![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Et fly fullt av norske turister måtte i dag nødlande på flyplassen Gran Canaria International.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=569680 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Leste nettopp artikkelen. Bra at det endte godt. Airbus er i hardt vær om dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette lukter jo svidd fuggel helt til Norge
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leste artikkelen nå jeg også. I dag var det morsom skrivefeil da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg får stikke opp å se hva som skjer
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
"Både passasjerer og flypersonale gråt". Høres utrolig profft ut. Gleder meg som en unge til flyturen min med Iberworld i august.
Valium og godt humør? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fra nettavisen :
Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
tv2nyhetene.no: Men turoperatøren sier turistene uansett blir nødt til å ta fly hjem fra ferien.
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/article2767605.ece Jeg skjønner jo at dette var dramatisk for passasjerene, men når avisene lar dem klage sin nød over at Ving ikke fikser "annen transport" hjem, synes jeg det går over alle grenser. I følge flere medier er det flere som nå vurderer båt og buss hjem til Norge. Som er utrolig mange ganger farligere (oppover hele Europa på motorveier) statistisk sett enn fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Folk er veldig opphauset og redde etter AF havariet og du kan tenkte deg 180 pax som står og hisser hverandre opp nede på LPA....skulle ikke forundre meg om en av de tar kommandoen snart og forlanger at Ving stiller med busser til Norge
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hver gang noe sånt skjer så er det jo alltid noen som klager på at de ikke får informasjon. Alltid! Man kan jo spørre seg om hva det egentlig er som skal til?
Jeg vet av erfaring at mennesker i mange tilfeller kan være en vanskelig rase å ta seg av... Man blir aldri overrasket over hva kunder kan finne på. Last edited by LN-GBM; 10-06-2009 at 13:11. Reason: skriveleif, det er jo ikke så lett... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Synes man skal ta på alvor at folk blir redde. Når selv flypersonalet griner sier det vel litt om massehysteriet ombord. Det at folk vil ta båt hjem synes jeg tar litt av. Om de får en fin flytur hjem kan jo det være alt som skal til for å komme over opplevelsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det er ingen bekreftelse på at personalet ombord grein, dette er uttalelser fra passasjerer ombord som var livredde. Hartson, du skriver at man skal ta på alvor at folk blir redde, da synes jeg du også skal ta på alvor at redde folk vil ta båt hjem....
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jo, jeg kan forstå at folk tenker sånn når de er redde og frustrerte. Derfor er det viktig å snakke med folk. Mennesker reagerer jo høyst ulikt i en sånn situasjon.
Bekreftelse sier du, venter du på en presisering på iberworlds hjemmeside? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]() Quote:
Jeg har en kollega som for øyeblikket er på LPA, Ganske utilfreds etter den turen. Dem har ikke fått vite noe som helst enda, så hvordan vet dere at det var en birdstrike ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser man på fakta kontra det som kjennetegner en birdstrike, så kommer det nærmest. så jeg gjetter det er en birdstrike..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Hvis passasjerene sitter der nede og ikke har fått noe informasjon om hva som har skjedd har de all rett til å være irritable, surkete eller evt. sinte. Er man redd burde førsteprioritet fra flyselskap/reiseselskap være å INFORMERE. Informasjon fører til at man føler man har mer kontroll over hva som skjedde, og dermed føler seg sikrere. Egentlig ønsker man seg jo informasjon MENS man sitter der og angster seg, et lite pling med "ikke noe problem, dette er under kontroll" fra mannen in front. Men siden dette er vanskelig å få gjennomført når de sitter og konsentrerer seg fullt ut (får man håpe er årsaken, og ikke at de ikke bryr seg...), så skjønner vi at det er et dumt krav. Dette vet selvfølgelig ikke hvermannsen, spesielt hvermannsen på chartertur! Jeg visste heller ikke om piloters rutiner eller generelt hvordan noe fungerte - før jeg selv satt meg inn i det. Hvis du ikke kjenner til noen rutiner, blir du selvfølgelig sur når INGEN informerer deg om noe. Selv om det kanskje ikke er noe å egentlig bli sur for. Man blir redd! Uten kontroll er det lett å bli grepet av frykten. Spesielt hvis resten av crewet selv trodde de skulle dø / var hysterisk redd og gråt. Da har du ikke mange "sikkerhetsanker" igjen å støtte deg på.
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 10-06-2009 at 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Det er friskt gjettet... time vil show...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott dette gikk bra for alle sammen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nja, han gjetter vel litt, men symptomene, kombinert med statistikk gjør det til en ganske sansynlig gjettning. Andre årsaker som kan være nærliggende er vel et kompressorhavari, eller noe slikt, men det er vel ganske skjelden kost?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyspotting på Gran Canaria | sirpjalle | Flyspotting | 1 | 11-03-2014 01:21 |
DY og Gran Canaria | dimmaua | Flyforum | 1 | 24-10-2012 12:42 |
Sola-fly fra Gran Canaria måtte lande i Madrid | Twin Otter | Flyforum | 2 | 14-03-2010 10:01 |
Gran Canaria spotting | enml | Flyforum | 12 | 01-01-2006 20:36 |
Rothmans DC-7 på Gran Canaria | CK | Flyforum | 3 | 02-06-2005 17:23 |