![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hey!
Vurderer å kjøpe meg twintip ski her i statene. Men så tenker jeg på hjemreisen, og hvordan BA kommer til å takle det å sende 2 kofferter + en skipose? Fant dette på hjemmesiden deres: "From November 2008, a flat fee of £25 GBP will be applied to bags weighing more than 23kg (51lbs). This charge is to cover the additional handling that bags weighing over 23kg (51lbs) can attract. Until this charge is implemented, we will continue to accept a single piece of baggage weighing up to 32kg (70lbs) without charge. Please note that we will not accept a bag heavier than 32kg (70lbs) as checked baggage." Slik jeg forstår det, koster det £25 GBP å sende den ekstra posen med ski, noe som i og for seg ikke er så galt. Videre er det å lese: "The majority of skis comply with maximum dimensions, although all skis will be accepted." Synes nesten dette er for godt til å være sant? Eller er det faktisk slik det er?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan sende ett par ski og støvler gratis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og skiene (+ evt. støvelbag) kommer i tillegg til ordinær bagasje - gratis!! det er testet og funnet OK denne uka, både ski og andre ting dukket opp i Seattle fra buken på B777.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hei igjen!
Jeg var på DEN i går, og snakket med UA, siden det er de jeg reiser med fra BFF-DEN-ORD, og BA fra ORD-LHR-OSL i Mai. Vel, det BA gjør gratis, med en skipose i tillegg til to kofferter á 23 kg, vil UA ta $200 for fra BFF til ORD. Det er jo nesten på grensa til latterlig, men la gå. Nå må jeg tenke ut noe smartere. Mine foreldre og broren min kommer på besøk i April/mai, og da har de mulighet for 2 kofferter per person, som vil si 6 kolli totalt. Da kan jo en av de droppe å ta med 2 kofferter, over, og så kan skiposen være et av de to kolliene deres, for UA krever visst ikke noe for det. Ville et alternativt å sende skiposen som cargo med BA's direkterute fra DEN-LHR? Er det mulig (eventuelt dyrt)? Skulle nesten ønske jeg dro DEN-LHR, men det er utvekslingsorganisasjonen min som har ordnet med billetter, og BFF-DEN-ORD er en bestilling, mens ORD-LHR-OSL er i en annen bestilling. Noen som har erfaring med dette? Når sant skal sies, har jeg kjøpt alt for mye klær her i Uniten, så enten må jeg kvitte meg med en del, eller putte noe i foreldrene mine sine kofferter ;-)
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vanlig overvekt/ekstra bag er billig i US - problemet er at du koser deg med to bookinger, og får dobbel pris. Du kan sende med USPS type båtfrakt med levering som tar 2-3 mnder relativt rimelig. Selv har jeg hver gang jeg har flyttet fra usa bassert meg på en ekstra bag og 32-kgs bager...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superflyer
|
![]()
Kanskje FedExMartin kan ordne med frakt av bagasje til deg......? Bare en tanke....
Over til Martin : ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
..og Martin her!
Iflg. den Store Kloke FedEx-boken, er dessverre "Personal Effects" (som bagasje går inn under), et "prohibited Item" inn til Norge.. Dessverre.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Greien er jo at man om man dokumenterer flyttelass kan ha med en god del, men "flytting" er kanskje ikke FedEx' spesiale? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sånn som det ser ut nå, så blir det nok til at skipose og eventuelt en gitar blir to av mine foreldres kolli. Ser litt an gitaren, om jeg tar den med meg til Noreg, for den er i finfin stand, og kan selges for oppimot markedspris her fortsatt. Den er jo ny, og betalte rundt $300 for den i november, så har ikke tapt så mye på den.
Har søkt litt på FedEx, UPS og diverse sider, men de skal ha mer enn UA krever for BFF-DEN-ORD, så da er jo foreløpig UA fortsatt en mulighet, selv om jeg helst skulle sett til at de $200 hadde blitt brukt til noe annet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
British Airways med "no checked bags fare" | Discus | Småprat | 34 | 15-03-2016 23:37 |
British Airways | sk931 | Flyforum | 6 | 21-11-2006 17:05 |
British Airways | imm | Flyforum | 8 | 07-03-2006 15:13 |
British Airways | kristian | Flyforum | 3 | 26-06-2005 22:56 |
KLM/Kenya Airways vs British Airways | jb1 | Flyforum | 33 | 24-02-2005 12:15 |