![]() |
|
![]() |
#1 |
Flying Norwegian(s)
|
![]()
Ligger ut noen beskjedne bilder fra litt "unormal" trafikk på Flesland, Tirsdag 19. & Onsdag 20. mai. Det hender en sjelden gang at det kommer noe annet på besøk enn de faste ruteflyene.
På tirsdag ettermiddag hadde vi besøk av følgende: Et helikopter av typen Eurocopter EC 155 B1, tilhørende Dan Copter. Et sjøfly av typen Dehavilland DHC-2, Eid av Als Aviation Llc, som fløy videre mot øst (tror jeg), etter et kort stopp. Hamburg International, kom med en Airbus A319-111 Meditérranée, med en Airbus A321-111 RNAF - Dassault Falcon 20 og et av de nye helikopterene av typen Eurocopter EC 225 LP |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her var det mye variert!!
Jeg var oppom 2 ganger i går men så ingen av disse, hvilken av dem var der i går (de 3 siste?), og når var du der?? Kan ikke si at været ute nå frister til noen turer idag ![]() Yngve
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fine bilder, men irriterende det vannmerket ditt
Last edited by Lennart; 21-05-2009 at 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Helt enig flotte bilder, men fjern det vannmerket å sett det nede i et hjørne i stedet for over hele bildet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Fine bilder bortsett fra ....... merkingen.
![]() Knall tøff lyd på det sjøflyet vil jeg tro. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flying Norwegian(s)
|
![]()
Hmmmm. for å ta det første først! på tirsdag var jeg på flesland fra ca. kl. 17:00 - 19:30
Dan Copter, kom ca. 17:15 Sjøflyet kom 17:45 og lettet igjen ca. 18:30 (Det var en meget spesiell og godslig låt av den motoren, det er sikkert) Hamburg Int. kom ca. kl. 18:10 og lettet ca. kl. 19:10 På onsdag var jeg der i fra kl. 14:00 - 18:45 (Var det du som var oppe hos sauene med en mørkeblå Audi/BMW)? Falcon Jet'en lettet ca. 14:05 Airbus A321-111 til Meditérranée, kom 14:25 og lettet igjen 16:00 Beechcraft 750 fra NetJets, lettet kl. 16:40 Chc helikopteteret fløy over ca. kl. 17:20 SKAL TA HENSYN TIL VANNMERKET HERETTER. Hvis dere vet hvor mange "ulver" det er der ute som laster ned bilder uten å spørre først, hadde dere fått sjokk. Jeg har opplevd at til og med seriøse firma med maaaange millioner på bok har tatt bilder fra meg. Men, men. det er alltid hyggelig med tilbakemeldinger. Det setter jeg pris på. Skal forresten ut igjen på Flesland på lørdag, hvis været tillater det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei jeg var kun på "si hio" på onsdag, utenfor CHC.
Skal også opp på lørdag men da for å reise til Oslo 15:00 ![]() Yngve
![]() |
#8 |
Flying Norwegian(s)
|
![]()
Da må du sikkert ha kommet etter at jeg kjørte bort på "andre sio".
Vi treffast vel igjen en eller annen gang skal du se. God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rocketeer
|
![]()
Dassault Falcon 20, jeg regner med du mente RNoAF? Mener jeg kjenner igjen flagmmerket på vingen og motoren
![]() Litt uskarpe bilder, men bra dokumentert ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dancopter er stasjonert på Flesland og har stått her i lang tid - den holder til i gamle BenAir-hangaren.
Den flyr noen oppdrag i uken og skal stå her en stund til. DA20'en fra forsvaret gikk det rykter om at Dronningen var med, uten at jeg har fått bekreftet de. Beaver'en er norsk-(l?)eid og skal stasjoneres på Notodden etter hva ryktene forteller! - Og for the record så er jeg på Flesland hver dag frem til søndag, send gjerne en sms/pm hvis du ønsker å treffes! (gjelder alle BGO-spottere) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flying Norwegian(s)
|
![]() Quote:
Det er jeg med på. jeg har ikke mob.nr. ditt, men kan ikke du sende det på min private mail, for da slipper jeg og logge meg på så ofte her for å sjekke. Du kan sende det til: bjorn.ottosen@hjemme.no blir sittende med pc'en en stund utover nattetimene. Var det noe spesielt du hadde i tankene i morgen? blir vel til at jeg tar meg en tur utover, men akkurat klokkeslettet vet jeg ikke nå. Mvh Bjørn Ottosen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flesland BGO, 03-07-2010 | Scanorama | Bilder & foto | 5 | 07-07-2010 11:25 |
Flesland BGO, 21-05-2010 | Scanorama | Bilder & foto | 5 | 27-05-2010 10:21 |
Flesland BGO, 24-05-2010 | Scanorama | Bilder & foto | 6 | 26-05-2010 22:20 |
Flesland BGO, 14-05-2010 | Scanorama | Bilder & foto | 6 | 16-05-2010 01:05 |
Lavprisselskaper i "kø" på Flesland(BGO) | LN-HAT | Flyforum | 5 | 02-01-2006 20:51 |