![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Skal du bestille flybillettar til familien på Internett, så bør du sjekke kontoen din i ettertid. Du veit du har pengar på kontoen, men det du ikkje veit, er at SAS Braathens kan ha beslaglagt dei pengane." skriver NRK i Telemark:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostafjells/telemark/4593321.html
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Selvsagt ubehagelig, men en skal selvsagt følge med. Dette kan selvsagt skje med alle og ikke bare hos SAS Braatens (ja - navnet er skrevet slik, uten "h", i overskrifta på NRK..)
Dette er blant annet grunnen til at jeg betaler med KREDITTkort og ikke betalingskort. Etter at bestillingen er gjort får jeg en regning i posten etter en mnd tid som jeg kan følge med på. Ingenting trekkes direkte fra kontoen min.Dessuten er reisen min automatisk inkludert med reiseforsikring. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Riktig DY!! Har et skrekkeksempel hentet fra Rica Dyreparken som reserverte nesten hele feriebudsjettet til en familie som skulle videre til Danmark... Men dette kan da ikke være noen nyhet? Slik har VISA/Bankaxept fungert i over 10 år....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nei dette er ingen nyhet. Det dumme i dette tilfelle er at SAS valgte å trekke dobbelt for flybestillingen, noe som selvsagt ikke skal skje, men som kan skje. Reisende kan enkelt forhindre dette og attpåtil få betalingsutsettelse, inkludert reiseforsikring og loungetilgang på enkelte flyplasser.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For noen er internett-bestillinger ett tveegget sverd.
Hadde et motsatt tilfelle en gang, hvor passasjeren kom med en 'bekreftelse' på reisen. Problemet var bare at på den 'bekreftelsen' stod det at man måtte trykke videre for å bekrefte at valgt reise var riktig for å fullføre bestillingen. Så bestillingen var jo ikke fullført i systemet.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Liker nå best å bruke betalingskort jeg da..
Føler liksom at det ikke er ordentlig betalt hvis jeg bruker kredittkort. Liker ikke å skylde noen penger. Det burde da være trygt å bruke vanlig betalingskort? Har iallefall aldri opplevd noe sånt alle de årene jeg har brukt det. Og det går da fint an å følge transaksjonene i nettbank. Skulle det oppstå noen uregelmessigheter ser man det jo med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er jo fint med betalingsutsettelse, loungetilgang og reiseforsikring. Men i lengden blir det vel dyrt?
Selv trenger jeg iallefall ikke de tingene. Syns det er deilig å vite at pengene jeg har på konto er til fri benyttelse. Men, det er nå meg. Enhver har jo sine egne preferanser ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Snart tilbyr jeg DY jobb!!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vanlig betalingskort hos storbankene er som regel dyrt...
Dårlige betingelser på det meste.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Og til neste gang jeg skal reise er det kjekt med Mastercard også, EB & DY har levert endel overbevisende argumenter sammenliknet med VISA... ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article465353.ece |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Fornøyd kunde i Den danske Bank...eller var det Fokus? Glad for å igjen ha en bank som kan litt mer enn "Alt-må-passe-inn-i-et-skjema og/eller-A4-banken" - Skandiabanken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
...men jeg er den eneste som har On Topic Bank......Boeing Bank!!! hvor Minibankene har Dreamliner som bakgrunnsmotiv.....haaper paa Dreamliner motiv paa neste Master og Visa cards
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Kan tenkes at jeg får Dreamliner motiv på mitt neste kort før deg...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er SAS eneste selskap som tar betalt for infants uten å gi eget sete? | Theaviator | Småprat | 25 | 01-08-2012 12:07 |
SAS tar dobbelt så mye som Norwegian for endring av billetter. | tiemand | Småprat | 19 | 24-02-2012 19:19 |
Norwegians kunder har betalt dobbelt | Hpkris | Småprat | 10 | 10-01-2012 18:41 |
LH tar seg dobbelt betalt for koffert #2 | dc-8-63 | Reiseforum | 21 | 22-09-2011 07:57 |
DY tar betalt. | LN-SUV | Flyforum | 58 | 24-01-2007 20:58 |