![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]()
Jeg fløy tidligere i vår med OY-KHE eller SAS Danmarks *A-maskin. Ombord fortalte purseren over speakeren at vi fløy med en MD-81, men ifølge scanair.no sine sider, står det at dette er en MD-82 maskin. Hva er riktig?
Forøvrig: Hva skiller en 81 fra en 82 maskin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Men KHE er en MD81 ihvertfall !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Og jeg sier også at det er en -82
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]()
eg.mærke OY-KHE
Reg.nr 11835 Reg.dato 22-12-1999 ICAO 24 bit/hex 45AD05 TCDS nr. A6WE Midl. reg. Udløbsdato 21-12-2009 Kategori Flyvemaskine Fabrikant McDonnell Douglas Corporation Serienr 49604 Typebetegnelse DC-9-82 (MD-82) Byggeår 1988 MTOM 67812 Max. pass. 156 Brugernavn Scandinavian Airlines System (SAS) Adresse c/o Manpower Solution, A-31 Postboks Postnr/by S-971 74 Luleå Land Sverige Tidl. reg.mærke Bem. til tidl. reg.mærke Ejer Vis nuværende ejer/ejere |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
OY-KHE har alltid varit -82. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]()
Hehe. Da føler jeg at jeg har fått svar på at KHE er en 82!!
![]() Likevel er det rart at en person i kabinbesetningen kalte maskinen for en 81, og nei, det er ikke noe i vei med hørselen min ![]() Føler også at jeg begynner å få svar på mitt 2. spørsmål. Hva er forskjellen på en 81 og en 82? Ikke lett å si gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Litt mer om intern forvirring hos SAS angående MD-81 og MD-82 her, og legg merke til historien i #15
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=28278
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sk rad 1 MD82 | Chriscross | Reiseforum | 3 | 07-10-2013 11:12 |
MD81 på Værnes, pluss noen andre | NAX115 | Bilder & foto | 1 | 01-08-2011 12:49 |
Autopilotfråga / MD82 | RolfL | Flyteknisk forum | 9 | 08-08-2010 22:37 |
Reg nr MD81/82 spørgsmål. | pingo | Register- og ATC-Forum | 2 | 28-02-2010 19:08 |
TUR - RAPPORT: DY 733, SK MD81 og Q400 | MountainDew | Flyforum | 1 | 02-08-2006 20:26 |