![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Det britiske flyselskapet EasyJet er lei av klaging fra SAS. Lavprisselskapet truer med å flytte fra Københavns lufthavn, hvis flyplassen tar kritikken fra SAS til følge.
Mer her: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article482002.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
E-ticket har vel SAS hatt nesten siden Easyjet ble startet.
At Easyjet er uenig med SAS er ikke så rart, ettersom det CPH ønsket var å legge til rette for punkt til punkt selskapene på bekostning av transfer som SAS har mye av. SAS har vel ikke akkurat klynket men heller sagt at det da er mer lønnsomt å velge en annen flyplass som hub. At CPH lytter til sin aller største kunde burde vel ikke være en overraskelse, selv om det ikke nødvendigvis er det som blir resultatet. Nei Easyjet, slutt med klynkingen.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
Det er EsyJets oppgave å skape litt støy rundt konkurrentene... At man sammenligner et LCC selskap som kun flyr innen Europa med et selskap som er bygget opp rundt en hub med langdistanse flyvninger også er vel nytt. Men det er klart at for SAS gjennomslag for sine krav - så kan det vel tenkes at nye avgifter kommer på den trafikken som i dag er punkt til punkt. Da er det naturlig at EsyJet sier hva de mener...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Nu er det sådan er historien i DN bygger på en feljfortolkning af den orginale artikel - Easyjet truer ikke med at trække sig helt ud af CPH, men derimod om at vækst vil gå uden om CPH hvis ikke afgifterne sænkes.
Man vil således bibeholde sine to destinationer (Stansted og Berlin), men vil ikke åbne nye ruter - en trussel som allerede er gældende på nuværende tidspunkt. Men lad os da få nedsat afgiften i CPH med 15% og fjernet statsafgiften på 75 kr. så vi kan få den Eastjet base! Det vil dog nok være et hårdt slag mod Maersk, Sterling og SAS...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2004
Posts: 75
|
![]()
kanskje dette ender med *skittkasting* mellom SAS og Easy Jet??
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
m@tti dah king |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
China Eastern studerer SAS og Easyjet, for sitt nye LCC | Trdfly | Flyforum | 0 | 06-05-2014 17:09 |
Lei en MD-80 for en dag!!! | Superhai | Flyforum | 1 | 06-04-2006 01:07 |
Lei SAS' sutring | sail4fun | Flyforum | 12 | 16-06-2005 18:29 |
SAS, Maersk og Sterling lei grisk flyplassoperatør .. | Herlov | Flyforum | 4 | 12-03-2005 17:24 |
Rike nordmenn gjør november alt annet enn trist og lei for SAS Braathens | sail4fun | Flyforum | 0 | 07-12-2004 12:33 |