fly videre til Phuket med Bangkok Airways 20:25.
I utgangspunktet har EK og Bangkok Airways en sammarbeidsavtale med baggasje, men for å få sendt baggasjen fra London og helt til Phuket må hele reisen være på en billett - noe som ikke er tilfelle. Noen som har fått sendt baggasje hele veien selv om de har to type billetter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Ikke uenig der nei. Hva anbefaler du av tid? 3 timer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo | FlightDeck | TripReports | 35 | 06-06-2011 15:50 |
Bangkok Airways Trat-Bangkok og hotell i Bangkok | SNSK | TripReports | 11 | 19-02-2011 17:17 |
Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Auckland–Bangkok– København–Oslo | FlightDeck | TripReports | 37 | 03-12-2010 14:43 |
Med THAI Oslo-Bangkok-Krabi og Phuket-Bangkok-Oslo del 2 | SNSK | TripReports | 13 | 17-02-2010 20:52 |
MED THAI OSLO-BANGKOK-KRABI OG PHUKET-BANGKOK-OSLO | SNSK | TripReports | 22 | 17-02-2010 20:08 |