Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2005, 17:15   #1
Exiz
ScanFlyer Silver

Exiz's Avatar

Default Noen som har flydd med TAP (Air Portugal)

Ser ut til at det blir en tur til Lisboa i påsken, med SAS Braathens nedover, og TAP via København hjem igjen.

Prøvde å finne en test på scanair.no, men enten overså jeg logoen, eller så har ingen skrevet noe...

Derfor lurer jeg på om noen har har reist med dem, og har noen meninger?

Exiz is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2005, 17:50   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Noen som har flydd med TAP (Air Portugal)

Jeg har flydd med TAP, men det er noen år siden og det var fra LIS til MAD. Helt greit, det var A319 så vidt jeg husker, og god plass og stort sett det. Typisk vesteuropeisk standard.

Old 19-03-2005, 18:25   #3
LN-HAT
Guest

Har reist med dem en del ganger

LHR-FAO L1011 tilbake til 80 og 90 tallet
FAO-LHR A310
CPH-LIS B733
LIS-CPH A320

Gjennomgående bra, men har reist med på Navigator Class

TAP

TAP = Take Another Plane
  Reply With Quote
Old 19-03-2005, 18:26   #4
LN-HAT
Guest

[
  Reply With Quote
Old 19-03-2005, 19:19   #5
EK 007
ScanFlyer Silver

Jeg har flydd med TAP flere ganger, både kort (LIS-CPH, A319 og CPH-LIS, A320) og langt (GIG-LIS, A343). Jeg har vært imponert alle gangene. På vei fra LIS til CPH var det faktisk servering 3 ganger, først en runde med drinkvogn, en time senere var det varm lunsj, og en time etter det; drikke og sandwicher. Crewet var veldig blide og høflige, og turen var over all forventning.

Ta vare på boardingpass-stubben, ved å vise den på flyplassen i LIS får man gratis buss til sentrum!
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2005, 08:56   #6
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Med TAP i Star Alliance blir det da code-share med SAS Braathens på OSL-LIS? Vi skal til LIS i september og kanskje kunne det da ha blitt TAP som fløy denen ruten... Drømmer om et nytt selskap...
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2005, 11:18   #7
DY
ScanFlyer Dusty

Spørs om det blir code share med det første, men kanskje på sikt. Ruta blir da kanskej lagt om slik at både TAP og SASBraathens gjør et pit-stop i CPH....
DY is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2005, 12:51   #8
Exiz
ScanFlyer Silver

Exiz's Avatar

Quote:
Originally posted by EB
Med TAP i Star Alliance blir det da code-share med SAS Braathens på OSL-LIS? Vi skal til LIS i september og kanskje kunne det da ha blitt TAP som fløy denen ruten... Drømmer om et nytt selskap...
Det blir SAS Braathens til Lisboa ja, men jeg maste så mye om at jeg ville prøve et nytt selskap, og ikke alltid fly Boeing, så til slutt ble det TAP hjem igjen, via København.
Old 20-03-2005, 13:13   #9
tosfreight
ScanFlyer Silver

tosfreight's Avatar

"Noen som har flydd med tap?" Hehehehehehehehehe... Det har vel både SK,DY,NB m.fl. gjort de siste årene...... hahahahahahah
tosfreight is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2005, 14:44   #10
Exiz
ScanFlyer Silver

Exiz's Avatar

Quote:
Originally posted by tosfreight
"Noen som har flydd med tap?" Hehehehehehehehehe... Det har vel både SK,DY,NB m.fl. gjort de siste årene...... hahahahahahah
Hehehe
Old 23-03-2005, 10:04   #11
Geir
ScanFlyer Blue

He-he har tatt to rundturer Fornebu-Lisboa med TAP faktisk!!

Første gangen var da jeg var med i reisesjekken!! Jeg er den eneste i reisesjekkens flere hundre programmer som fikk med meg alle 3 jentene på tur!! Vi reiste til Lisboa fra Fornebu med mellomlanding i Køben begge veier (TAP hadde den ruten noen år på 1990-tallet).

Andre gangen var litt av en tur. En software-leverandør som jeg hadde en del samarbeid med skulle ta med kundene på tur til Lisboa. De "kjøpte opp" alle setene i flyet og derfor fløy vi direkte fra Fornebu til Lisboa (ingen vits i å mellomlande i Køben når alle skulle samme vei.....). Det stakkars kabin-crewet trodde dette skulle bli en "vanlig dag på jobben", men dengang ei. Alle 120++ ombord i 737-eren var jo gamle kjente fra tidligere turer og det var derfor masse folk som gikk opp og ned midtgangen for å snakke med gamle kompiser som de ikke hadde sett på et år. Flybensinen var gratis og folk ble rimelig "dritings" etterhvert. Man får ned nokså mye flybensin på den tiden det tar å fly til Lisboa..... Etterhvert tok selvsagt noen over mikrofonen og begynte å fortelle vitser. Det var kjemepeparty!!! Jeg gikk bak for å gå på toalettet og der sto en stakkars portugiser med ansiktet i hendene. "Bad day at work?" spurte jeg? Svaret kom rett fra hjertet: "This is definitely the worst day in my whole life!" Til slutt sendte bare kabinpersonlet pappesker med små spritflasker fremover - så kunne de som ville ta en flaske og så sende videre til seteraden foran. Det var jo noen som fikk nok kan man si....

Hjemturen var litt roligere da....

Geir
Geir is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2005, 10:13   #12
LN-RKF
Banned

Og her har vi noen andre erfaringer med TAP:

http://www.rb.no/lokal_sport/article1513678.ece
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2005, 12:14   #13
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally posted by Geir

Det var kjemepeparty!!!
Samme grunn som utenlandske crew er 'så glad i nordmenn'... Og hvorfor f.eks. vi må dele ut til spanair passasjerer om konsekvensen av flyfyll. Stolt av å være norsk...

Old 23-03-2005, 13:09   #14
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Sånn har nordmenn holdt på i snart 40 år...(..hvis ikke lenger!)
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2005, 13:16   #15
DY
ScanFlyer Dusty

Synes det er greit å sette seg ombord i et fly og ta seg noe godt å drikke...er liksom litt av stasen med å fly synes jeg.
Men å ta "han så ut" at crewet ombord har det ille synes jeg blir litt vel langt.
Merkelig at man fortsatte å sende alkoholflaskene nedover stolradene for "self service".

Men de visste kanskje ikke at de hadde med nordmenn å gjøre og deres "naturlige" forhold til alkohol som Staten mener er best for oss....
DY is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules