![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette var heftig!!.. Se link...
http://www.avsimrus.com/f/passenger-...ion=viewonline Piloten jobber så mye med vinden at han drar stikke så mye til venstre at ailerons og spoilerne går opp på venstre vinge ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Tok vel av med fullt ail.-utslag inn i vinden... Spenstig takeoff ser det ut til - med mindre det er duden med kameraet som er skjelven med kamerahånda - men jeg tipper det av en spenstig takeoff likevel.
![]() |
#3 |
evig optimist
|
![]()
hårete take-off ja :-) den teksten var også litt hårete må jeg si :-)
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Det jeg la merke til er at alle LER av det. Russere altså.....
Det der er vel omtrent akkurat slik mitt verste mareritt på et fly ser ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Quote:
Quote:
Dag
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei. På 737 er det stort sett samme recommendation som på 767. Det er rett og slett ikke nødvendig med så voldsomt mye aileron deflection under take off roll som det er på et lite småfly, i tillegg til at spoilerne gir ekstra drag som gir dårligere avgangsytelse. Men litt skal man ha for å sørge for at kreftene presser riktig vei og at ikke vingen opp mot vinden letter før den andre.
På et småfly er det jo en faktisk fare for at et sterkt vindkast "ta tak" under vingen og vippe flyet helt rundt på taket. Det skjer jo ikke sånn umiddelbart med en større maskin. Rett etter at nesen er løftet derimot, må man inn med en del mer aileron for å holde wings level. Det ser nesten ut til at den karen her har gjort motsatt: Holdt for mye aileron inn i vinden under takeoff roll, slik at han har måttet slippe opp etter rotation.
Last edited by Nick Figaretto; 04-11-2009 at 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Dette er god grunn til ikke å bruke dette flyselskapet.
Men de er vel kanskje kjent med å spille russisk rulett! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ref. Mandarin Airlines som la igjen en av sine maskiner på en flyplass i Asia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Her snakket vi om aileronbruk og teknikk under take off roll i sterk sidevind, gjorde vi ikke?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Joda , helt korrekt Sir, dog er det flere eksempler på tilsvarende under takeoff.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tok det ikke uvanlig lang tid før de lettet?
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tenkte samme tanke jeg og... Flyet tok av etter ca 57 sekunder. Men flyet er allerede under akselerasjon når filmen begynner.....
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aeroflot Boeing 767 på OSL | ENGM 911 | Bilder & foto | 20 | 18-06-2012 17:39 |
ARN Aeroflot med B 767-300ER till ARN idag | L-1011 | Spotteralerts | 0 | 28-10-2011 09:22 |
Andre Spotteralert: Aeroflot med 767 till ARN 30/6 | L-1011 | Spotteralerts | 0 | 30-06-2011 00:29 |
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 | tafpl | Bilder & foto | 30 | 25-04-2010 13:13 |
Aeroflot 767-300ER uten hammer og sigd! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 11-12-2009 20:32 |