Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2009, 20:18   #1
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Default Sunexpress, onboard entertainment.

God kveld!

3. Juni setter jeg kursen mot varmere strøk, Antalya, Tyrkia. Håper derfor at noen har erfaring med tyrkiske Sunexpres. Avgangen står oppsatt med B738W.

Er det vindu på rad 8?
Hva slags type onboard entertainment kan Sunexpress by på? (Ser de reklamerer med Tv underholdning på sunexpress.com)
Hva slags erfaringer har dere med B738 fra SE? Standard, vedlikehold etc?

Da vi booket seter fikk vi beskjed om at alle som hadde mottatt reservasjonsnummer MÅTTE reservere seter før flyreisen. Dette til den fine prisen 100kr pr. Vei, Pr. Person. I et reisefølge på fem bli regnestykket slik: 5 X 200 = 1000 Kr. Snakk om å suge penger ut av folk! Hva blir det neste? Forhåndsreservering av sitteplass på flyplassen?

Dukker nok opp en tripreport etterhvert også.

- Novair

Last edited by Novair; 20-05-2009 at 20:32.
Novair is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 11:53   #2
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Default Re: Sunexpress, onboard entertainment.

Har ingen erfaring med SUNExpress men har hørt ymse om de, slitte kabiner, knekte seterygger etc.

Det med at alle som har mottat reservesjonsnummer må reservere seter og betale for det må være en misforståelse. Det er inget krav om at man må reservere seter på charter, dette er en service til de som eventuellt ønsker ekstra beinplass, garanti for vindusplass etc.

Brukte dere denne?

http://www.paxrelax.se/
Old 21-05-2009, 11:59   #3
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Jepp. Stusset litt på det samme selv også, har vel aldri vært noe krav til forhåndsbooking før.

Sunexpress B757 skal visst være det verste i flåten. Men ettersom Sunexpress har en bred "stall" er det vel store forskjeller fra fly til fly går jeg ut i fra.
Old 21-05-2009, 12:04   #4
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Flyturen til og fra en charterdestinasjon er vel aldri noen nytelse uansett? Hovedsaken er jo å komme seg raskt og billig hjemmefra til billig brennevin og sol.

Tok forresten mitt livs siste charterfly for 8 år siden, sverger på min fars skinnvest at det blir aldri mer :-)
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 12:07   #5
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Flyturen til og fra en charterdestinasjon er vel aldri noen nytelse uansett?
Jo, Novair A330 business class, kan det bli bedre? Hadde det vært opp til meg hadde jeg blitt igjen på flyet.
Dessverre har Novair kvittet seg med sin A330 nå.

Last edited by Novair; 21-05-2009 at 12:16.
Old 21-05-2009, 12:13   #6
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Quote:
Originally Posted by Novair View Post
Jo, Novair A330 business class, kan det bli bedre? Hadde det vært opp til meg hadde jeg blitt igjen på flyet.
Det var nytt for meg, og jeg får vel vedgå at det så bedre ut enn hva jeg er vant med på charter.

Om det kan bli bedre? Ja :-)
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 12:18   #7
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Quote:
Om det kan bli bedre? Ja :-)
Hehe, Ikke det verste jeg har sett Men nå er det forskjell på en business class oppgradering til 200 kr og en til flere tusen kr.
Old 21-05-2009, 13:06   #8
sukram
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Flyturen til og fra en charterdestinasjon er vel aldri noen nytelse uansett? Hovedsaken er jo å komme seg raskt og billig hjemmefra til billig brennevin og sol.

Tok forresten mitt livs siste charterfly for 8 år siden, sverger på min fars skinnvest at det blir aldri mer :-)
Tja, det er da så ymse! Mange av Apollo sine charterdestinasjoner flys for eksempel av SAS og da får man gjerne en av deres nyeste 737-700 eller -800 og ellers vanlig SAS-service.

Jeg har null problem med å innrømme at jeg har flydd "kun fly" med charterfly til en billig penge og kombinert det med en egenkomponert ferie. Charter til Samos er for eksempel en fin måte å starte øyhoppingsferien i Hellas! Og ingen skal påstå at det ikke er enkelt!
sukram is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2009, 13:35   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Da Swissair floey skichartererefra Norge ble det brukt vanlige treklassers MD80 paa turene .. det var VELDIG populaert aa kjoepe seg opp til First Class. Det kostet ikke stort mer enn skiavgiften - OG man fikk skiene med gratis. Og det var omtrent samme servicen som paa rutefly, saa det var en knalldeal. C-klassen var intet tillegg i pris - first come first served. Konfig'en var 12/79/38 (merkelig hva hjernen enkelte ganger husker...)

Det eneste var at de alltid gikk tomme for brennevin .. og det var svaert begrensede muligheter for uplift paa Galemoen paa den tiden. Det var kun en mann som hadde noekkel til spritskapet hos cateringen, og han hadde for det meste fri paa loerdager ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2009, 11:38   #10
rampen
ScanFlyer Silver

Fløy med SunExpress til Antalya i fjor sommer fra Rygge, og husker det var trangt ombord. Standarden på flyene er nok ok, er vel Lufthansa som utfører vedlikeholdet( er vel deleid av Lufthansa også) Det var noen tv skjermer som kom ned fra hattehyllene som man kunne se film, men måtte da som vanlig kjøpe høytalere. Ellers var det service ombord som andre charterselskaper, mat og drikke som man kunne kjøpe. Mener å huske at maskinene jeg fløy med hadde regnr TC-SUH og TC-SUM
rampen is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2009, 14:45   #11
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Quote:
Originally Posted by rampen View Post
mat og drikke som man kunne kjøpe.
Kjøpe? Mat og drikke er vel innkludert i prisen om jeg ikke husker feil?
Old 22-05-2009, 16:19   #12
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Quote:
Originally Posted by Novair View Post
Kjøpe? Mat og drikke er vel innkludert i prisen om jeg ikke husker feil?
På charter kan man velge om man vil ha mat eller ikke. Ønsker man mat bestilles dette sammen med selve reisen. Koster som regel 100-150 tur/retur pr. person. Da er kaffe/te inkludert. Ønsker man annen drikke kjøpes dette var drikkevognserveringen ombord.
Old 22-05-2009, 17:08   #13
Novair
ScanFlyer Gold

Novair's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
På charter kan man velge om man vil ha mat eller ikke. Ønsker man mat bestilles dette sammen med selve reisen. Koster som regel 100-150 tur/retur pr. person. Da er kaffe/te inkludert. Ønsker man annen drikke kjøpes dette var drikkevognserveringen ombord.
Da er vi enige
Reply

Posting Rules