![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Fra og med 01. april innfører SAS Braathens, et service fee på kr 150 pr vei for barn som reiser aleine med assistanse. (IDUM)
Avgiften vil bli tatt inn i TST'en altså i selve billetten, slik at de fortsatt kan reise med e-ticket. Mens vi fortsatt vil ta inn FEE på internationale reiser på MPD/MCO - så her må de fortsatt reise med paper ticket. (hentet fra www.sassalesinfo.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ännu mer skatter och avigfter.. Nåväl.. någonstans måste SAS få in pengar... (Obs! Semiironiskt menat).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja så får en se hvordan dette slår ut. SAS har vel hele tiden gitt barn et veldig godt tilbud og uten å ta noe ekstra for en tjeneste som koster selskapet ganske mange kroner. Forstår at en tar seg ekstra betalt for dette, spesielt når det i den senere tid har vist seg at enkelte voksne ikke henter ungene på bestemmelsesstedet heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, naar marginene blir saa smaa som de naa er (minus...), maa man faa lov til aa kreve betaling for slik ekstraservice. Aa ta ansvaret for en unge som reiser alene, er mer ansvarsfullt en folk egentlig tenker over.
Her borte er det vanlig aa ta UM-fee - ingen reagerer paa det lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det så ille å betale 150 spenn for at noen skal passe på kid'en din under flyreisen da? Tror jeg ville gjort det uten store betenkeligheter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Noen synes det er dyrt aa betale 150 spenn for en flybillett ogsaa ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
BRA!! På tide at man tar seg betalt for denne servicen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva med Norwegian ?
såvidt jeg vet koster det ingenting der.....tar vel ikke lang tid før de kommer etter..... Men enig, helt klart at slikt skal koste ekstra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Kanskje jeg er litt rar, men jeg synes det er helt OK å betale for de tjenestene man faktisk betaler for de tjenestene man benytter.
Når dét er sagt er ingen flytur vellykket før flyselskapet har betalt meg for å gjøre det. ![]()
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Hos Norwegian har de ingen fee, men barn som reiser aleine får ikke noe barnerabatt. De må betale voksen billett. Så de tar seg også betalt for denne ekstra servicen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er jo egentlig ganske utrolig at ikke dette handling gebyret har kommet tidligere, da det er ikke ubetydlig arbeidstid som går med til å følge UM hit og dit.
Og så kan jeg ikke dy meg da ... ser at på sasbraathens.no forteller de deg at du MÅ ringe for å bestille billett for UM ... På www.wideroe.no har vi i over 2 år hatt denne muligheten online, og dette forklarer jo hvorfor vi har en betydelig andel UM som bestilles på SK flighter hos oss ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men en opprettholder jo kanskje call-sentrene da ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Og UM-bestillinger fungerer aldeles utmerket i det fantastiske systemet til Widerøe. Farmer og gjengen i WIAS har funnet noen helt utsøkte løsninger. Jeg sender ofte min datter som UM på besøk til sin søster og det skjer utelukkende via http://www.wideroe.no. Der har 'tanta' helt klart noe å lære...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
PME Legend Norway Fly-in (Dakota Norway) | Polaris | Småprat | 0 | 17-03-2018 18:53 |
Domestic USA - gebyrer og service? | SBT | Reiseforum | 12 | 13-03-2013 21:58 |
ER 31 min nok til connecting på EWR? (domestic-domestic) | JELSC | Reiseforum | 2 | 26-01-2013 14:43 |
First Class Lufthansa og United, inkl domestic Premium Service JFK-SFO | Hawkboy | TripReports | 43 | 07-09-2010 22:01 |
Pilot arrested on drink charge | Savipix | Flyforum | 0 | 02-04-2007 21:05 |