![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da har jeg tatt turen til min faste spotteplass utenfor Auckland International Airport (AKL/NZAA), og her følger en del av variantene som var å se. Ikke alle bildene har samme kvalitet, og noen er tatt tidlig på morgenen i dårlig lys. Det at jeg ikke er spesielt god på redigering for støyfjerning gjør ikke saken bedre...
Singapore Airlines kommer daglig med 777-300ER ![]() Emirates sin A380 er ikke til å unngå ![]() ![]() Så var det A340-500 ![]() Cathay flyr en litt mindre buss i dag, A340-300 ![]() Det samme gjør LAN ![]() Air Pacific ser jeg normalt med 767-maskiner, men i dag var det en 737-800 ![]() Dagens uventede bonus; en Bombardier BD700-1A10 ![]() Royal Brunei ankommer med sin 767-300ER idet regnet setter inn for alvvor.. ![]() Qantas kommer fra Los Angeles (LAX/KLAX) med en 747-400 denne gangen. Tidligere har de ofte kommet med -300 serien... ![]() Så en "nykomling" som jeg ikke har sett her før; JetStar med en A320 ![]() Fine farger på Air Vanuatu sin 737-800 ![]() Lasterommet på denne Beech 1900D maskinen har blitt flittig kommentert tidligere her på forumet.... ![]() ![]() Ikke alt er av stort format, og her kommer en kvinnelig pilot alene ![]() En "alianse-buss" ![]() Og "The Spirit of Australia" er selvsagt registrert på New Zealand ![]() ![]() Nok et privatfly ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Blått fly på blå bakgrunn... Å ta bilder av slikt kan bli direkte plagsomt!
![]() ![]() Beklageligvis ble dette dagens beste bilde av en ATR til tross for at den samme maskinen passerte minst 3 ganger... ![]() Ambulanser kommer tydeligvis i flere varianter ![]() Noen her som har hørt om "Air Wanganui" før? ![]() En Dash 8-Q300... ![]() Ikke verdens beste kvalitet, men jeg blir forhåpentligvis tillgitt med tanke på innholdet... ![]() ![]() Så en "vanlig" Air New Zealand "buss"; A320 ![]() En 777-200ER fra Air New Zealand ankommer fra Hong Kong ![]() Pacific Blue flyr stadig 737-800 ![]() Great Barrier Airlines er ev av disse småselskapene som ikke kan bestemme seg for ett bestemt utseende... ![]() ... som nevnt over... ![]() Og så runder vi av med en 737-300 fra Air New Zealand ![]()
Mvh Gunnar Last edited by Gunnar; 02-09-2009 at 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder Gunnar. Godt med litt avveksling (les bilder fra andre plasser enn OSL, SVG osv.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempefin serie fra AKL
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Takk for flotte bilder - kvaliteten gjør ikke noe når det er så eksotisk og annerledes enn nøffnøff's fra DY og SK
![]() Det første bildet av Great Barrier (og deres dertilhørende livery) gav meg litt assosiasjoner til en gammel SK livery, faktisk!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette var moro! Vi vil ha mer
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flotte bilder. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder fra SYD iløpet av våren (les: norsk høst).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder! Savner bare NZ sine 747 og 767.
Hvordan har det seg at New Zealand har et så stort rutenett av widebodies i forhold til str på befolkningen? En faktor er jo avtandene til de fleste destinasjonene som gjør widebodies til det eneste alternativet, men det at land med befolkning omtrent som Norge har direkteflyvninger fra Nord- og Sør Amerika, Europa og Asia i tillegg til Oceania imponerer stort. Blant annet kommer jo EK med ikke mindre enn 2 daglige 340-500 til AKL (fra BNE og MEL), 1 daglig 380 (fra SYD) og 1 daglig 777-300ER til CHC (fra SYD). De forlenger vel ikke disse australiarutene sine til New Zealand uten at det finnes et trafikkgrunnlag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vakkert med noe annet enn grisebingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med sånne motiver er kvaliteten mindre vikitig
Fortsett med shots ifra down under ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder !
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
veldig flotte og interessante bilder fra en verdensdel vi skjelden hører og ser så mye fra
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja jeg må bare være enig, kjempebra!
![]() MVH Stein Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker for alle kommentarer!
For de fugleinterresserte, så fikk jeg et "bonus-bilde" av en Pukeko som spankulerte så fint forbi der jeg var; http://gunnern1.deviantart.com/art/P...ting-135693810 ... alltid kjekt å ha kameraet for hånden ![]()
![]() |
#15 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Pene bilder fra AKL!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Godt og blandet fra OSL og Kjeller | baselutvann | Bilder & foto | 3 | 06-05-2014 22:00 |
Godt og blandet fra OSL | Halvorsn | Bilder & foto | 6 | 03-05-2014 02:23 |
Godt og blandet fra Flesland 22. og 23. Juli med 737-200 | Rossiyskie Avialinii | Bilder & foto | 6 | 12-08-2010 11:54 |
En snartur ut til Auckland International (AKL/NZAA) | Gunnar | Bilder & foto | 6 | 23-06-2009 06:16 |
Godt og blandet fra TOS (kun 2 737'er...) | Polaris | Bilder & foto | 11 | 04-06-2009 23:47 |