![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
Finnes det en norsk nettside hvor en kan slå opp tidligere flyregister? Tenker på noe i denne duren: http://www.oy-reg.dk/
Skulle ha funnet ut noe mer om LN-AAH og -AAF. Begger er King Air A100, c/n vet jeg ikke. Air Stord leide disse flyene en periode, samt -AAG (B-190). Sisstnevnte har jeg info om. Skriver litt om hvert av flyene som Air Stord har operert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Hei Fredriksen!
Dette var spennende saker. Visste ikke at det fantes en Air Stord-side.Godt tiltak. Jeg har funnet følgende i Kay Hagbys bok "Fra Nielsen & Winther til Boeing 747" fra 1998: LN-AAH Beech King Air A100 (c/n B-107). Bygget 1972 ex. N9355Q/N101SE reg. 07.11.89 på ANS LN-AAH. Op. Air Express AS, Oslo med navnet "Brønnøysund". Solgt til A-Fly Holding AS 09.04.92, fremdeles op. Air Express. Solgt til Air Express 04.05.92. reg. kansellert 21.05.92 og solgt som C-GNAJ. Ser ut til fremdeles å være i drift hos Northern Air i Canada http://www.flynorthernair.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
LN-AAF
Beech King Air A100 (c/n B-122, bygget 1972) ex5R-MHC/F-BHLG/OY-ATA/SE-IRH reg. 30.10.87 på Air Express, gitt navnet "Alta" Skadet landingsuhell Sørkjosen 07.12.90 Solgt til A-Fly Holding AS 16.10.91, fremdeles op. Air Express solgt til Air Express 07.03.95 reg. kansellert 03.11.95, og solgt som C-GNAR Ser ut til at den også flyr for Northern Air |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
Tusen takk, CK!
Ser ut som om noe jeg har om -AAG egentlig skulle stått på AAF. Her er hva det står under bildet av AAG på Airpics, At AAG ble C-GNAR. Dette er da muligens feil? Kunne du slått opp AAG slik at jeg får alt riktig? Viktig å få med de små selskapene i historen også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
LN-AAF c/n B-122 blev väl C-FXAJ eller ...??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
Siden CK opplyste at LN-AAF har vært OY-ATA, slo jeg den opp i dansk register. Se her
5R-MHC, F-BHLG, OY-ATA, SE-IRH, LN-AAF, N8181Z, C-FXAJ Så C-FXAJ kan du ka rett i RolfL. Men hva skal jeg gå ut fra er riktig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Utgick från att du ville ha nuvarande reg. på B-122 som är C-FXAJ men det är riktigt att N8181Z , registrerad 13 juni 1995 - 4 december 1995 , var registreringen innan C-FXAJ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
sorry - AAF gjorde jeg med en ivrig ettåring på fanget, så jeg blandet litt sammen AAG og AAF dessverre.
Her er rett info på AAF Beech King Air A100 (c/n B-122, bygget 1972) ex5R-MHC/F-BHLG/OY-ATA/SE-IRH Reg30.10.87 på Air Express AS, Oslo. TO-havair Hammerfest 26.01.88 Solgt til A-Fly Holding AS 16.10.91, fortsatt op. Air Express Solgt itl Air Express AS 07.03.95 reg. kansellert 06.06.95,solgt som N8181Z, senere C-FXAJ Ser ut til å fremdeles være operativ,nå hos NAC Air, Thunder Bay, Canada http://www.antonakis.co.uk/registers...a/20070602.txt |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
C-FXAJ senast registrerad ägare: 164061 BC Ltd. 18 augusti 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dornier
Join Date: Feb 2007
Location: Lista
Posts: 451
|
![]()
Tusen hjertelig til dere begge! Var til god hjelp.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|