![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Oct 2005
Posts: 46
|
![]()
Hvad fejler denne Jørgen Nielsen fra Cimber?
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNews...&nNewsId=20972 Måske er et 'Barrel Roll' ikke rent tekninsk en acro-manøvre (mere end 60 grader AoB og mere end +- 30 grader pitch). Men det er vel næppe at anse som udramatisk. Manden påpeger at dette er noget alle piloter træner på i simulator og en helt normal manøvre for at redde sig ud af turbulens...!!! Jeg håber virkelig at manden er blevet fejlciteret ![]() Yabadoo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Bare tull!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Det er ikke bare tull! Ved trening i simulator på "upsett recovery" kan korteste vei tilbake til "normal" attitude være å fortsette rollen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Her er Cimbers egen syn på sagen !
Quote:
Edit: Nu også billeder og film af retro 737'ern http://www.cimber.dk/presse/billedarkiv.html
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
Ved en annen anledning skjedde det samme, men da med nesen 45-50 grader ned. Med et fly som raskt var i ferd med å nå og passere VNE var det ikke tid til å få vingene level igjen (de var forsåvidt level, men inverted...), så istedet trakk jeg i stikka, med et øye på G-måleren, vel vitende om at flyet var designet for en lastfaktor på 4,8 med en masse på 450 kg, og holdt farten under VNE ved å holde lastfaktoren på 3,5-4... Kjempeskummelt der og da, men veldig lærerikt ifbm. "upset recovery"... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Og forøvrig anbefaler jeg de som flyr småfly (mikro, seil, motor) om å lære seg litt grunnleggende acro. Om man ikke tar hele utsjekken så kan man lære mye om hvordan et fly oppfører seg, og også bli mer fortrolig med unormale flystillinger.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BRA - Hvad gør de på CPH? | EvakCPH | Småprat | 1 | 26-09-2016 20:46 |
Otto Nielsen/SAS plakat | Islending | Samlerhjørnet | 4 | 16-09-2015 20:07 |
Hvad laver de dog på ARN? | sk931 | Flyforum | 11 | 28-08-2008 03:11 |
Hvad er der med OSL og QI? | Guest | Flyforum | 0 | 07-03-2006 12:07 |
Hvad vejer en sky ???? | sk931 | Flyforum | 0 | 29-12-2005 13:27 |