![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei, med fare for at dette er diskutert før...
Jeg skal fly til FLL på mandag, og fikk meg en rimelig billett på relativt kort varsel, 5200 med KLM/Delta. Tilsvarende med KLM/Northwest, eller Lufthansa, for ikke snakke om SAS, kostet betraktelig mer, mens man faktisk kan velge og vrake på datoer med Delta, og fortsatt samme pris. Hvorfor? Er det liksom prisen for å fly med en gammel 767 fremfor en ny Airbus? Noen som har teorier eller kunnskap om årsak? mvk Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Prising har så mange variabler at det nok handler om langt mer enn flytype.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Du sier ikke noe om hvor lenge du skal være borte, eller hvor du flyr fra. Tipper fra BGO?!
Alle selskaper har forskjellig filosofi på billettprising, og særlig i disse tider gjør mange mye for å fylle flyene. Enkelte tviholder allikevel på xx dagers forkjøp og borte natten lørdag/søndag. Tipper du har vært heldig med lave bookingtall hos KL/DL i kombinasjon med forkjøpsregler etc. CO fra OSL ligger inne med 5700 til FLL, så det er nok ikke fullt trøkk om dagen.
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyttet til reiseforum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Takk LN-MOW, jeg er ikke helt kjent med hvor ting hører hjemme enda
![]() Ja, presisering følger: BGO - AMS - ATL- FLL, samme retur. Jeg skal riktignok være vekke i 3uker, men mitt reisefølge har samme avreise og retur allerede på søndag, så da har det altså ikke gått en helg en gang, og fortsatt samme pris. Men lavt trøkk er nok en faktor, som du sier Discus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Revenue managenment er en doktorgrad verdig, men de store holder ofte øye med hverandre .. det kan imidlertid være store forskjeller, som du sikkert har sett på Expedia eller andre portaler .. og de som er ivrigst etter å bli kvitt setene sine, går dypest. Forskjellige markeder prises også forskjellig, og jeg vil ikke bli forbauset om du finner betydelige forskjeller til MIA, som jo ikke er langt unna ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Reiser med CO til FLL ( retur fra RSW ) også på mandag og betalte 5.118, men kjøpte for lenge siden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM - billettpriser/booking m.v. | Desk pilot | Reiseforum | 27 | 07-09-2024 19:23 |
Bangkok i påsken - billettpriser? | geha | Reiseforum | 8 | 30-10-2011 10:18 |
Billettpriser | zico77 | Flyforum | 24 | 14-08-2008 21:22 |
Billettpriser fra utkanten | VC-10 | Flyforum | 1 | 24-01-2007 12:30 |
Billettpriser trengs! | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 11-01-2007 16:09 |