![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Heisann !
Fikk en sms fra en kjenning no... Han lurte på hvor stor, eller lang den korteste stopplengden en 737-800 noen gang har trengt for å stoppe etter å ha landet....? Noen som tør tippe på dette ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Den demonstrerte landingslengden på MAX landingsvekt er 950 meter. Men det er kun Boeings testpiloter som får lov til å leke seg slik.
![]()
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,441
|
![]()
Tipper halvparten er mulig for en tom kjerre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Takker til dere begge !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
I foelge B737-800 FPPM (Flight Planning and Performance Manual) viser den Normal Configuration Landing Distances paa 2780' for 130,000 LB Landing Weight, Flaps 40, Dry Runway og MAX manual bremsing. Saa maa man justere med ISA+/-, headwind/tailwind, up-slope/down-slope, VREF ADJ, pressure alt osv. Som Andreas nevner saa kan den sikkert stoppe kortere om den har mindre landingsvekt. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 116
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,570
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann FK27
Quote:
Quote:
Jeg vet at dette er ganske akademisk, men det er det Boeing viser... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! Last edited by Dag Johnsen; 27-05-2009 at 12:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Airborne
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
|
![]()
Landingslengde er veldig relativt i forhold til motvind
![]() http://www.youtube.com/watch?v=JwMlgc1saHs
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? | ArneAustenaa | Småprat | 10 | 27-09-2011 23:47 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
PacMin 1/100 SAS 737-700w og 737-800 | jewer | Samlerhjørnet | 1 | 31-10-2010 13:48 |
Fra en 737-300 til en 737-800 NG ? | ENZV | Flyforum | 14 | 04-05-2009 23:41 |