Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-12-2008, 06:51   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad fredag morgen

Endelig juleferie - men her kan man ikke sove bort dagen. Nå skal det bli jul i heimen, gaver skal kjøpes inn, festen i kveld skal planlegges - tida før jul er ingen spøk. Dagen er vel så mørk som det går an å få den - 13 timer kortere/mørkere - men nå snur det snart. Ha en flott fredag!
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 07:30   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Glad fredag morgen

God morgen. Her kommer det snart masse folk som skal pakke ned alt innbo da jeg denne helgen blir nødt til å bli med på foreldrene mine sitt flyttelass siden min leilighet ikke er klar før utpå nyåret. Så i helgen disponerer jeg 2 steder å bo hvo begge er tomme. Hvilket betyr madrasser og nødvendig klær og annet for helgen må hives inn i bilen før jeg kjører på jobb. I kveld har jeg invitert meg selv på middag til en kamerat også blir det en tur på kino for å se Max Manus. Ha en fin dag
Old 19-12-2008, 07:51   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Så ble det fredag morgen i Kristiansand også!

Våknet til at en SMS tikket inn og sa at min ordre fra Japanphoto nå var lastet opp på bil i Kristiansand og ville bli distribuert ut i dag. Så da kommer endelig min Nikon D60. Så selv om jeg har mye å gjøre i dag, blir det vanskelig å ikke skulle fingre litt med mitt nye kameral også. Moder'n har "truet" med å la jr overnatte hos seg i natt, så da hadde far fått tid til å sjekke ut kameraskapen imellom pakking av julegaver osv.

Men først må de kjøpes inn, og det skal skje i dag. Pluss at jeg satser på å få med meg Max Manus filmen kl 12 i dag.

I morgen blir det julaften hos mor før den store Spaniareisen starter på søndag. Der nede skal vi feire Navidad. Så mange nordmenn som er der nede blir det sikkert ikke noe problem å finne ribbe osv der nede også, men jeg satser nok på noe tapas og god spansk rødvin også (selv om gamle EB mener at det kun er italiensk rødvin som gjelder - men han har nok skylapper stakkars! )

TFIG folks!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 07:59   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God morgen fra Lilletorget. Her begynner det å bli litt jul. Noen gaver skal distribueres i løpet av dagen. Så blir det nok en av disse førjulstradisjonene: Innkjøp av en stor ekte geitost hos Fenaknoken. Blir ikke jul uten den!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 08:08   #5
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

God morgen fra Stavanger! Da var det siste arbeidsdag i dette året.... Men aberet er at jeg er selvfølgelig er syk. Så nå er det å få noe frokost i ungene og sende de i barnehage og skole før jeg intar horisontalen i senga igjen?

Ha en fin dag forumister
Old 19-12-2008, 08:51   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

God fredagsmorgen. Juleferien er i gang, men noen har fjernet all den fine snøen som kom tidligere. Derfor blir det å gjøre heimen klar for jul i dag, så får skituren vente til det blir noe mer snø.

Old 19-12-2008, 09:33   #7
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Innkalt til overtid i dag, OSL har LVP og det "koker" av pax i terminalen. Julerushet er i gang! Ser at Avient`s DC-10 også er på besøk her i dag. Ha en fortreffelig fredag.
Old 19-12-2008, 09:34   #8
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

God formiddag, her kunne det vært strålende solskinn - om solen hadde vært oppe! Teller på knappene om dette blir den siste arbeidsdagen før jul, mest sannsynlig blir den det.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 09:59   #9
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

God morgon från Uppsala
Blev en blöt kväll igår och det tackar inte min kropp mig för idag. Tror bestämt att jag börjar bli gammal. Idag blir det julstädning av lägenheten och en julfest ikväll. Skall även försöka hinna med lite julhandel också.

Ha en fin fredag
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 10:38   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag forumister fra Forus/Tananger,
Årets siste arbeidsdag nærmer seg slutten.
Det skal bli godt med jule- og nyttårsferie etter et travelt og innholdsrikt år.
Siste rest av julehandel tar jeg idag og imorgen , deretter blir det høj sigarføring og begersvinging med innlagte matstopp i de neste par ukene.
Ha en fin dag alle.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 10:52   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Det er jo pokker så typisk!

Postmannen hadde vært her for å levere mitt nye Nikon kamera akkurat da jeg kjørte jr på barnehagen. Så da blir det ikke kamera før tidligst i ettermiddag. Surt! Jeg som hadde gledet meg til å teste og leke!

BF

Old 19-12-2008, 11:51   #12
JoeW
ScanFlyer Rusty

Våknet noe sendt i dag, og drog samtidig med at kurset jeg skulle på begynte. Får skylde på husmorarbeidet mitt i går. Om et par små timer bærer det ut til Kastrup for "spotting" av CRJ900 m. Tommy, samt printing av en bagtag for morgendagens tur med MD82 til OSL.

Ha en strålende dag!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 11:53   #13
zico77
Developer

zico77's Avatar

Ah!! Endelig starter ferien!

Då er siste arbeidsdag dette året over. Eg kobler ned jobben, og legger meg tilbake og nyter julefreden

Ha ein nydelig dag alle saman!

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 12:24   #14
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

god fredag fra Asker! her har vi nettopp hatt "besøk" av F-16 stjernen, og Magnus Viking har sovet formiddagsluren sin (helt til RNoAF vekket ham). Siste arbeidsdag på hjemmekontoret i år, nå står nesten tre ukers juleferie for tur! (av det er deilig å være norsk i Sverige). Siste julegave ble kjøpt inn på OSL på onsdag, så nå gjenstår det bare å kjøpe medisterdeig og annet snadder til julaften ("fleskesteken" ble innkjøpt i DK for et par uker siden). HAPPY JUL til alle sammen (men, jeg kommer nok til å logge meg på igjen før jul)

...og mandag kveld skal også JEG se Max Manus!

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 12:27   #15
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

God fredag alle sammen!

Her går det straks mot helg. Er det bare jeg som skal jobbe mandag og tirsdag neste uke?

Uansett så merker man at det er lavere aktivitet over hele linja nå. Blir godt med juleferie.

Ha en fin helg og en fredelig førjulstid

PS. Siden det snart er helg så tillater jeg meg å poste en liten videosnutt som inneholder fly og sånt

http://www.youtube.com/watch?v=ziY72tWnEoE

Last edited by jcnorway; 19-12-2008 at 12:35.
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 12:45   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen fra Alpharetta, som melder om graavaer, 16 grader og 95% luftfuktighet .. ikke mye som minner om julestemning her, for en utflyttet nordmann.

Snart blir det frokost, foer guttungen skal fraktes til skolen for siste skoledag. Her skal det ogsaa jobbes i helgen - en god unskyldning til aa stenge seg inne paa kontoret og se fotball
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 15:50   #17
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Jaja! Kl 1400 kom postmannen igjen, og da var jeg hjemme! Så nå er min splitter nye Nikon D60 pakket ut, og batteriet satt til lading! Noen som vet om det skal lades i et døgn første gang på lik linje med mobiltelefoner? I kveld skal manualer leses og pugges. Blir forøvrig hjemme alene kveld for far, og det passer fint. Da blir det nok også noe godt i glasset tenker jeg!! Så da skal det nok bli bilder av både Jägermeister og CB øl!

BF

Old 19-12-2008, 15:52   #18
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Jeg ladet min til indikatoren viste fulladet batteri (2-3 timer?). Står ingenting om 1 døgns lading i manualen

Gratulerer med nytt kamera! Anbefaler Scott Kelby "Boken om digital fotografering" bind 1 og 2 hvis du vil ha noe ekstra lesestoff.

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 16:46   #19
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

God ettermiddag fra Nærsnes!
Chicago var surt og kaldt, -9 grader. Det har gått slag i slag igår og idag, men nå ser det ut til at det roer seg ned litt. Har vært på Brandbu og hentet dronningen, nå er hun mannekeng og viser frem div. kjoler. Jeg hjalp henne med å velge. Det er juleavslutning i Rotaryklubben ikveld, og rakfisk står på menyen. Nemlig!
Julepresangene er i hus, noen er avlevert mens resten venter på å pakkes inn. Levering finner sted på søndag. Mandag er det avreise til 5 døgn i New York med SK909. Med ledsagere blir vi hele 23 stk. som skal feire jul i Jersey City. Og Tenafly for min far, hans kone og meg. Topp!
Ha en fin helg.

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2008, 17:26   #20
Egil
ScanFlyer Gold

Egil's Avatar

God ettermiddag fra MJF!

Siste arbeidshelg før jul og til dels S T O R trafikk over lufthavnen. Det er bare å krysse det vi måtte ha om at ting går som det skal for det finnes knapt nok alternativer om det går galt
Nå er det Fjordlands Risgrøt til middag før vi tar fatt på neste ankomst og avgang.

Ellers jobber jeg hver dag fram til og med julaften før jeg tar ferie over nyttår!

E!
Reply

Posting Rules