Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-07-2009, 10:51   #1
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Klar til å stenge en rullebane

Aftenposten:
Avinor forbereder krisetiltak for luftfarten.

Avinor forbereder seg på krise. Oslo Lufthavn skal drives med bare én rullebane dersom store deler av staben blir slått ut av svineinfluensa.

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3191161.ece

Avinor forberder seg på stort sykefravær og færre passasjerer. Nok en prøvelse for en allerede hardt prøvet bransje. Jeg håper ikke for mange avlyser ferien p.g.a. dette.
Old 29-07-2009, 13:04   #2
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Default Re: Klar til å stenge en rullebane

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Aftenposten:
Avinor forbereder krisetiltak for luftfarten.

Avinor forbereder seg på krise. Oslo Lufthavn skal drives med bare én rullebane dersom store deler av staben blir slått ut av svineinfluensa.

http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3191161.ece

Avinor forberder seg på stort sykefravær og færre passasjerer. Nok en prøvelse for en allerede hardt prøvet bransje. Jeg håper ikke for mange avlyser ferien p.g.a. dette.
Men det er akkurat det folk gjør nå, de avbestiller feriene sine...... Ref nyhetene på TV2 (?) i går.....

Så da kan det jo kanskje være muligheter for å gjøre et varp på ferie?
Old 29-07-2009, 13:55   #3
JetBlue
ScanFlyer Molded

JetBlue's Avatar

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Men det er akkurat det folk gjør nå, de avbestiller feriene sine...... Ref nyhetene på TV2 (?) i går.....
Ta det med en klype salt, sirpjalle. Det selges visstnok sydenturer til den store gullmedaljen for tiden, men media klarer å lage kjempereportasjer av de få som avbestiller.....
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2009, 16:53   #4
grindstein
ScanFlyer Silver

Quote:
Ta det med en klype salt, sirpjalle. Det selges visstnok sydenturer til den store gullmedaljen for tiden, men media klarer å lage kjempereportasjer av de få som avbestiller.....
Også populert kalt mediahystreri. Så snart media får snusen i noe som kan få store konsekvenser bruke de all sin tid på å bringe fram den ene etter den andre "skrekkhistoren" om hvordan den vanlige man i gata tar det.

For de aller fleste av oss er denne influensan ikke noe værre en en vanlig influensa. Derimot for dem som har svekket imunforsvar kan det nok ha andre efekter. Men som i tiden rund fugleinfluensan trår media til å er en sterk deltager til det jeg kaller overdrevent hysteri.

Men for oss spottere gjør det ingen verdens ting om dem stenger ene banen på osl. Da blir jobben lettere med å forutsi hvor flyene lander å tar av:-)
Old 29-07-2009, 17:37   #5
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

og ikke skjønner jeg hvorfor folk skulle avbestille, akkurat som vi er noe mindre utsatt for ribbesjuka her nord? nei, influensaen sprer seg, og det er ikke stort vi får gjort med det.. Jeg tror det var på pandemi-siden jeg leste intervju med en av fagfolket der som mente at for de aller fleste så ville denne influensaen gjøre oss mindre sjuke enn ved en vanlig influensa, så man kan jo begynne å lure på denne mediahysterien.. det bør jo også nevnes at det er agurksesong, så dette er velkomment for media å fråtse i :-)

Posting Rules