![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2005
Location: Bærgen
Posts: 342
|
![]() Quote:
erlingjo Last edited by Discus; 05-02-2009 at 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
LN-KKH ja, godt alt gikk bra da!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
litt off topic, men Norwegian sliter ikke akkurat med å flyene til/fra Bodø. Kveldens flight hadde 136 pax. Neppe representativt for alle avganger, men etter min mening overraskende bra.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
"Norwegian-flyet med de 137 passasjerene var opprinnelig på vei fra Bardufoss til Oslo, ifølge flyplassdirektøren."
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=558095 De sliter ihvertfall ikke på Bardufoss-ruten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
|
![]()
LN-NOB fra BDU?
__________________
LOT oss fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,404
|
![]() Ser ut som det var LN-KKH ifølge LN-KRF.... Ser på radaren at LN-NOB flyr DY1817 fra LPA til OSL nå. Last edited by Airbus 330; 05-02-2009 at 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
eller Bardufoss... Uansett godt belegg på en torsdag kveld.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Ser fra innslaget på nrk.no at de måtte droppe fuel før de kunne laste. Med andre ord var den vel da over MLW. Er dette vanlig, spesielt for en maskin som ikke var full engang!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,940
|
![]()
Hva mener NRK med å droppe fuel før de kunne laste?
Tror ikke denne flytypen kan det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Den kan ikke "ditche" fuel, men må fly for å forbrenne fuel hvis den er over MLW
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 362
|
![]()
Dumpe fuel heter det. Overweight landing er også en option hvis det haster
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Nå virker det ikke som om at det var nødvendig med overweight landing i dette tilfellet ihvertfall, men det er selvsagt også en option. Det virker som om de "kun" mistet cabinpressure og at det ikke skjedde noe mer alvorlig denne gang (heldigvis), så da har de tid til å fly rundt for å forbrenne fuel hvis det skulle ha vært nødvendig.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Finnes det noen prosedyrer for hvordan man brenner fuel? En type konfigurasjon som gir ekstra drag, eller andre måter å fly uøkonomisk på så det går fortere? Eller flyr de bare helt normalt i sirkler?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]()
Boeing sier ikke så mye om dette, men det som står er at du skal fly i lav høyde med "high drag configuration (gear down)". Så jeg ville fløyet ett holding pattern i minimums høyde med speed 250 og gear down.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
MLW ? Det betyr ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor skal denne Enter Air - Boeing 737-800 fra Bodø? | SK36 | Register- og ATC-Forum | 2 | 29-05-2014 10:52 |
Boeing 737 nr. 8000 - Boeing 737-800 nr. 3000? | LTH | Flyforum | 8 | 16-04-2014 20:49 |
Boeing med lidt problemer | sk931 | Småprat | 3 | 14-11-2013 13:48 |
Problemer med Boeing 777 | STARSHIP 2 | Flyforum | 3 | 04-03-2008 18:07 |
Braathens Boeing 737-500 med problemer... | LTH | Flyforum | 5 | 04-01-2005 14:07 |