![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Idag er siste dagen for Olympic Airlines, og imorgen vil nye Olympic Air, som ble startet av private investorer starte opp. Olympiv Air vil ha en flåte i første omgang bestående av 319, 320 og Q400 maskiner
http://uk.news.yahoo.com/18/20090926...e-5268574.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Legges longhaulen ned? Hadde ikke de endel A340 maskiner? Hva skjer med disse?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi får håpe dette blir noe annet og bedre enn gamle Olympic. Dét flyselskapet ble i årevis brukt som case på hvordan et flyselskap ikke skal drives
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
|
![]()
Pantheon, som er den mer offisielle navn na, har ikke overtatt en eneste lease av de gamle Olympic maskiner. Dermed er de alle pa vei ut, inkl de A340s.
Olympic Air som er brand til Pantheon, vil i fremtida vaere en regionalt europeisk selskap som bare betjener disse ruter hvor Olympic tidligere tjente penger pa, dvs trunk rutes til Europa pluss intra-island.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
A340'ene ble også brukt mye til LHR.
Fikk bilde av 3 forskejllige der borte på 4 dager. ikke mange europeiske A340 operatører som flyr A343 til LHR |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag förstår inte riktigt hur affären är upplagd..
Olympic Airlines (gamla bolaget) är köpt av investerare. Jag trodde att det skulle gå i likvidation? När sedan följande kommer: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
critical mind
|
![]()
Ja Bengt, jeg vil gjerne forsöke dette.
Traffiken til mange destinasjoner er regulert via bilateral agreements. Dvs stat A og stat B sitter pa bordet, og regulerer hvilked nasjonal selskap far rett til a fly fra by 1 til by 2 med hvilked antall frekvenser, antall seter og til hvilked pris. En total regulert marked med andre ord. Det hva skjedde na er faktum at ingen av de privat-eide selskaper i Grekenland fant det lönnsomt a operere denne ruter under de betingelser av budrunden. Derfom holdes den gamle Olympic for disse destinasjoner i livet, sa lenge som en av de private er villige a overtar, trolig til litt forbedret vilkar. Haper dette forklarer dette litt.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Dette hadde jeg ikke faatt med meg, men jeg saa at naar vi starter "seasonal" flighter fra EWR til ATH neste aar vil det da bli helaars service framover. Jeg regner med at dette en grunnen...! Skal ikke kaste stein i glasshus, men da jeg reise med Olympic Airways for en del aar siden saa maa dette ha vaere et av de mest elendige selskapene jeg har vaert utsatt for... ![]() Vi haaper Olympic Air vil klare seg bedre... ![]() Dag
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Her er et bilde av en av Q400 Olympic Air leier fra flybe (G-JECV) tatt på MAN (bildet vist først på forumet til Classic British Aviation) Jeg så selv to A319 som var klar for levering på Southend i midten av august ![]()
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 28-09-2009 at 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men det jag inte förstod var att gamla Olympic hade köpts av de nya ägarna. Driver de nya ägarna vidare de gamla rutterna eller ägs det gamla Olympic fortfarande av grekiska staten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Jeg deler denne oppfatningen Dag... Nå har jeg kun fløyet innenlands i Hellas ( Preveza-Athen og Athen-Ioannina ) men alt fra booking til service ombord var lite profesjonelt. Fløy Aegean fra Athen til München til sammenligning , og det var himmelvid forskjell. Forhåpentligvis sitter ikke samme inntrykket igjen ved en senere anledning med "nye" Olympic... My two ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Utan å veta det, såg eg sikkert ein av dei siste Olympic A340 på JFK no på Laurdag. Dei brukte rullebane 22R, tok av rett før oss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Olympic ja, litt av et selskap og fly med, men morsomt var det. Fløy med de ATH-RHO, B737-400 tror jeg det var. Reiste på crewbillett gjennom BLX og vi fløy Business klasse. Vi hadde fortært en god del gode drikkevarer og ombord rullet en av de greske flyvertinnene seg en Petterøe's 3 og røkte i vei sammen med oss der foran gardinen
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Minst ett av flyene som de leaser fra flybe er kjøpt fra Norge, og står på norsk register forsatt. Var litt morsomt å se ett bilde av en Flybe Dash, i Olympic Air sine farger med norsk reg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ingenting på den nye Olympicair-siden virker ennå :-(
Jeg skulle ha bestilt meg billett ATH-CHQ i oktober, men hverken den gamle eller den nye siden virker..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har sett WDU kan jeg mene
![]() Skal sjekke senere.. Last edited by Egenes; 29-09-2009 at 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Håper virkelig det kommer til å gå bedre med nye Olympic, og at de nå vil klare å drive med økonomisk stabilitet.
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
De er ikke kjøpt fra Norge. De er leaset fra FlyBe, akkurat som Widerøe gjorde når de var på norsk register. De er vel to stk. som har vært hos WF, som har gått videre til Hellas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ser ut som Olympic Air har et "datterselskap" i USA. her lukter det amerikasnk rettsak med millliiioner av kroner i erstatning!!!!http://www.olyair.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aegean og Olympic fusjonerer og blir til Olympic Air | Someone | Flyforum | 30 | 10-10-2013 20:35 |
Olympic Airlines legges ned .. | LN-MOW | Flyforum | 1 | 17-11-2005 05:38 |
Olympic Airlines | sk931 | Flyforum | 3 | 12-09-2005 08:26 |
Olympic Airlines | Airbus 330 | Flyforum | 11 | 25-08-2005 12:06 |
Olympic Airways eller Airlines? | EB | Flyforum | 4 | 19-12-2004 20:48 |