![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skal til SEA i begynnelsen av oktober (2. til 14. +/- 1 dag). Hvem tilbyr det beste produktet på økonomi til SEA?
Valget står mellom SK(hvis de fortsatt flyr til SEA i begynnelsen av oktober), LH, NWA og AF. BA er en outsider. CO og andre amerikanske er ikke aktuelle da jeg heller vil fly widebody og dessuten foretrekker å bytte fly i Europa fremfor i USA. Max 1 flybytte. Ser dessuten at flere tilbyr kampanjepriser til SEA nå (SK for ca 4000,- og LH for 4300,-), men dette gjelder kun avreise før sommeren. Vil det lønne seg å vente og satse på kampanjeperioder eventuelt over sommeren? Det billigste jeg har funnet er en UA billett med LH til og SK hjem til ca 6000,- som forsåvidt er en bra pris, men 4000,- er jo enda bedre. Hva vil eventuelt skje om SK har kansellert flyvningene sine etter jeg har bestilt? Blir man da flyttet over på annet UA codeshare som LH? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Oktober skal vanligvis by på billigere priser enn 6 bob. Ingenting tyder på at flyprisene skal opp nå, heller motsatt.
Vent på kampanje, du. Med de kriteriene du har, ville jeg nok ha satset på SAS som gir deg den enkleste måten å komme seg til Seattle på og har 100% AVOD og god plass ombord (enn så lenge...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS har vel ikke AVOD i den klassen som koster 6000?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og det er vel det som ligger i begrepet AVOD? At man kan starte og stoppe når man vil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jepp - Audio and Video On Demand.
Ville også ventet på kampanjer, en pris rundt 4000 kr. er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
SAS har AV, ikke AVOD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Browncoat
|
![]()
LH er vel også et godt alternativ, og de har AVOD i bakerste klasse på A333, som de bruker på dette ruten. Men LH flyr ikke hver dag, men det gjør heller ikke SK.
NW som flyr AMS-SEA har også AVOD på sine A332. NW har codeshare med KLM. Disse flyr daglig, uten at jeg skal være helt sikker. EDIT: Det heter PTV hvis det ikke er AVOD, hvis jeg har forstått det riktig.
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 11-02-2009 at 19:40. Reason: PTV |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da tror jeg prøver å beholde litt is i magen og vente på kampanje. Kanskje SK gir noen gode rabatter etterhvert for å fylle opp de siste flyvningene til SEA?
Siden debatten sporet inn på AVOD; har AF AVOD på sine 330'er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, utrolig hva en liten skrivefeil kan føre til...
AF bruker 332 på SEA ruten på vinteren og de har samme som SAS, egen TV skjerm med mange programmer. Det medfører dog transfer på CDG som ikke er det mest hyggelige her på jordkloden |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Anbefaler AF på det sterkeste. De har en "snert" ingen andre har for oss bak i bussen. Og det inkluderer SK.
![]() CDG går greit. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det gjelder rollout av AVOD hos AF, har de ikke kommet langt. A330-200 er ikke påbegynt, 777 er godt i gang. Kan i farten nevnes at AF driver som KLM og stapper inn sinnsykt med seter i sine fly for tiden. 777ene til AF skal alle faa 10 seter i bredden, mot vanlige 9 samtidig som de får AVOD. Det er 422 (!!!!!) seter i økonomi på 777-300 på verste setup.. Da kan du ha drikka di for meg, betaler heller en 50 lapp for en flaske champers på SAS enn å sitte som ei krykke i 10 timer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tommy, nå må du roe deg. Sa ikke at det CDG var topp, men AF er grei. 90 min connection til SEA er nok.Terminal 2 til AF er bedre enn FRA for eks.
De bruker 332 som er komfortabel. Jeg sa "snert", og sammenlignet med SK er dette et mye bedre produkt. Fra mat etc ( joda jeg rører ikke flymat heller ikke i C, men i all fall ser jeg på det som kommer foran meg også valg, etc ). . Du sporer av vedr. dette med 777. Men vil prøve den en dag bare på fa.. . 10 i bredden er ikke drømmen , men omtrent det samme som 10 i bredden på en 744 antar jeg. Men AF tilbyr 33 " på disse... Muligens jeg bomma på AVOD, hadde ikke på noe system på sist. Gjelder det drikka så er ikke champis det viktigste. Dere får heller fortsette å krangle om halvfulle glass i C-klasse. ( Spør dere meg burde de som betaler så mye få ei halvflaske i neven med krystallglass ved boarding ). Men en uansett slipper å bla opp 50 lappen hver gang en vil ha en drink på SK. Men til A346 er kun et råd. Da det rimligste du får. Jeg blåser akkurat nå i alle bonusprogram og heller tar det som er best for lommeboka. Du har også NW over der. De er også greie og AMS er jo enklere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
CDG er ikke ideell for transfer, men jeg har opplevd værre. Den største ulempen er at man må gjennom sikkerhetskontrollen uansett og at franskmenn tilsynelatende elsker dokumentkontroller. På søndag måtte jeg vise ID/Pass 5 ganger og boarding card 6 ganger innen jeg satt ombord på flyet til OSL
Quote:
(Trip rapport kommer så snart jeg får tid) Last edited by Someone; 11-02-2009 at 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er enig at CDG ikke er noen drøm å bytte på. Men har aldri sett noen bli servert så mye vin ombord som en gjeng franskmenn på raden ved siden av på vei til HAV for noen år siden med AF.
NWA kunne vært moro, for meg et nytt selskap. Begynner også tenke på å fly f.eks SK til SEA og hjem fra YVR, kanskje AC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
De hadde noe slik bak i bussen til SEA også... Foretrekker øl... Men gøy at "champis" debatt opptar så mye energi her på forumet...
![]() I rest my AF-case. Hadde jeg fått tilbud til SEA med et selskap som jeg ikke har fløyet på lenge, hadde jeg valgt det dersom prisen hadde vært OK. AA f.eks. Så lenge siden sist. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ta NW du. Hadde helt topp med dem MSP-AMS i januar. Flott A333/332..... Nytt selskap. Topp cabin-crew.. Og der er det AVOD..Nytt selskap og du får øl...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg begynner også å gi f... i Eurobonus. Kommer til å gå etter pris uten tanke på bonusopptjening. Skal reise med en kamerat som ikke er EB medlem og føler ikke jeg kan forsvare ovenfor han at jeg vil vi skal betale mer for at jeg skal sope inn hele 25% opptjening!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Er du heldig, så får du Firebrick øl ombord også. Det er verdt selskapsvalget alene!
EDIT: På NW var dette ment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg tror nok de fleste er enig med meg at den aller siste flyplassen jeg kunne tenke meg å connecte i i Europa vil være CDG. Tidsmessig er SAS suverent best, AF suverent verst. Hold deg til fakta. 32" er seteavstanden på det nye 777 oppsettet http://www.seatguru.com/airlines/Air..._777-300_B.php http://www.seatguru.com/airlines/Air..._777-300_C.php Tilgi meg, aner ikke hva en snert er, jeg antok det var Champagne siden alle som flyr til Seattle gir ubegrenset gratis alkohol, bortsett fra SAS som gir 2 drinker. AF er såvidt meg bekjent de eneste som gir gratis Champers. Drinker koster ikke 50 spenn på SAS Intercont. Champagne kostet det sist gang jeg var der og ikke Monopole...Vet ikke hva drinker utover det koster ombord, men jeg tipper øl koster 20-30 og drinker 30-40 norske Når det gjelder mat og service, vil jeg si at AF havner nederst på lista og er beryktet for elendig service på de rapportene jeg har lest, at maten er noe bedre på kjipklasse enn LH, BA, NWA eller SAS blir også en påstand som får stå for din regning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SEA? | PH-BXA | Reiseforum | 3 | 31-08-2010 16:10 |
SEA-X | LN-FHU | Reiseforum | 48 | 03-10-2009 04:17 |
TRD-AMS-SEA-HNL-SEA-AMS-TRD (KLM/NWA) | O_K_ | TripReports | 12 | 28-10-2008 18:21 |
OSL-AMS-SEA Seattle SEA-AMS-OSL | BSSW | TripReports | 17 | 27-01-2008 14:19 |
SEA - SFO - SEA | dc-8-63 | TripReports | 6 | 23-11-2006 20:27 |