![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da var en høsttur til Riga bestilt
![]() Så var det hjemreisen: billettprisen dukket opp som €2, så kom det €23 i avgifter, €10 i bookinggebyr og €13 i bagasjegebyr, totalt €48. Ikke akkurat dyrt, tvert i mot, men du verden for noen gebyrer.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 11-09-2009 at 08:52. Reason: Jeg henger visst ikke helt med lenger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I stand corrected!
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det var deldig dumt med disse avgifter ja. 1 Euro for en billett Oslo - Amsterdam stå det og som kom alt det andre. Bagasjegebyr er helt greit, det er frivillig og jamen gikk det an å kjøpe mye. Skatter og andre avgifter kunne de gjerne inkludert.
Noen som kan si litt om flydisponeringen til Air Baltic, jeg har sett de på OSL med alt mulig rart. Jeg kunne tenkt meg å få prøvd Fokker ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
AirBaltics kreative måte å tjene penger gjennom gebyrer og ting som ligner på gebyrer er blant annet behandlet her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=46384 Det som irriterer meg mest er egentlig at man ikke lenger kan bestille BT-billetter gjennom wideroe.no. Og bortsett fra OSL-ruten så har ikke SAS og BT codeshare på noen av rutene til Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De kommer ofte på ukedagene med F50 på den avgangen ved 15-tiden, mens 757-en kommer nogenlunde fast inn på søndag ettermiddag, hvis jeg husker rett...
Husk også at BT er wild på sin overvekt, og ikke godtar pooling av bagasje slik jeg har forstått normal IATA-praksis tilsier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De har vel lært avgifter av en kar i Irland...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og ikke minst, holdt jo på å glemme, at skal du mellomlande, er det full overvekt per leg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har reist noen ganger med airBaltic nå og aldri blitt heftet med å betale overvekt...hverken til eller fra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei, overvekt er jo kun et problem hvis du rent faktisk har mer enn normalt, men da slår det deg til gjengjeld bakover til de grader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, altså poenget mitt var at jeg har hatt overvekt flere ganger med BT uten at noen har gjort noe nummer ut av dét i form av kroner og øre.
Meget mulig jeg har vært heldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
Evt. settes 757 m/crew på sby i tilfelle teknisk på et og annet fly. I sommer fløy dem RIX-OSL-RIX på BT153/154 hver søndag, tar jeg ikke feil. Fine fly. Gode fly. Like gøy hver gang. En god gammel klassiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
avsluttet
|
![]()
Ang overvekt;
Vet ikke om det bør offentliggjøres, men... - Bestilles billetten via Amadeus og andre "offentlige kanaler", er det inkl 20kg bagasje. - Bestilles billetten via "www.baltic.com", så er det vel egentlig bag-charge. Det er bare noe jeg har hørt i forbifarten, men vet ikke hva som er generell differanse i pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det er en grunn til at du ikke kan handle BT-billetter hos wideroe.no lengere, der fant jeg gjerne billigere billetter enn på deres egen side. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men hvis ikke billettene på airbaltic.com da faktisk er billigere ender de jo bare med å jage vekk de kundene som de ellers ville fått via wideroe.no, og det er vel neppe særlig god bisniss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men en billett kjøpt på wideroe.no innkluderer to bag, totalvekt tyve kilo, mens du må betale for bagen om du kjøper via airbaltic.com, med mindre du har EB-kort (som forsvinner snart). Sånn sett har billetten kjøpt på wideroe.no(eller annet sted på nettet) en viss merverdi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg har et generelt positivt inntrykk av BT, men jeg synes selskapet har gått hakket for langt når det kommer til avgifter. Greit nok med bagasjegebyr, men alle andre gebyr må bare bakes inn i prisen som utgangspunkt. Jeg og nesten alle andre er ikke dummere enn at vi sjekker den totalprisen som kommer opp til slutt uansett. [/Hjertesukk] ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Baltics BT172! | TH-HJE | Bilder & foto | 7 | 16-08-2011 23:22 |
Air Baltics första Q400 | Savipix | Flyforum | 24 | 09-06-2010 00:36 |
Air Baltics rute Riga-Bgo/Svg forsvant på radaren | Lennart | Register- og ATC-Forum | 4 | 22-12-2009 03:46 |
Avgifter | Tommy777 | Flyforum | 10 | 24-05-2008 01:03 |