![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: SVG
Posts: 656
|
![]()
Merkelig at det ikke var et sete bak kapteinen å et ordinørt klappsete?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,422
|
![]() Quote:
![]() Er virkelig trangt inni der med 3 personer.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,297
|
![]()
Min første tanke var nettopp det samme: "det må ha vært trangt". Har 738 to ekstra seter? Hvor er det andre? Synes det var trangt nok i 738'ern jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
737NG har to - det andre er bak kapteinen. Litt trangt, men for en kort innenlandstur går det greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: ENZV/ENBR
Posts: 382
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
![]() Så jo, alle 737NG har to klappseter. Det bak kapteinen er som oftest fullt i annet tull da ![]() Som mat og aviser ![]()
__________________
-S. Holberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: ENZV/ENBR
Posts: 382
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
Aha...da sier vi at det var en 800 da
![]() Men jeg mener fremdeles at alle 73NG har 2 klappseter.. ![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Ut ifra det jeg googlet meg fram til ser det slik ut ja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
NG har to klappseter som standard. Hvis denne kun hadde ett, var det nok fjernet av en eller annen årsak ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
Etter å ha søkt litt rundt, ser jeg det er litt varierende, både på Classic og NG. Trodde det var standard med to på NG.
Men ihvertfall en -500 har to seter (BUG). Og det vet jeg fordi jeg satt på den andre siden av veggen. ![]() Muligens standard for BU-maskinene? Mener å huske det var to i den -400'en jeg fløy i våres også ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,297
|
![]()
Kan noen legge inn et bilde som viser hvordan oppsettet ser ut når det er to? Ble litt nysgjerrig, shø.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Jeg tror at alle -705ene har 2 seter i cockpit, men skal ikke påstå noe.
Att. Stone!
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,288
|
![]()
Är nog inne på det också, det vill säga att två är standard, även på äldre 737 men att ett antal bolag väljer bort sätet bakom kapten. Jag flög en leased 737-3Q8 och undrar om inte den hade två.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
|
![]()
Er ganske sikker på at LN-BUF (-400) hadde både instruktørsete og klappsete, dog er det nå 1,5 år siden så jeg husker det ikke så godt lengre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 281
|
![]()
-405/-505 og -705 har fire seter i cockpit.
-683/-783 og -883 har tre seter i cockpit. (Dog litt usikker på Air Europe maskinene til SK) Har selv hatt den store "glede" av å sitte i en -705 cockpit BOO-OSL med fire i cockpit. Trangt! Men jeg kom meg jo hjem på siste flighten den kvelden, så jeg er fornøyd ![]() Norwegian har nok en herlig miks av tre og fire seter, uten noe særlig system. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann,
Kan bare legg til at -500 vaare har 2 flight deck jump seat, mens alle NG'ene vaares har kun ett... Regner med at dette er en variasjon du finner i delivery configuration dokumentet. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Posts: 103
|
![]() Quote:
Jeg har vært med en gang i cockpit når vi har vært 4 der.. Og det holdt med den ene gangen! Satt klemt oppi hjørnet bak kapteinen, og når vi hadde landet, glemte han jo at jeg satt der. Så han klemte jo meg helt fast bak der da.. Men men ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
737 fra cockpit | semmern | Bilder & foto | 6 | 23-08-2014 15:55 |
Cockpit film Norwegian 737 800 | LN-RRE | Bilder & foto | 63 | 28-09-2010 01:38 |
ENZV 9. mai( Med 737 NG cockpit) | svgspotter | Bilder & foto | 1 | 09-05-2010 23:14 |
DYs 737 - 800 - antall radar | 737-405 | Flyforum | 7 | 04-03-2010 16:24 |
NG-style på classic cockpit (737) | gilberg | Flyforum | 10 | 25-12-2008 18:03 |