![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
SK og WF offentligjør årsakene til egne delayer på flightene sine. En forumist viste meg denne
http://www.wideroe.no/modules/module...airlines=WF,SK Spørsmålet er om det bør bli obligatorisk/påbudt/pålagt alle flyselskaper som trafikkerer Norge å offentliggjøre årsak til en delay for publikum? Kjør debatt.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Tja det er jo op til den enkelte selskaber, om de ønsker at oplyse og disse delays..
Hvis det går dem godt og de liger højt opppe på listen,,tror jeg at det vil oplyse om det,mens dem der ligger langt nede tror jeg det næppe... Jeg ved, som du skriver, at det ligger hos WF, men ikke hvor de får oplysningerne fra Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Har de offentliggjort dette lenge?
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
WF har vel hatt dette lenge , flere år.
SK flightene har vel kommet til i 2009. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Det ble da også sikret en mye bedre intern forståelse av hvor viktig ærlighet og redelighet var i alle ledd, og man så veldig raskt at ved å legge all slik informasjon på nett, så kom faktisk også den interne bevisstheten om hvor viktig det var med kvalitet i alle ledd mye raskere på plass. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
Tenker på at f.eks crew og ground ikke alltid benytter samme "fasit".. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ja, innført bedre rutiner siste året for å sikre at delayårsak blir mest mulig korrekt. Men interne prosedyrer og rutiner hører neppe hjemme her
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Da er det bare å håpe at DY og andre følger etter. Åpenhet er faktisk positivt sett utenfra.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ops Manager
Join Date: Mar 2007
Location: Tjøme
Posts: 295
|
![]()
Ser ut som Torp.no viser delayene på alle selskap?
http://torp.no/Default.aspx?pkMenu=&...ue&Language=NO
__________________
Mvh Thorbjørn Kongsteien-Ottesen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Jeg syns at siden havarikommisjonens rapporter er offentlige, så kan vel delaykoder være det også, syns nå jeg. I 95% av tilfellene vil jo alltid piloten si hva som har skjedd, som oftest, ombord i flyet før eller etter takeoff. Og da bør jo gate personell være ærlig og si det samme som det piloten kommer til å si 20 minutter etterpå.
(delvis ot) Vi som jobber, er jo alltid mest mulig ærlige, men det er ikke allltid vi har peiling vi heller. Har vært oppe til diskusjon før i en tidligere tråd. Noen her som finner'n? Når det kommer til "sent ankommet fly"-problematikken, så er det fordi det er en annen forsinkelsesgrunn som oppstod tidlig på morgenen, eller før..., og da er det vanskelig å oppspore disse kodene fordi de vil alltid i etterkant kommer som "Aircraft Rotation" (RA/93) som en følge av sene fly inn og ut, og da vil man alltid kunne høre "...grunnet sent innkommet fly" I disse tilfellene er det faktisk vanskelig å være ærlig, da vi ikke vet mer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=56415&page=2 Jeg har et spørsmål til dere som oppgir årsaker til forsinkelser til passasjerer: Hvis det snør i f.eks. London, så mye at lufthavnen ikke klarer å avvikle forventet trafikk og innfører flow-restriksjoner, er da årsaken "vær" eller "ATC"? Begge deler er jo forsåvidt korrekt, men forklaringen om været er jo det som beskriver situasjonen best? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
De gånger det skedde brukade jag säga någonting i stil med "Due unfavorable weather conditions at xxx ATC restrictions are in place resulting in an unfortunate delay of SKxxx. Estimated TOD will be xxxx" more information will be given as soon as it becomes available to us.
Jag berättade sanningen men lämade exakta detaljer om t.e.x tekniska problem till experterna (cockpit). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|