![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
I sangtittelenes tegn, lar jeg tittelen være et lite hint om hvor jeg skal (sånn nesten..).
Litt om og men angående turen i løpet av uken som har vært, men etter siste avklaring nå i ettermiddag, fikk Martin logget seg på og bestilt flybilletter. Ellers imponerende og se at SAS sender meg SMS om innsjekk raskere enn nettsiden deres klarer å bekrefte at jeg har bestilt (Siden det er under 24 timer til avgang, altså..). SMS'en om at kortet var belastet kom enda raskere. Det blir en gris, og det blir 10A, på en gris hvor 9A ikke finnes.. Er fortsatt litt usikker på om jeg drar alene eller ikke, men skal uansett treffe en kamerat på stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, fint i Stjørdal
![]()
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Å, du skal til Barteland!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Skyway to Hell først, også highwayen fra Hell etterpå.. ![]() (Skulle tatt toget.. Sir Douglas Quintet (De med "Meet me in Stockholm") har en som heter "Train to Trondheim".. Hadde vært perfekt tittel ![]() Kan vel og kvalifisere til en av mine kjedeligste trip-rapporter, men.. Jeg klarer liksom ikke la vær å skrive, så får man heller lese den som har lyst.. Last edited by Martin; 20-02-2009 at 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Så du skal ikke bo på Rica Hell, da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei.. Blir nok Royal Garden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Åh, det er den på motsatt side det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, fint skal det være!!
![]() Vunnet i lotto? ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei.. De skulle ha 1195 for en natt, og vi er to som deler.. Er da ikke så gærent det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Browncoat
|
![]()
Solo Super og Spice Girls?
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Motsatt side? Av Rica Nidelven, ja, men ikke Rica Hell...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Han hintet til sangen "Ola uteligger" (tror jeg?) av Hans Rotmo.
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hehe... Skjønner. Rica Hell ligger vel uansett langt ute på Værnes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så var man på OSL. Temmelig begivenhetsløs tur ned hit, annet enn at det midlertidige trafikklyset i Maura drøyde det litt med å bli grønt. Parkerte på jobben, og tuslet opp, og fant en automat. Noen som forresten vet om det er noen forskjell på det to forskjellige typer automater SAS har? Noen virket høyere enn de andre..
Inn med EB-kortet, og sjekket setekartet. Det var stappfullt! (Jeg fikk hvertfall ikke endret..). Måtte så dytte kortet enda en gang (siden automaten trodde jeg var ferdig da jeg hadde bekreftet setet), og valgte å sjekke inn et kolli. Fikk bagasjetag, og gammeldags som jeg er, ville jeg også ha boardingkort. Inn med kortet en tredje gang.. Fikk levert kofferten uten kø (Ble til og med vinket frem til en skranke som det stod business over ![]() Så security: De samme klærne som sist, alt av "ting" lå i laptopveska, og beltet var tatt av. Det peip, gitt! Heldigvis var hun som befølte meg nå, penere enn han som gjorde det sist ![]() Fikk samlet sakene, og tuslet bort til gate 23, hvor trøndergrisen akkurat parkerte.. Drøye halvtimen til avgang, nå. Snakkes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva forventer man av en innenriks flight med SK? Egentlig ikke annet enn et sete å sitte i, og at man kommer dit man skal, og de klarte de
![]() Boarding startet, og jeg tuslet ombord og fant sete 10A, som på 737-600 er setet bak 8A, og man har et par meter å strekke beina på. Ble som vanlig spurt om jeg visste hvordan nødutgangen virket, noe jeg kunne bekrefte, da jeg har prøvd en sånn en gang.. Lurte litt på om jeg skulle dikte opp en historie om en nødlanding med flammer iog greier, men nøyde meg med å fortelle at jeg kjente noen som hadde latt meg prøve.. Sete 10B ble okkupert av en dame, som tydeligvis var på tur med herrene i 9Bog 9C, og det hørtes nesten ut som om de skulle videre fra TRD, til utlandet.. 10C var ledig, uten at damen følte for å flytte på seg av den grunn.. Vi kom oss avgårde et par minutter etter tiden, og taxet hele veien fra gate 23, rundt hele terminalen, til 19L, hvor vi etter å ha blitt sprutet på, fikk ta av. Kom oss opp, og for min del bestod flighten av å høre på litt musikk på telefonen (som selvsagt var i Flight Mode).. Sidekvinnen fant så plutselig ut - etter et toalettbesøk - at hun kunne sitte ved midtgangen ![]() ![]() Etter å ha ligget med halvannen ganger orkans styrke i motvind, kom vi til slutt fra, og landet på bane 09. Svingte av, og da var vi omtrent rett ved gaten, som igjen lå så nære bagasjebåndet man kan komme. Kofferten kom, og jeg ringte til Marius (han fra et par av USA-rapportene mine), og et par minutter etter det, satt jeg i hans SAAB 9-5 på vei til Royal Garden. Fant fram dit, og Marius kjørte ned i kjelleren, hvor en kar sa at vi bare skulle la den stå igjen med nøklene i, så skulle han "ordne resten".. Fant heisen til resepsjonen, og etter å ha ventet litt, fant også Marius knappen med ett-tallet på. Ble sjekket inn, av en hyggelig dame, som kunne fortelle at de hadde et nytt system der, som tydeligvis var tungvindt å bruke.. Av en eller annen grunn lå det også inne at jeg hadde vestilt enkeltrom til to personer, men det skjønte hun at ikke gikk.. Så så litt rart på oss, og lurte på om det var to separate senger vi skulle ha?? Jo takk, det hadde vært fint. EB-kortet ble også registrert, til tross for at det igjen betydde at hun måtte nærmest omprogrammere hele det nye systemet.. Nå blir det mat og øl etterhvert, og ellers en forhåpentligvis hyggelig kveld i Trondheim.. Last edited by Martin; 22-02-2009 at 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Godt å høre at turen gikk som planlagt.
Her er det 45 minutter til avreise mot OSL (non-stop privatsjåfør). Snart bærer det ut i den store verden ![]() God helg i barteland!
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for rapport så langt Martin. Ha en fin helg i bartebyen!
Kan være at Roal Garden har begynt med Excel for å holde orden på tingene (iflg. beskrivelsene til JoeW kan det høres slik ut)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kaldt på Hell, ja! | atck | Bilder & foto | 10 | 08-01-2010 17:01 |
Nordlys + fly = hell yes! | Polaris | Bilder & foto | 20 | 25-11-2009 13:16 |
Another one bites the dust... Skyway Airlines | LN-AØR | Flyforum | 6 | 06-04-2008 23:24 |
Flight from hell! | LN-AFG | Flyforum | 0 | 07-08-2007 20:18 |
Fra blomstershow til Hell | LN-HAT | Flyforum | 3 | 15-03-2005 18:57 |