![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
EB har jo vært flittig med vintipsene i det siste, mens ølet har glimret med sitt fravær. Ettersom det begynner å bli nær helg, så får det bli et tips som fortsatt kan skaffes før helga:
Bayer. Et undervurdert øl, som de fleste norske bryggeriene lager og som føres i de fleste dagligvarebutikkene. Bayer er et lagerøl som er litt mørkere enn pils, med mindre bitterhet og litt mer fylde. Internasjonalt kalles denne øltypen münchener. Aass og Ringnes lager også alkoholfrie varianter (Aass Bayer Uten og Munkholm Münchener), men jeg har ikke smakt noen av dem og stoler på ryktene om at de ikke er spesielt vellykket. Hovedmalten i bayer er münchenermalt, som gir litt sødme, karamellsmak og fylde. Sammen med lite bitterhet gjør blir bayer et lettdrikkelig øl, som passer godt til tradisjonelle norske middagsretter eller til å slappe av med foran TVen på en mørk høstkveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Bayer er min nr. 1 favoritt av norsk øl... Heldigvis har stampuben min i Lillestrøm det på tap. har faktisk vært vanlig og populært her i ganske mange år. Frydenlund som fortsatt blir lagd......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bayer ja, den er ikke dum
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
I tillegg takk til gustavf for nyttig info om de forskjellige typer.... Mer hver helg, please !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og her paa en fredag kjoepes det inn en kasse med Dag Johnsens favorittoel fra Texas: Shiner Bock http://www.shiner.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå skal vi ikke glemme at Puleøllet, ehh jeg mener Juleøllet er kommet! Iallefall her sør! Det kommer tidligere og tidligere hvert år. I år kom det siste helg i oktober mot første helg i november ifjor.
Jeg sitter her nu og nyter Chrsand Bryggeris Juleøl klasse D. Mørkt og godt, med fint skum og god fylde! Kanskje en anelse mer bitter-toner enn jeg hadde forventet, men absolutt drikkelig. Om litt skal jeg også teste klasse F, som for meg er det skikkelige juleøllet. Stay tuned for tasting notes! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som et bonustips: Nøgne Ø Dark Horizon 2nd edition kommer for salg i morgen.
Dette er et øl som ikke akkurat er pils... Farge som brukt motorolje, alkoholstyrke som vin, fylde som ei sjokoladekake, humle som en tysk humleåker, litt brentsmak. Et ekstremt øl! Bestillingsutvalget. 189 kr for 0,5 liter. Løp og kjøp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Både Dahls og Macs juleøl skuffer i år, men den Nøgne Ø er toppers! Hjem fra juleølsmaking i Trondheim og det noe riktige smaksbomer i år. Tror også at årets juleaquavit ble testet uten at det har gjorde noe særlig inntrykk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
189 kr for en halvliter? Hvor mange prosent er den da? Det må da være det dyreste øllet i historien?
Selv har jeg nå lesket strupen med Chr Bryggeris klasse F juleøl (rød etikett). Dette var årntli juleøl! God fylde, litt søthet og fin fylde og godt skum. nam nam! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Neida....Carlsberg har noe som slår dette ned i støvlene ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
2nd edition er 17,5%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ohhhh, mye bra her i dag!!! Shiner Bock er jo nydelig. De har også en Shiner Dark som er god.
Når det gjelder Bayer, så er jo det utrolig godt. Synd og si det, men til og med en Bergenser må innrømme at Frydenlund har det beste bayerøllet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For å gå litt tilbake til Bayer'n, så kan det nevnes at både Lauritz og Goggen i Drammen serverer AASS Bayer (Med, ikke Uten
![]()
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() Last edited by LN-SEK; 01-11-2008 at 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne tråden gjorde meg tørst
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja disse øltrådene er et veldig bra tiltak!!
Etter en veldig travel lørdag kunne jeg endelig ramle ned i sofa'en kl 22:30 i går med en Karlovacko. Et Kroatisk øl, egentlig ikke så mye å si om det. God på smak,helt greit til å skylle ned pizza'en med. Yngve
![]() |
#17 |
Gunnar
|
![]()
Og i Stjørdal nyter vi øl laget av korn fra årets egen avling!!!! Mørkt, fyldig, stor grad av bitterhet. Men vær brygging gir ulikt ressultat. Spennende prosses og oftest godt øl!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som innfødt Sandefjording, og egentlig ikke så fan av Grans øl, må jeg få anbefale (med fare for å bli slått ned) "Grans Classic". Har selv ikke kjøpt Grans øl så lenge jeg kan huske, men ble anbefalt denne. Prøv selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Styr for all del unna Grans "juleøl". Phøy! Det var tynne og lyse greier. Ikke noe å satse på. Så langt har jeg bare testet Grans og Aass, og drammenserne er i en helt annen klasse! Anbefales!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyshow på Gardermoen denne helga | JanSev | NSFF-forum | 1 | 18-03-2011 00:45 |
Mine siste bilder ifra OSL denne helga. | grindstein | Bilder & foto | 3 | 27-06-2010 22:54 |
Uken øltips | Someone | Flyforum | 6 | 06-12-2008 10:35 |
Torsdag allerede? Øltips! | gustavf | Flyforum | 21 | 12-11-2008 07:49 |
AY løp og kjøp denne helga: Mumbai | gustavf | Flyforum | 11 | 06-05-2007 10:18 |