![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.firda.no/nyhende/article4484030.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sist gang jeg sjekka så var det IKKE en menneskerett for studenter å fly billig hjem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da jeg var ung tok man buss eller tog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For det første skjønner jeg ikke helt den store krisen - da studenter gjerne er prissensitive, og studentprisene vel gjerne var høyere enn lavprisbillettene.
For det andre har vel utenlandsstudenter aldri hatt noe lignende - og de kunne vel - om du spør meg - ha mer bruk for studentrabatt på fly... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvis man skal være litt pirkete, så har det vel aldri vært noen studentrabatt, det er vel heller det at studenter har fått lov til å kjøpe ungomsbill., selvom de er over 25 år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
For aa pirke dypere, jo det har tidligere vaert en Student Rabatt, som med gyldig Studiebevis og et "flystudierabattkort" opprinnelig ikke hadde noen aldersbegrensning, det gav 50% rabatt paa "sjanse" og 25% fast plass. Etterhvert ble det innfoert en aldersgrense (30?) og saa ble det vel kun en sjanse billett med 25 aars grense. Det flystudierabattkortet maatte en kjoepe for 25 kroner I aaret ( har haandskrevet mange slike).
Utenlands studenter hadde ogsaa rabatter - men 25 % paa normalpris var ikke noen kjempedeal
![]() |
#7 |
N/A
|
![]()
De får ta det opp med Beate Gangås...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stadig flere "studenter" over 25 og 30 år, så det merkes nok for mange.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har det vært studentrabatt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, men igjen - de færreste studenter valgte vel å reise med denne, da lavprisbilletter bestilt i tide som oftest ble billigere. Så tviler i grunnen på at dette merkes av spesielt mange.
(Selv gleder jeg meg jo en smule over at man nå kan få ungdomsbillett mellom CPH og OSL (når ID-rettighetene går ut;-)) - men fortsatt er det et par hundre kroner dyrere enn billigste lavprisbillett på ruten...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, det tror jeg også det var?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Merker at jo eldre jeg blir jo mindre klarer jeg å hisse meg opp over denne utviklingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den største diskrimineringen disse ungdommene i S&F har vært utsatt for er vel at foreldrene deres har valgt å bosette seg der...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Snakker vi ikke om anbudsruter her? Er WF rett adressat da, eller er det Samf.dep. som burde sponse studentene?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det som har skjedd er at det nå har blitt gjort en harmonisering av regelverket, slik at hele SAS gruppen har likt regelverk. Ungdomsbilletter selges nå for de mellom 12-25.
Tidligere kunne heltidsstudenter mellom 26 og 32 kjøpe ungdomsbilletter på Widerøe ( men ikke på SAS .. ) , noe som medførte en del krøll. Happy billettene er i de aller fleste tilfeller betydelig billigere enn om man bestiller i god tid før reise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
hehe... Mange gamlinger her, tydeligvis. Et ungdomsparti må da få protestere når gode ordninger fjernes. Faktum er at tilbudet til studenter og ungdom har blitt dårligere og dårligere, både på fly, tog og kollektivtransport sammenliknet med folk som ikke får moderasjon. Er det rettferdig at en student med 80.000 kr. i inntekt (lån) skal betale det samme som en i full jobb og med 500.000 kr. i inntekt?
Ellers har jeg forståelse for at SAS og Widerøe vil harmonisere billettene sine, men det overrasker meg at de ikke har en mer offensiv strategi overfor studenter og ungdom. SAS og Widerøe bør være best for ungdom - men også her har de bare gitt opp i forhold til Norwegian. Selv om studenter er prissensitive, er de i en del av livet som er med på å bestemme forbrukervaner og reisemønstre for resten av livet. Last edited by FlightDeck; 29-07-2009 at 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Poenget er vel at det er atskillige flere billige billetter for alle grupper nå enn det var for da noen av oss var unge, ca 20 år siden. Og studenter under 25 har jo uansett rabatt. Lov å protestere, jo. Men ville kanskje tro at det var viktigere ting å ta tak i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvis Widerøe kjøper SSJ100 - (Splittet fra ¨Widerøe kjøper jetfly¨) | TommyL | Småprat | 15 | 27-12-2016 20:23 |
Fares fjerna frå KVS Tool? | eirikub | Reiseforum | 4 | 11-11-2014 03:17 |
Air Nostrum for Widerøe (var: Iberia flyr for Widerøe?) | putzmeister | Flyforum | 53 | 09-01-2013 20:15 |
Buhu, noen fjerna påseknøtten min | krølle | Flyforum | 4 | 11-04-2009 14:56 |
Widerøe | WIF1023 | Register- og ATC-Forum | 1 | 04-02-2008 12:26 |