![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Sitter og titter på tilbud og der fant jeg t/r MUC med LH for kr 629.-i februar!!
Turen ble min og selv om det er crappy miles å tjene, er dette tilbudet verdt det. Munchen skuffer aldri uansett årstid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
629 T/R er jo sinnsykt billig da!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
CRJ900 eller A320-family? Rasende god pris i ihvert fall...
Fant forøvrig OSL-JFK i slutten av mars for drøye 3000,- forigårs med KLM, så fortsatt meget gunstige forhold på prisfronten transatlantisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Jeg har alltid fløyet 735, men det er mulig de har byttet til A320.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Brukes CRJ900 fast på ruten også, komfortabel liten jet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Såklart.. Jeg har bare tatt morgenflighten, men skal sjekke.
Sjekket og det er A319 frem og tilbake. Last edited by Concorde; 11-01-2009 at 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mener å ha lest at LH holder på å fase ut 753-ene fra MUC-basen. Bra pris uansett fly, øl inkludert, og MUC er jo alltid et bra utgangspunkt for mye gøy.
![]() |
#8 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Sjekket SAS for moro skyld og de skal ha kr 3042.- mer for samme turen, men da må man kjøpe mat og drikke selv såklart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja, også flyr du med samme flyet, med mindre det var via CPH du så på (SK flyr vel ikke direkte OSL-MUC)
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
MUC skal vel bli en utelukkende Airbus-base, i hvert fall på short/medium. Forøvrig er det jo kun et tidsspørsmål før alle B737'erne er ute av LH-flåten, selv om det ligger litt frem i tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ser at det ligger masse billetter ute mellom Norge og Tyskland med priser langt lavere enn det de annonserer med (995 kr.). Oslo-Frankfurt t/r starter på 590 kr. og Oslo-Hamburg 580 kr.
737-maskinene skal vel ut av flåten i løpet av året, eller har utfasingen blitt forskjøvet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal gå bra radig for seg om de klarer å fase ut samtlige B737 i løpet av 2009, men mulig det er planen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
LH og SK har vel en del codeshare fra OSL til Tyskland. Hvordan løser man det i praksis når LH opererer flighten? Vet man hvem som sitter med hvilke type billetter (SK uten mat, LH med mat?)?
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er operating carrier som gjelder. Uansett så har såvidt jeg har forstått det LH og SK revenue sharing mellom Skandinavia og Tyskland
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er lett å booke SAS-billetter hos Lufthansa, men ikke like lett å booke Lufthansa-billetter hos SAS. Mens både Lufthansa og SAS kommer opp etter et søk hos Lufthansa, må man trykke på "Vis flere avganger" for å få opp Lufthansa-flightene hos SAS. De flightene som da kommer opp er fullpris økonomibilletter og ikke kampanjebilletter. På samme måte er aldri SAS-avgangene hos Lufthansa spesielt billige, de laveste prisene får du ved å velge Lufthansas egne avganger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Booket selv en helgetur til Frankfurt i april, det blir bra!! 1232 kr. t/r for to personer. Har vært en del i München så gleder meg til å se hvordan Frankfurt er...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mente hvordan dette med f.eks. mat ble løst ombord hvis SAS ikke kjører gratis mat, mens LH har dette. Men da har jeg fått svar for slik jeg da forstår det så er det operating carrier sine betingelser som gjelder, dvs at man får inkl. mat selv om man sitter med en billett med SK flightnr på en LH-maskin
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da har du fortstått det rett. Selv om det finnes code share-rutenummer, er det alltid også et "originalrutenummer" som forteller hvem som faktisk operer flygningen...
Men som jeg har vært inne på er det en del forskjell mellom SAS og Lufthansa på måten de profilerer samarbeidet. Skal man til Hamburg eller München, kommer f.eks. bare SAS-avgangene via København opp når du søker på sas.no. Skal man til Düsseldorf eller Frankfurt, der begge flyr, er bare SAS-avgangene synlige i første søkebilde hos SAS. Hos Lufthansa er samarbeidet mer profilert og det er lettere å velge mellom avganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så hvis man er litt "uheldig" og kjøper en billett med LH flightnr og det er SAS som opererer flighten (eks. til DUS eller FRA) så er det bare å bla opp for maten regner jeg med
![]()
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
På Lufthansas nettsider er det relativt tydelig hvilke flighter som opereres med eget metall og hvilke som opereres av partnere. Til sammen har SAS og Lufthansa et veldig bra flytilbud til Frankfurt: Oslo 06:45 Frankfurt 08:45 LH3137 2h00 Oslo 09:35 Frankfurt 11:45 LH6231 2h10 Oslo 10:30 Frankfurt 12:35 LH3131 2h05 Oslo 13:35 Frankfurt 15:35 LH3133 2h00 Oslo 14:20 Frankfurt 16:25 LH6281 2h05 Oslo 16:45 Frankfurt 18:50 LH6105 2h05 Oslo 19:05 Frankfurt 21:05 LH3135 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med Lufthansa fra MUC til OSL | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 23-02-2017 16:25 |
Transavia med nye ruter til ARN - MUC og EIN | Someone | Flyforum | 2 | 01-10-2016 11:48 |
Til Hong Kong med Lufthansa. SVG-OSL-MUC-HKG | HS-TGA | TripReports | 15 | 06-07-2011 13:51 |
Til ball i Paris med LH: OSL - MUC - CDG | LNv22 | TripReports | 8 | 02-08-2010 11:23 |
Med Swiss i C til MUC | Someone | TripReports | 14 | 11-02-2009 11:45 |